Bytex Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Ei nett-venninne av meg gikk katolsk skole i USA pga familien sin. Hun sa det var som en barnehage. Jenter og gutter ble holdt fraskilt i alle fysiske aktiviteter, og det var forbudt å kysse i skolegården. Ei venninne av henne som ble tatt i å kysse kjæresten sin offentlig ble utvist i 1 dag. Og folk går og tyster på hverandre. Også selvsagt regelen om å ikke vise bare legger eller armer, fordi det kunne mislede guttene til syndige tanker. Endret 14. august 2007 av Bitex Lenke til kommentar
loloba Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Dere som har vært på tur på Hawaii mens dere var i USA: Jeg reiser med Aspect, og lurer på om det bare er de som har søkt med Aspect vi møter mens vi er der, eller folk fra andre org. også? (speak,sts,afs osv) Også med forbredelses kurset? Og er det bare norske folk? =) Endret 14. august 2007 av loloba Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Daaa, skal jeg til en liten by som heter Renovo i Pennsylvania Skolen har enda ikke underskrevet alle offentlige papir, så jeg har ikke fått navn på familien enda, men det skulle komme i morgen eller dagen etter. I mellomtiden leser jeg om plassen, og hva som er rundt Så langt virker det som om det er en veldig liten men koselig by, som lett kan forveksles med en engelsk mursteinby. Morro Lenke til kommentar
sigz Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Tror de fleste blir med på Hawaii/andre turer gjennom Explore America, det gjør iallefall Speak, så vil tro folk fra mange selskaper møtes der, iom. at de bare har to turer til Hawaii. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 SurfingElite: Ei i parallellklassen min dro netopp til Illinois og hun kom på en privat, katolsk skole. Hun virka litt tvilende også, men gikk for det. Har ikke hørt noe fra hun om hvordan det er, men hvis jeg hører noe kan jeg si fra. Brukte skoletid på å lese i bibelen og be til tider og utider virker ikke så innbydende på meg 9275865[/snapback] Glimrende om du kunne gjort dette, bare PM meg når du hører noe. Lenke til kommentar
iStian Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Bare husk at skoler i USA kan være veldig forskjellige (men det vet du sikkert ) men må si meg enig i at det er dårlig av Speak og ikke ordne opp i dette rotet :/ Virker som ingen av organisasjonene er perfekte, men tror fortsatt at jeg går for speak når jeg søker til høsten. Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Godt sagt stian, ingen er perfekte.. De er vel akkurat som alle andre firmaer:P hehe Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Syntes virkelig at Speak bør ansette flere. Virker ikke som de har nok ansatte i forhold til antall studenter de sender bort. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Syntes virkelig at Speak bør ansette flere. Virker ikke som de har nok ansatte i forhold til antall studenter de sender bort. 9281912[/snapback] Enig, og så vidt jeg vet er det flere enn meg og SurfingElite som venter på familie. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Snakket med de i Speak i dag og de fortallte at det var fremdeles 20 studenter fra Speak/Aspect som ikke hadde fått familie enda. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Snakket med de i Speak i dag og de fortallte at det var fremdeles 20 studenter fra Speak/Aspect som ikke hadde fått familie enda. 9281991[/snapback] Ah, godt vi ikke er alene^^ Lenke til kommentar
giiina Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Oi er kjipt og ikke få famile før sent da =/ jeg fik vite min familie forrige onsdag, og drar kanskje på lørdag ;p men alt skjedde så fort når jeg endelig får vite noe ;p og før jeg fikk familie gikk jeg rundt og hadde null reise feeling, nå har jeg madness sommerfugler i magen ;p Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Oi er kjipt og ikke få famile før sent da =/ jeg fik vite min familie forrige onsdag, og drar kanskje på lørdag ;p men alt skjedde så fort når jeg endelig får vite noe ;p og før jeg fikk familie gikk jeg rundt og hadde null reise feeling, nå har jeg madness sommerfugler i magen ;p 9282183[/snapback] I can totally relate to that. faktisk, har ikke reisefølelse.. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg fikk faktisk ikke reisefeber før jeg sa hade til min daværende kjæreste. Det var først da jeg forsto det jeg bega meg ut på. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Var du på tur med Explore America, Ustedalen? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Nei, jeg gadd ikke å betale 800 dollar pluss flybillett for å dra ned til Hawaii. Da brukte jeg heller pengene på noe annet. De turene er rip off! De tar så mye fordi de fleste utvekslingsstudentene er fra Europa og har penger, men det koster allikevel ikke så mye penger. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vet du om man får fri fra skolen for å dra på disse turene? Ser at det er en som f.eks er i februar, det er vel ingen skoleferie i februar? Lenke til kommentar
giiina Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ef har også sånn hawii tur, men jeg vet ikke om jeg skal dra ;p må enten bli det eller syden tur med venne gjengen når jeg kommer hjem, men hmm hawaii hadde sikkert vært fint og oppleve men, tror jeg velger tur med vennene etter en lang periode borte fra dem.. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg hadde nok ikke fått noe problem med å få fri, men jeg måtte da ta såkalte "finals" eller tentamner på godt norsk. Med under 2 dager vekk fra skolen så slapp vi dette. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Ef har også sånn hawii tur, men jeg vet ikke om jeg skal dra ;p må enten bli det eller syden tur med venne gjengen når jeg kommer hjem, men hmm hawaii hadde sikkert vært fint og oppleve men, tror jeg velger tur med vennene etter en lang periode borte fra dem.. 9282275[/snapback] Ja takk begge deler! 800 dollar er bare 4000 kroner nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå