Skjelvgråt Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 AAhhh kan ikke disse månedene gå litt forterree så jeg kan søke ! (Woah innlegg "1337") Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Husk nå, også at explorius har sort landing camp inkludert i prisen. En tur som var veldig morsomt. Explorius er billigere enn andre organisasjoner. I juni når du får din siste betaling, kommer det sikkert en regning pga valuta kursen, som kan ha forandret. Men det kommer jo med alle org! Anyway, dere som er i utlandet nå, har dere fått stipendet deres for 2. Semester ennå? Kanskje litt for tidlig enda, men e bare lurer. På min skole blir alle satt som senior, men f.eks på en annen skole her blir du satt tild det trinnet du er gammel nok til.. Hmm føler setningoppsettinga mi er blitt så rar Trur det skal komme 15-16 januar, aka snart. Tipper det er samme som her hjemme i Norge Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Feil. Helt opp til skoledistriktet evt. rektor å bestemme. Så om jeg har fortsått det rett, så er det skoledisktriktet (evt. rektor) som bestemmer dette på grunnlaget av egne lover? Men jeg vil høyst sannsynlig bli senior? Nei, det blir litt bingo. Mange skoler følge vanlige regler, og setter de født før sommeren eller noe som seniors, mens noen setter alle utvekslingsstudenter som junior, uavhengig av alderen. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Nei, det blir litt bingo. Mange skoler følge vanlige regler, og setter de født før sommeren eller noe som seniors, mens noen setter alle utvekslingsstudenter som junior, uavhengig av alderen. Det finnes ingen "vanlige" regler. Alle skoledistrikt eller evt. løse skoler kan selv bestemme hvem som skal defineres som seniorer. Det gjelder ikke bare utvekslingsstudenter, men alle elever. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Nei, det blir litt bingo. Mange skoler følge vanlige regler, og setter de født før sommeren eller noe som seniors, mens noen setter alle utvekslingsstudenter som junior, uavhengig av alderen. Det finnes ingen "vanlige" regler. Alle skoledistrikt eller evt. løse skoler kan selv bestemme hvem som skal defineres som seniorer. Det gjelder ikke bare utvekslingsstudenter, men alle elever. Å ja, trodde det var de som ble født tidlig som ble seniors hvis ikke annet er bestemt. Det blir spennende å se. Ble du senior Martinf? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Jeg ble senior ja. Var satt som junior først (på papiret), men hadde advisement/homeroom med 12th graders, så jeg var senior. Fikk etterpå endret meg til senior på papiret og, så jeg fikk gå på gradutionseremonien. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Kult. Organisasjonene garanterer jo ikke graduation eller diploma eller hva det er, men er man garantert et karakterkort? Så skolen i Norge ser hva jeg har drevet med.. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Ja, karakterkort burde nok skolen kunne skrive ut. Det tror jeg ikke blir noe problem. Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Nå ble det mye snakk med tanke på hvordan man skulle få betalt programavgiften. Det skal ikke være så altfor vanskelig om man virkelig vil, og foreldrene er 100% med. For eksempel hos Explorius (Det er de jeg reiser med, så de eneste jeg vet oppsettet til) får man en regning hver 3. måned (November, Februar, Mai og Juni) på 11 000 og en på 22 000 i Juni. Hvis du deler de 11 000 på 3 måneder så legger man merke til at det ikke er så mye man må legge unna hver måned. Det er ikke før i juni det kan bli litt trøblete med tanke på at du har betalt 11 000 måneden før og nå skal du betale det dobbelte med en måneds mellomrom i tillegg til forsikring osv. Men da kan kanskje forsørgerne ta det resterne beløpet på kredittkort eller lignende også betale tilbake så fort man får stipendet sitt. Det er jo fullt mulig for de fleste tror jeg. Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er det 100% sikkert at R1-matte heter Pre-Calculus og ikke bare Calculus? Lenke til kommentar
Gryly Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er det 100% sikkert at R1-matte heter Pre-Calculus og ikke bare Calculus? Ja, og i Precalc har du trigonometri i tillegg (jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke r1 har det hjemme i norge). Lenke til kommentar
safags Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Vil bare legge til en ting til dere som tenker paa problemer med penger. Selvfoelgelig koster denne opplevelsen endel, er jo et skoleaar, nesten et helt aar. Men USA er billig, her koster ikke ting saa veldig mye. Foreldrene dine sparer paa aa ikke ha deg hjemme og ting du kjoeper her er uansett billigere. Har du en kul vaertsfamilie saa kjoeper de inn all maten, betaler regninger paa resturanter etc, men ikke forvent at dette skjer. Uansett saa sparer familien din penger paa at du er her, og er du fornuftig nok klarer du aa ikke bruke saa mye penger her. Grovt sett har jeg brukt 20k siden Juli. Dette er ikke mye eller lite. Regn med dette. Men da har jeg kjoept masse klaer som jeg ikke trenger aa kjope da jeg kommer hjem, pluss masse turer og uerstattelige reiser. Denne reisen kan heller ikke maales i penger. Lenke til kommentar
makila Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Denne reisen kan heller ikke maales i penger. Helt enig, har fått så ekstremt mye ut av mitt utvekslingsår her. Hadde jeg fått sjansen igjen, hadde jeg reist. Tvert. Endret 15. januar 2010 av Mariuslk Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Hadde jeg fått sjansen igjen, hadde jeg reist. Tvert. Det er du nok ikke alene om Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er det 100% sikkert at R1-matte heter Pre-Calculus og ikke bare Calculus? Ja, og i Precalc har du trigonometri i tillegg (jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke r1 har det hjemme i norge). Men ellers dekker den alt vi "trenger"? Lenke til kommentar
US4 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er City/Area Cody det samme som postnummer, eller er det zip/Postal no.? Og har vi state/province i Norge? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er City/Area Cody det samme som postnummer, eller er det zip/Postal no.? Og har vi state/province i Norge? Jeg skrev ingenting på state/province. Far min var overbevist om at søknadsskjemaet er likt for alle land, så enkelte ting ikke alltid stemmer. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Da har jeg vært gjennom intervju med Aspect. Har søkt til England. 13/20 plasser er tatt, for andre som skulle være interessert i England. Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er det noen andre som har fått søknaden sin godkjent fra Student-management? I såfall, hvorfor står det Margarita helt på toppen av student profilen min? Og under der står det: Region: South - Guaranteed - Texas Guaranteed Kommer jeg til Texas da? Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Så akk at min var godkjent også. Det står Margarita på toppen av min å, ikke at jeg vet hvorfor, men ingen ting under region. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå