Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare tilføye at jeg tok feil ang. unlock av iPhone. blacksn0w har vært tilgjengelig via blackra1n siden november elns, og funker fett til å unlocke nyeste firmware (3.1.2) + baseband (05.11.07). :)

Sitter på T-Mobile nå (NetCom), hihi.

Endret av Tobye
Lenke til kommentar
Nei, men nå har alle flyselskap i USA begynt å ta betalt for koffert nummer to. Så vidt jeg vet tar man ikke betalt for bagasje i Norge på flights til USA, så du kan ha med 2 x 23 kg gratis til USA, men tilbake så er du nødt til å betale for koffert nummer 2.

Det er fantastisk irriterende at de endrer disse bagasjereglene så ofte, men sånn er det bare. Er jo godt mulig bagasjereglene endrer seg til dere reiser hjem også da, men som sagt, per i dag så tar alle flyselskap i USA (Og de som flyr ut av USA) bagage fee på koffert nummer 2 (og 3,4,5...)

Ah, tusen takk! Helt utrolig hvor mye du vet, altså!

Okei, nå kom jeg på to nye spørsmål her. Vet jeg maser fælt altså, men det må nesten bare være :p

1. Noen som vet ca hvor mye man betaler ekstra for en koffert? Sparer man liksom på det i for hold til å sende hjem ting underveis?

2. Er det en spesiell koffert man må ha? Har lest noe om at du må ha en spesiell lås? Kjøper man bare en spesiell lås og setter på, eller må man kjøpe hele kofferten?

Takk for at dere er så snille og svarer!! :whistle:

Lenke til kommentar

Hehe, takk.

1. Noen som vet ca hvor mye man betaler ekstra for en koffert? Sparer man liksom på det i for hold til å sende hjem ting underveis?

Når jeg var der i November i fjor, så betalte jeg vel $50 for koffert nummer to. Det var med Delta (Samme fee for alle i Skyteam. KLM, Northwest, Air France, Delta) Det er mye billigere å ta med en ekstra koffert, enn å sende ting hjem.

2. Er det en spesiell koffert man må ha? Har lest noe om at du må ha en spesiell lås? Kjøper man bare en spesiell lås og setter på, eller må man kjøpe hele kofferten?

Man må ikke ha noen spesiell koffert nei, men om du ønsker å låse den, så må du ha en slik universllås som alle nyere kofferter har. Denne kan kontrollører åpne, og lukke igjen, uten at det ødelegger låsen (Ligger i ordet at de har en universalnøkkel). Låser du kofferten uten universallås, så kan låsen bli brutt opp av kontrollørene, og de vil ikke kunne lukke den etterpå.

Mitt tips er å bare la kofferten være ulåst. Har aldri låst kofferten min, og heller aldri mistet noe i kofferten. Kontrollørene kan åpne kofferten din uansett, så det gjelder å bare ikke gjøre det vanskelig for dem.

Lenke til kommentar

Hehe, takk.

Når jeg var der i November i fjor, så betalte jeg vel $50 for koffert nummer to. Det var med Delta (Samme fee for alle i Skyteam. KLM, Northwest, Air France, Delta) Det er mye billigere å ta med en ekstra koffert, enn å sende ting hjem.

Man må ikke ha noen spesiell koffert nei, men om du ønsker å låse den, så må du ha en slik universllås som alle nyere kofferter har. Denne kan kontrollører åpne, og lukke igjen, uten at det ødelegger låsen (Ligger i ordet at de har en universalnøkkel). Låser du kofferten uten universallås, så kan låsen bli brutt opp av kontrollørene, og de vil ikke kunne lukke den etterpå.

Mitt tips er å bare la kofferten være ulåst. Har aldri låst kofferten min, og heller aldri mistet noe i kofferten. Kontrollørene kan åpne kofferten din uansett, så det gjelder å bare ikke gjøre det vanskelig for dem.

