Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste organisasjoner begynner å sende ut fakturaer etter jul en gang, da gjerne rundt 15000,- hver mnd.

Hos Speak så fikk du ihvertfall første faktura allerede 2 uker etter du ble akseptert. Vet ikke hvordan det er med andre orgniasasjoner jeg. Penger burde jo ikke være noe problem å skaffe om man har foreldre som støtter deg. Foreldre som nekter å hjelpe til så barnet får et utvekslingsår syns jeg er litt latterlig.

Lenke til kommentar

Nå er du nokså idiotisk Martin. Ikke alle har muligheten til å støtte et barn med 60 000 + lommepenger til et utvekslingsår, og det er ikke noe å kalle latterlig. Selv om man i Norge har god økonomi, så har ikke alle lik økonomi!!!

Tenk litt før du skriver!

Lenke til kommentar
Nå er du nokså idiotisk Martin. Ikke alle har muligheten til å støtte et barn med 60 000 + lommepenger til et utvekslingsår, og det er ikke noe å kalle latterlig. Selv om man i Norge har god økonomi, så har ikke alle lik økonomi!!!

Tenk litt før du skriver!

Det var da heller ikke poenget. Les litt mellom linjene. De aller fleste foreldre har mulighet til å legge ut penger om de vil. Jeg har full forståelse for dem som ikke kan, men de tenkte på, er de foreldrene som sier "Nei, du får bare betale selv, det er så dyrt". Da har man ikke lyst til å sende ungen sin over. Så enkelt er det.

Som sagt, full forståelse for foreldre som ikke kan, men jeg snakket om de som ikke vil/orker.

Lenke til kommentar

Er ikke sånn det funker US4. Summene til alle organisasjonene blir ca. den samme om du ser på totalprisen. Organisasjoner som koster 70-80 000 har gjerne mye mer inkludert i prisen, enn det billigere organisasjoner har. Så det å "velge den billigste" er litt håpløst.

Lenke til kommentar

Explorius har en obligatorisk forsikring de ikke oppgir i prisen før etter du har fått plass. Den er på ca. 6000 så da blir det jo dyrere med en gang. De har også andre forsikringer som man kjøpe så du får tilbake penger om du ikke skulle kunne reise senere.

Lenke til kommentar

Husk nå, også at explorius har sort landing camp inkludert i prisen. En tur som var veldig morsomt. Explorius er billigere enn andre organisasjoner. I juni når du får din siste betaling, kommer det sikkert en regning pga valuta kursen, som kan ha forandret. Men det kommer jo med alle org!

Anyway, dere som er i utlandet nå, har dere fått stipendet deres for 2. Semester ennå? Kanskje litt for tidlig enda, men e bare lurer.

På min skole blir alle satt som senior, men f.eks på en annen skole her blir du satt tild det trinnet du er gammel nok til.. Hmm føler setningoppsettinga mi er blitt så rar

Endret av Anna-E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...