Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

har ett spørsmål, vi i norge og de som er døpt står i statskirken som Kristen? Da det står det spørsmålet om

 

Religion:

 

 

jeg er ikke kristen å tror ikke på gud å går aldrig i kjirken, kan dog bli med hvertsfamilien av og til om de er kristne.

 

Hva skrev dere på religion dere som ikke tror på gud eller liksom ikke har en religion? JEg er redd for at vis jeg skriver kristen så forventer de seg en gudsglad gutt som er hyper kristen :S Går det an å skrive "Member Of The Norwegian State Church"? eller rett og slett "non"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
YFU sa til meg at du må skrive det som det er, for å unngå misforståelser. Jeg skrev dog protestant, men at det ikke var nødvendig med tilgang til kirker osv.

 

hva er protestant xD? huff lack of inteligence here :S

 

Den kirkeretningen innenfor kristendom vi har som offisiell i Norge. :) Evangelisk Luthersk heter det vel. Om du er medlem av den norske statskirken er du protestant.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar
Hva skrev dere på religion dere som ikke tror på gud eller liksom ikke har en religion? JEg er redd for at vis jeg skriver kristen så forventer de seg en gudsglad gutt som er hyper kristen :S Går det an å skrive "Member Of The Norwegian State Church"? eller rett og slett "non"

Jeg skrev at jeg var ateist. Jeg utelukker sikkert mange familier med å være åpent ateist, men ved å være helt ærlig er det en større sjanse til å komme til en familie som passer meg bedre - tror jeg.

YFU sa til meg at du må skrive det som det er, for å unngå misforståelser. Jeg skrev dog protestant, men at det ikke var nødvendig med tilgang til kirker osv.

Av Speak fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde skrive protestant hvis jeg ikke går i kirken regelmessig osv. fordi mainstream tar religionen mye mer "seriøst" i USA. Det som er normalt der ser vi på som veldig religiøst her (bedehuskristne som går i kirken hver uke).

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
Hva skrev dere på religion dere som ikke tror på gud eller liksom ikke har en religion? JEg er redd for at vis jeg skriver kristen så forventer de seg en gudsglad gutt som er hyper kristen :S Går det an å skrive "Member Of The Norwegian State Church"? eller rett og slett "non"

Jeg skrev at jeg var ateist. Jeg utelukker sikkert mange familier med å være åpent ateist, men ved å være helt ærlig er det en større sjanse til å komme til en familie som passer meg bedre - tror jeg.

YFU sa til meg at du må skrive det som det er, for å unngå misforståelser. Jeg skrev dog protestant, men at det ikke var nødvendig med tilgang til kirker osv.

Av Speak fikk jeg beskjed om at jeg ikke burde skrive protestant hvis jeg ikke går i kirken regelmessig osv. fordi mainstream tar religionen mye mer "seriøst" i USA. Det som er normalt der ser vi på som veldig religiøst her (bedehuskristne som går i kirken hver uke).

 

 

hmm, ja, jeg tenker det er greit å bli med i kirka om ikke vær eneste søndag da men noen hvertfall og ved spesielle rød dager o.l, va er best å skrive da tror dere ? siden vi er kristen men liskom ikke er det alikevell på en måte :p Protestant, eller bare Member Of The norwegian state church eller kristen? vis jeg da skriver christian, kan jeg jeg da forklare litt nærmere hvor jeg står innenfor det? at jeg ikke er veldig kristen men at noen turer i kirken ikke gjør noe?

Lenke til kommentar
Det som er normalt der ser vi på som veldig religiøst her (bedehuskristne som går i kirken hver uke).

 

Og jeg skjønner ikke helt hvorfor...

 

--

 

Skriv det som det er. Det værste er jo at du havner i en familie som du ikke kan leve med, og må bytte. Disse vil du nok luke ut om du skriver at du er ateist eller agnostiker. Når det er sagt, så vil jeg, som har vært i kirken tre ganger i uken i et helt år, si at så lenge du ikke er ateist og har en total ikke-tro, så har alle bare godt av det.

 

Forresten, jeg er agnostiker, om noen skulle lure.

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt med å velge organisasjon å reise med O.o

Noen tips ? (Har sett litt på Speak allerede)

 

les i tråden hær :) vis du nettop har komme på tanken om å reise som utvekslignselev og lurer på ting anbefaler jeg deg å lese HELE tråden. tar litt tid men er du intresert går det fort å du bli mye bedre forberedt på hva du må gjøre og va som må til for å reise som utvekslings elev. Og det med orginasisjon er bare å lese i tråden så vil du finne mange anbefalinger med argumenter for og imot.

 

så bare les!

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på agnostiker og ateist?

 

Reiste du med YFU pinnsvin?

Reiste med YFU ja :)

 

forskjellen er at agnostikere tror at det (eventuelt) finnes en gud eller et høyere vesen, eller at de ikke helt vet hva de skal tro på, mens ateister tror ikke på et høyere vesen.

 

kanskje jeg er litt mer agnostiker da. :p Hva synes du om YFU?

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på agnostiker og ateist?

 

Reiste du med YFU pinnsvin?

Reiste med YFU ja :)

 

forskjellen er at agnostikere tror at det (eventuelt) finnes en gud eller et høyere vesen, eller at de ikke helt vet hva de skal tro på, mens ateister tror ikke på et høyere vesen.

 

kanskje jeg er litt mer agnostiker da. :p Hva synes du om YFU?

 

Tja, de er vel som alle andre organisasjoner :) de har sine gode, og dårlige sider. De var lite behjelpelige til tider og jeg skulle ønske at de hadde forklart en ting eller to til, samtidig som at organisasjonen i USA ikke funket så bra (jeg fikk en områderepresentant sånn 6 timer unna meg), samtidig som at de aldri hadde besøkt/hatt personlig intervju av familen jeg først kom til :) Når det er sagt, så kan jeg ikke tenke at en annen organisasjon hadde gjort ting noe bedre heller.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp med fucka søknad >-<

 

Jeg drar med explorius og har fått søknads papirer fra ICES. Jeg må svare på b.l.a dette:

 

Student's Current Class Level: of

 

Date Student will graduate:

 

Please type or print in English the courses taken and the U.S. grade equivalent for the past three years, including the current courses. If final grades are not yet available for current courses, list most recent evaluation. (*Student needs to bring FINAL grades and present them to ICES upon arrival to the USA.)

 

 

EHM.. Jeg har absolut ikke peiling og heller ikke på skolen vet de når jeg vil "graduate" fra videregående i 3klassen etter som det er det de spørr om der???? vet jo ikke.. må jeg svare på det? OG Curent class level __ of__ ?? går i første på vgs, blir det da 1 of 3 eller 11of 13? 1-3 må jo høres absurd ut for dem :S kan de som har gjort denne før eller holder på plis svare :)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...