Hvis det bare koster $50 er det jo ikke tvil om hva jeg kommer til å gjøre. Sitter forresten å leser bloggen din nå, blir litt småredd når jeg leser om alle problemene du hadde med søknader og ambassaden og at du måtte snakke med en million folk for å komme deg fra mog tilbake!! Men jeg må si at jeg har aldri gledet meg så mye til å dra som nå! Forresten, er det mulig å spise litt sunt der? Jeg mener... jeg er en fruktperson, jeg er ikke så stor fan av hamburgers eller pizza... Tror du jeg overlever? ; p

Lenke til kommentar

Er det sånn at alt av penger må betales før skoleåret begynner? Da ble plutselig utveklslingsåret mitt knust. Tviler på vi har sjanse til å få opp så mye penger eller ta lån for å betale før stipendet kommer. For det kommer vel gjerne først når skoleåret begynner?

Lenke til kommentar

Hele belopet maa inn foer avreise. Men hvis du vil reise, og ikke har penger til aa betale hele greie foer, saa husk at halve stipendet kommer rett foer avreise og resten av stipendet kommer etter jul. Og hvis man ikke har raad in the first place, og si at det hadde vaert mulig aa bruke stipendet til aa betale alt, hva skulle du ha brukt til Lomme-penger? Husk at det gaar mye penger i USA.

Selv fatter jeg ikke alt jeg har brukt penger paa, men de bare flyr. Haha. ohh well

Lenke til kommentar
YAY! Da ble jeg netopp akseptert til Explorius!! :D

For 2010/2011 eller 2011/2012?

2011/2012??

Ja? det er ett skoleår det også.

Joda, men jeg bare synes det sier seg litt selv at det var 2010/2011 det var snakk om. Man er nok litt tidlig ute for å søke 2011/2012 nå altså. Sorry, jeg var nok bare i et lite kverulant humør.

Lenke til kommentar
YAY! Da ble jeg netopp akseptert til Explorius!! :D

For 2010/2011 eller 2011/2012?

2011/2012??

Ja? det er ett skoleår det også.

Joda, men jeg bare synes det sier seg litt selv at det var 2010/2011 det var snakk om. Man er nok litt tidlig ute for å søke 2011/2012 nå altså. Sorry, jeg var nok bare i et lite kverulant humør.

Nei, egentlig ikke når hun/han melde seg på i 2010 og alle firmaene maser om å være minst ett år i forvei :p

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller om du har det. Hadde du lest hans tidligere innlegg, så spørte han om han var for sen til å søke til neste høst. Ergo, 2010/11.

Selv fatter jeg ikke alt jeg har brukt penger paa, men de bare flyr. Haha. ohh well

Trøst deg selv med at du ikke er den eneste som bruker penger :p

Lenke til kommentar

Har tenkt til å ta et år i Canada med ''Into-education''. De virker som den mest pålitelige og trofaste organissjonen som er godjent av lånekassen.

Lurer på om noen har vært der og reis med denne organisasjonen? Hvis så, kan dere dele litt av oppholdet med meg? :)

Har noen tips for interju prossesen? Hvordan man kan øke sjansen for å bli valgt? Liksom, spiller karakterer en stor rolle i utvelgningsprossesen?

Takk på forhånd for alle svar :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke en gang sjekket inn en trillekoffert med lås på når jeg var på ferie i USA.

Forøvrig er jeg godkjent av YFU, har akseptert plassen og sitter og skriver diverse papirer. :D

¨

Hvordan var intervjuet, var det vanskelig? :o

De kom på hjemmebesøk til meg. De sa jeg hadde bra karakterer osv, og utifra de papirene jeg hadde på det tidspunkt så det bra ut. Videre oppførte jeg meg ydmykt, og prøvde å vise folka at jeg visste at et utvekslingsår ikke bare er en dans på roser. De sa til slutt "når" jeg ble godkjent heller enn "hvis". YFU har visst ikke så mange søkere i Trøndelag, og de var fornøyd med meg, så det hele var i grunnen ganske enkelt. Slapp å prate engelsk og så vidt jeg husker, men de ville ha en del alene og en med foreldre. De spør deg ganske basic spørsmål om deg selv, hvorfor du vil reise, og litt om familien din o.l.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...