Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Martin, intervjuet absolutt ikke noe som kan kalles vanskelig. Du må regne med at du får spm. som "Hvorfor vil du reise til utlandet som utvekslingsstudent?" Og siden du har bestemt deg for at du vil reise, så har du vel gjerne noen grunner til det også?

Og for de som er bekymret for engelsk delen på intervjuet... Ut ifra det jeg har erfart, Norske studenter er MYE bedre enn folk fra spania, italia, tyskeland osv. Det virer som det skal veldig mye til for å ikke bli akseptert når det kommer til engelsen. Basic ferieengelsk holder mer en nok.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Husker jeg møtte på noen koreanere eller kinesere eller hva det nå var når jeg møtte områdereppen min for første gang. De klarte ikke basic engelsk som "How are you doing?". Spør du det, så får du "Name Ching Chong Chui China yes"... Så jeg tør å påstå at INGEN norske ungdommer har noe å frykte.

 

For alle gutter der ute: Amerikanske jenter elsker aksent, av en eller annen grunn :p lol

Lenke til kommentar

Hei.

Eg har utrulig lyst til å studere medisin i Ungarn eller Polen (Er klar over at det er eit ekstremt hardt studie, men har motivasjonen til å klare det).

Men er og meget skeptisk til intervjua?

Og opptaksprøvene?

 

Nokon som har noe erfaring på dei to?

Og kva er "best " av ungarn og polen?

 

:)

Lenke til kommentar
Er ikke de to veldig fattige land ;S?

 

Nei?

 

Vet noen om lånekassen betaler pengene før avreise? Foredlrene mine vil ikke greie å betale 70.000 før august/september :S

 

Nei, de betaler ikke ut penger før du reiser. Uansett så må hele beløpet være betalt før du drar.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Er ikke de to veldig fattige land ;S?

 

Nei?

 

Vet noen om lånekassen betaler pengene før avreise? Foredlrene mine vil ikke greie å betale 70.000 før august/september :S

 

Nei, de betaler ikke ut penger før du reiser. Uansett så må hele beløpet være betalt før du drar.

 

er ikke det dumt.... hele poenget med lånekassen er at de skal hjelpe deg md å betale!S:

Lenke til kommentar
De skal ikke hjelpe deg med å betale en programavgift. De gir støtte til skolegangen din.

''Into Education er godkjent av Kunnskapsdepartementet og du kan søke om utdanningsstipend fra Lånekassen for utvekslingsåret. Du kan få opp til 55 000kr, gitt at utvekslingsåret blir godkjent av skolen din i Norge. Ta derfor tidlig kontakt med rådgiveren på skolen din.'' - fra Into-highschool, en utveklsingsbyrå! http://www.into-highschool.no/no/high-school

 

 

Det er jo helt logisk at de betaler før avreise... det må jo være det.

Lenke til kommentar

Jeg svarte jo deg, med et spørsmål i retur. Avreise = Skolestart = Alt må være betalt. Lånekassen betaler ikke ut i hytt og pine, så folk skal få betalt utdanningen sin før de begynner å betale ut stipend og lån. Det samme gjelder på skoler i Norge. Du får ikke stipend/lån før skolen har begynt der heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...