Skjelvgråt Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Samma det, min feil xD Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Samma det, min feil xD hehe, neida, altså du kan jo altids komme dit ;S og du kommer sikkert til ett fint miljø om du kommer dit sjansene er bare litt små ^^ Lenke til kommentar
CarolineM Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Dere som reiser med explorius og har ICES søknaden, jeg trenger litt hjelp med School Record Transcript arket! Der man skal fylle inn karakterene, står det " ______/______ U.S Level ____ " øverst i hver kolonne. Hva skal jeg fylle inn her? Og hvordan er de Amerikanske årstrinnene i forhold til Norge? Skal karakterene fylles inn som tall, eller som bokstaver? Hadde blitt kjempeglad hvis noen kunne hjelpe meg med dette Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Dere som reiser med explorius og har ICES søknaden, jeg trenger litt hjelp med School Record Transcript arket! Der man skal fylle inn karakterene, står det " ______/______ U.S Level ____ " øverst i hver kolonne. Hva skal jeg fylle inn her? Og hvordan er de Amerikanske årstrinnene i forhold til Norge? Skal karakterene fylles inn som tall, eller som bokstaver? Hadde blitt kjempeglad hvis noen kunne hjelpe meg med dette på dn første der skal det stå hvilken klasse og av hvor mange klasser, feks 10ende blir 10/13 10klasse er vell freshman i USA så U.S level blir freshman.Hvordan karakterene skal skrives vet jeg ikke :S men jeg har ett annet spørsmål til denne, skal man fylle inn de tre årene på ungdomskolen på det karakter greierne? er jo 3ruter :S eller er det 9, 10 og 1.vgs? Lenke til kommentar
CarolineM Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 takk for svar Jeg spurte explorius, og fikk beskjed om å fylle inn karakterene til siste semester av 9 og 10, og de karakterene du nå fikk til jul. Lenke til kommentar
martita Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg holder på å overtale foreldrene mine til la meg dra til USA til høsten, og jeg lurer da på hvilken organisasjon som er best? kjenner en som har hatt dårlig erfaring med STS og derfor bare ble halve året.. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg kan med glede anbefale Speak, men har også hørt mye gode ord om Explorius Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 vi må jo sende inn de siste karakterene i søknaden,jeg har fått en del 3ere som standpunkt i høst, noen 5 og 4 og, men der borte blir jo 3= D og 5=b??? og blir ikke de å syntes at 4-5 D's eller norske 3ere blir forferdelig dårlig? ??? jeg har ca 3,7 i snitt Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 vi må jo sende inn de siste karakterene i søknaden,jeg har fått en del 3ere som standpunkt i høst, noen 5 og 4 og, men der borte blir jo 3= D og 5=b??? og blir ikke de å syntes at 4-5 D's eller norske 3ere blir forferdelig dårlig? ??? jeg har ca 3,7 i snitt Superior A+: 6 Excellent A: 6- Very Good A- or B+: 5 Good B or B-: 4 Average C: 3 Sufficient C-: 2 Poor D: 2- Fail F: 1 Skrev det sånn jeg, ikke sikkert det er helt korrekt, men fikk det godkjent. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg holder på å overtale foreldrene mine til la meg dra til USA til høsten, og jeg lurer da på hvilken organisasjon som er best? kjenner en som har hatt dårlig erfaring med STS og derfor bare ble halve året.. AFS og YFU har bra rykte, men der er det nok fullt (hvertfall AFS er fullt). Speak og Explorius er også veldig populære og begynner nok å bli fulle, men skader ikke å søke. De som dro i fjor på skolen min klagde alle på STS, men Aspect og EF har ofte plasser igjen etter jul. Noen har svært dårlig rykte, noen har bra, men hvor bra året blir avhenger ikke nødvendigvis av organisasjonen vil jeg tro. De jeg har møtt som brukte STS klagde over dårlig oppfølgning. Ingen møter eller sammenkomster med andre utvekslingsstudenter i regi av organisasjonen gjennom året osv. Lenke til kommentar
SirFrancis Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Endelig sendt inn søknaden! Får bare håpe at jeg har fått med alt, og at den blir godkjent nice , men på dn lege sjekken? wtf, må man ta røngten av bryste å alt mulig crap og undersøkelser før man drar ? :O Man trenger bare å ta en hel vanlig standard legesjekk. Hvis jeg ikke husker feil var vel den chest X-ray'en hvis du hadde fått positivt utslag på Tuberkulose testen man tok før BCG sprøyta. Men vanlig undersøkelse må du ta, der legen din fyller ut skjemaene og skriver under Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Noen utv. studenter som vet når superbowl er? Hørte NRK skulle sende det. Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Noen utv. studenter som vet når superbowl er? Hørte NRK skulle sende det. Natt til 8. feb, tenkte jeg skulle få den med meg jeg å Lenke til kommentar
SirFrancis Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Superbowl er 7. februar i USA. Sendingen begynner vel rundt tolv tiden natt til 8. Februar her i Norge Lenke til kommentar
CarolineM Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 vi må jo sende inn de siste karakterene i søknaden,jeg har fått en del 3ere som standpunkt i høst, noen 5 og 4 og, men der borte blir jo 3= D og 5=b??? og blir ikke de å syntes at 4-5 D's eller norske 3ere blir forferdelig dårlig? ??? jeg har ca 3,7 i snitt Explorius sa at det går bra så lenge man ikke har under 3 i noen fag ( C ). Dessuten skal vi sende inn karakterene vi får til våren også, og det er de som er de avgjørende. Altså, om du får en haug med 2ere til våren kan de faktisk bestemme seg for at du ikke får dra.. Så det er vel bare å jobbe med skolen denne terminen Lenke til kommentar
martita Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 jeg fikk overtalt foreldrene mine!! så nu skal eg og til USA!! kan nestn ikke vent Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Har du fått godkjent søknaden og alt da ? Hvilken orginasjon reiser du med `? Lenke til kommentar
martita Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 nei, det har eg ikke.. først nu eg har overtalt de til å sei ja. har sett på Speak og explorius til nu og de har nån plassa igjen, men skal sjekk AFS og YFU og, selv om det ikke er så sansynlig... blir en av de fire organisasjonan iallefall Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvilket skoleår skal du søke for ? ;I) 2010-2011. eller 2011-2012 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå