makila Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Fornuftig det. Jeg har vel den instillingen at penger er til for å brukes, lite morsomt å spare dem. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Tror jeg må skaffe meg jobb snart. Men hvordan i helvete skal jeg få tid til det... Er stipendet behovsprøvd? Endret 13. januar 2010 av Attityd Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 De fleste organisasjoner begynner å sende ut fakturaer etter jul en gang, da gjerne rundt 15000,- hver mnd. Hos Speak så fikk du ihvertfall første faktura allerede 2 uker etter du ble akseptert. Vet ikke hvordan det er med andre orgniasasjoner jeg. Penger burde jo ikke være noe problem å skaffe om man har foreldre som støtter deg. Foreldre som nekter å hjelpe til så barnet får et utvekslingsår syns jeg er litt latterlig. Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hos Explorius får man også den første en til to uker etter man er akseptert på 12 000,- ca. Har ikke fått noen andre regninger enda, men går utifra et jeg fpr en til nå snart. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Nå er du nokså idiotisk Martin. Ikke alle har muligheten til å støtte et barn med 60 000 + lommepenger til et utvekslingsår, og det er ikke noe å kalle latterlig. Selv om man i Norge har god økonomi, så har ikke alle lik økonomi!!! Tenk litt før du skriver! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Nå er du nokså idiotisk Martin. Ikke alle har muligheten til å støtte et barn med 60 000 + lommepenger til et utvekslingsår, og det er ikke noe å kalle latterlig. Selv om man i Norge har god økonomi, så har ikke alle lik økonomi!!! Tenk litt før du skriver! Det var da heller ikke poenget. Les litt mellom linjene. De aller fleste foreldre har mulighet til å legge ut penger om de vil. Jeg har full forståelse for dem som ikke kan, men de tenkte på, er de foreldrene som sier "Nei, du får bare betale selv, det er så dyrt". Da har man ikke lyst til å sende ungen sin over. Så enkelt er det. Som sagt, full forståelse for foreldre som ikke kan, men jeg snakket om de som ikke vil/orker. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Skulle kanskje fått det gjennom i første posten der du rantet ut på alle foreldre som nektet å hjelpe barna sine. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvis du ikke har så mye penger hvorfor velge den dyreste organisasjonen? Explorius tar "bare" 55 000 i programavgift, og jeg tror alle de fleste tar under 75 000 også. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Er ikke sånn det funker US4. Summene til alle organisasjonene blir ca. den samme om du ser på totalprisen. Organisasjoner som koster 70-80 000 har gjerne mye mer inkludert i prisen, enn det billigere organisasjoner har. Så det å "velge den billigste" er litt håpløst. Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Explorius har en obligatorisk forsikring de ikke oppgir i prisen før etter du har fått plass. Den er på ca. 6000 så da blir det jo dyrere med en gang. De har også andre forsikringer som man kjøpe så du får tilbake penger om du ikke skulle kunne reise senere. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Sikker på at den er obligatorisk? Det er vel ikke helt lovlig. Du skal ikke måtte binde deg til et forsikringsselskap, da det skal være fritt valg. Endret 13. januar 2010 av MartinF Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 YFU har også forsikringen inkludert. Gauda forsikring eller hva det heter. Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Sjekket nettsidene til explorius nå. Det står om forsikringen der, men den er ikke lagt til i den prisen det står når man ser hvilke land som står der. Så jeg tok feil, bare jeg som ikke la merke til det før i intervjuet Lenke til kommentar
Joakim-M Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Heisann! Bare lurte på om hvordan det er med å bli senior jeg... Er det sånn at man må være født da og da på året for å bli, eller har det mer med reglene til skola jeg kommer til? Takker for svar! Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Alle som kommer på high-school blir senioer ettersom jeg forstår. Altså vi utvekslingstudenter. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er nok ikke riktig. Mange skoler setter automatisk utvekslingsstudenter som junior. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Alle som kommer på high-school blir senioer ettersom jeg forstår. Altså vi utvekslingstudenter. Feil. Helt opp til skoledistriktet evt. rektor å bestemme. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Ah, mener bare på og ha lest det elns. Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Husk nå, også at explorius har sort landing camp inkludert i prisen. En tur som var veldig morsomt. Explorius er billigere enn andre organisasjoner. I juni når du får din siste betaling, kommer det sikkert en regning pga valuta kursen, som kan ha forandret. Men det kommer jo med alle org! Anyway, dere som er i utlandet nå, har dere fått stipendet deres for 2. Semester ennå? Kanskje litt for tidlig enda, men e bare lurer. På min skole blir alle satt som senior, men f.eks på en annen skole her blir du satt tild det trinnet du er gammel nok til.. Hmm føler setningoppsettinga mi er blitt så rar Endret 13. januar 2010 av Anna-E Lenke til kommentar
Joakim-M Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Feil. Helt opp til skoledistriktet evt. rektor å bestemme. Så om jeg har fortsått det rett, så er det skoledisktriktet (evt. rektor) som bestemmer dette på grunnlaget av egne lover? Men jeg vil høyst sannsynlig bli senior? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå