Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sendte inn en søknad med Speak og EF nå :)

 

Har også søkt EF, fikk brev og greier i posten idag. Intervju den 13 jan, så får tiden vise hva som skjer. Hvis jeg får dratt føles det trygt at selskapet har 40 års erfaring i ryggen, selvom det kanskje ikke teller så alt for mye :p

Lenke til kommentar

Hi, jeg snakket med en Explorius dame i dag, og hun spurte om jeg skulle ha realfag eller samfunnsfag. Jeg skal ha realfag og da sa hun at det var ikke sikkert at jeg kunne få akkurat den fysikken jeg trengte, fordi det var kanskje opp til 40 utvekslingsstudenter, og de kunne ikke legge opp fag sånn at det passer alle (tror jeg det var). Men siden vi kan velge fag der borte så kan jeg ikke da bare velge den fysikken jeg trenger?

Lenke til kommentar
Hi, jeg snakket med en Explorius dame i dag, og hun spurte om jeg skulle ha realfag eller samfunnsfag. Jeg skal ha realfag og da sa hun at det var ikke sikkert at jeg kunne få akkurat den fysikken jeg trengte, fordi det var kanskje opp til 40 utvekslingsstudenter, og de kunne ikke legge opp fag sånn at det passer alle (tror jeg det var). Men siden vi kan velge fag der borte så kan jeg ikke da bare velge den fysikken jeg trenger?

 

Så lenge du finner et fysikkfag som matcher Fysikk 1. :)

 

Pappa sender forøvrig kontrakten til YFU i morgen tidlig, noe som friker meg litt sånn 100 % ut...betyr vel at jeg er offisielt påmeldt og forpliktet til å betale 70000...yeye.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar
Hi, jeg snakket med en Explorius dame i dag, og hun spurte om jeg skulle ha realfag eller samfunnsfag. Jeg skal ha realfag og da sa hun at det var ikke sikkert at jeg kunne få akkurat den fysikken jeg trengte, fordi det var kanskje opp til 40 utvekslingsstudenter, og de kunne ikke legge opp fag sånn at det passer alle (tror jeg det var). Men siden vi kan velge fag der borte så kan jeg ikke da bare velge den fysikken jeg trenger?

 

Tror nok de fleste high schools vil ha Fysikk, for meg er det ikke ett problem heller tvert imot. Jeg dekker nesten alt av både FYI og FYII, så tar strengt tatt alt på ett år. Er også på en veldig bra skole da, ble faktisk kåret til beste (public) high school i Ohio i fjor, andre plass i år :new_woot:

Lenke til kommentar
da sa hun at det var ikke sikkert at jeg kunne få akkurat den fysikken jeg trengte, fordi det var kanskje opp til 40 utvekslingsstudenter, og de kunne ikke legge opp fag sånn at det passer alle (tror jeg det var).

 

Hva er det slags bullshit?

 

Organisasjonene leter etter familie til deg. Den nærmeste skolen blir dermed ting nummer to. Hvor mange studenter dem har spiller jo ingen rolle whatsoever.

 

Edit: Kan jo hende du har misforstått litt da?

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
da sa hun at det var ikke sikkert at jeg kunne få akkurat den fysikken jeg trengte, fordi det var kanskje opp til 40 utvekslingsstudenter, og de kunne ikke legge opp fag sånn at det passer alle (tror jeg det var).

 

Hva er det slags bullshit?

 

Organisasjonene leter etter familie til deg. Den nærmeste skolen blir dermed ting nummer to. Hvor mange studenter dem har spiller jo ingen rolle whatsoever.

 

Edit: Kan jo hende du har misforstått litt da?

Jeg vet ikke helt hva hun mente jeg heller, men jeg kan sikkert bare velge ett fag som tilsvarer fysikk 1.

Tror hun mente at det kunne være opp til 40 utvekslingsstudenter på hver skole fra hele verden, og de kunne ikke ha alle fagene som alle elevene trengte, derfor kan det være de ikke hadde det. Tror jeg:P

Lenke til kommentar
Tror hun mente at det kunne være opp til 40 utvekslingsstudenter på hver skole fra hele verden, og de kunne ikke ha alle fagene som alle elevene trengte, derfor kan det være de ikke hadde det. Tror jeg:P

 

Kan være ja, i ekstreme tilfeller. Jeg var eneste på min skole. Har nesten ikke hørt tilfeller som har veldig mange flere enn 10. 40 på en skole er jo spinnvilt, og har aldri hørt det før.

Lenke til kommentar
Hi, jeg snakket med en Explorius dame i dag, og hun spurte om jeg skulle ha realfag eller samfunnsfag. Jeg skal ha realfag og da sa hun at det var ikke sikkert at jeg kunne få akkurat den fysikken jeg trengte, fordi det var kanskje opp til 40 utvekslingsstudenter, og de kunne ikke legge opp fag sånn at det passer alle (tror jeg det var). Men siden vi kan velge fag der borte så kan jeg ikke da bare velge den fysikken jeg trenger?

 

Jeg tok physics i USA, og fikk det godkjent som 2FY når jeg kom tilbake. De sjekket ikke noe mer rundt det. Alt de visste var at jeg tok et fag som het Physics. De sjekket ikke faginnhold eller noen ting. Men det lønner seg nok å finne fag som ligner mest mulig på de i Norge. Jo flere realfag du får godkjent, jo bedre er det. Så slipper du å ta dem i Norge..de er MYE lettere i USA! + at du slipper å ha karakterer som evt trekker ned snittet ditt..det teller kun positivt pga realfagspoengene! :-) I ettertid angrer jeg på at jeg ikke tok 2 bi bl.a. Selv om det er et greit fag å ta i Norge også, så er det greit å bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Hehe jeg syns det hørtes litt mye ut også :p

Men hun sa at jeg kunne havne på en plass med kanskje bare 300 folk? Noen her som har havnet på en sånn plass, og har de i det hele tatt High School der?

 

Veit om en som kom til et sånt sted. Husker ikke hvor mange som bodde der, men det var ikke mange. Der han bodde tror jeg det var to utvekslingsstudenter til. Det er kanskje ikke det du forventer deg, men året ditt kan likevel bli kjempebra! Altså, det hele blir til hva du selv gjør det til.

Lenke til kommentar
Hehe jeg syns det hørtes litt mye ut også :p

Men hun sa at jeg kunne havne på en plass med kanskje bare 300 folk? Noen her som har havnet på en sånn plass, og har de i det hele tatt High School der?

 

Veit om en som kom til et sånt sted. Husker ikke hvor mange som bodde der, men det var ikke mange. Der han bodde tror jeg det var to utvekslingsstudenter til. Det er kanskje ikke det du forventer deg, men året ditt kan likevel bli kjempebra! Altså, det hele blir til hva du selv gjør det til.

JA det er jo sant :p

 

Jeg skal 2010/2011

Lenke til kommentar

Nei, men nå har alle flyselskap i USA begynt å ta betalt for koffert nummer to. Så vidt jeg vet tar man ikke betalt for bagasje i Norge på flights til USA, så du kan ha med 2 x 23 kg gratis til USA, men tilbake så er du nødt til å betale for koffert nummer 2.

 

Det er fantastisk irriterende at de endrer disse bagasjereglene så ofte, men sånn er det bare. Er jo godt mulig bagasjereglene endrer seg til dere reiser hjem også da, men som sagt, per i dag så tar alle flyselskap i USA (Og de som flyr ut av USA) bagage fee på koffert nummer 2 (og 3,4,5...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...