Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal være bort i et år. Om du er 10 000 eller 20 000 kilometer hjemmefra utgjør vel ingen forskjell? Hvorfor lar ikke dine foreldre deg reise dit? Fordi det er "for langt"?

 

Jeg vet ikke hvor langt det er, men jeg bare statuerer et poeng. Når du er så ekstremt langt borte hjemmefra, merker du ikke noen forskjell. Selv skal jeg reise til USA og synes det er flott, men hvis du har lyst til Australia synes jeg ikke avstanden er noen god grunn for verken deg eller foreldrene dine til å hindre deg i å reise.

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar

Da sitter jeg på flyplassen Charlotte i north carolina! På vei til Orlando Florida! =D juleferien er her så da er det greit å kunne dra til varmere strøk! Blir en tur til Disney world, universal studios og oppmøte ned onkel og fettere fra Florida! Blir nok så kjekt atte! Blir det i 4 dager før vi reiser hjem igjen lille julaften! Så blir det masse folk før vi reiser til Minnesota med fly og kjører hjem igjen etter nyttår! Blir nok en artig ferie!

 

Hva har dere andre som planer i ferien da?

Lenke til kommentar
Du skal være bort i et år. Om du er 10 000 eller 20 000 kilometer hjemmefra utgjør vel ingen forskjell? Hvorfor lar ikke dine foreldre deg reise dit? Fordi det er "for langt"?

 

Jeg vet ikke hvor langt det er, men jeg bare statuerer et poeng. Når du er så ekstremt langt borte hjemmefra, merker du ikke noen forskjell. Selv skal jeg reise til USA og synes det er flott, men hvis du har lyst til Australia synes jeg ikke avstanden er noen god grunn for verken deg eller foreldrene dine til å hindre deg i å reise.

 

Jeg prøvde bare å gjøre det klart at jeg ikke ville andre steder enn USA. Og ja, jeg føler meg mer trygg på USA enn Oseania rent personlig, sikkert fordi jeg har vært der før. Og uansett, foreldrene mine mener det er for langt av en eller annen grunn.

 

Og Anna - E, "varmere strøk"? Bor ikke du i en ørken?

Lenke til kommentar

Hehe! Det blir varmere strøk! Selvom jeg bor i ørkenen, så har du vel hørt om at i ørkenen blir det kjempe kaldt om natta. Sant. Vi har fått snø, men det smelta så fort sola stod opp, men det er forsatt litt snø på fjella rundt oss! For å si det sånn er jeg litt lei av at det er us kaldt om morraen, men når du går av bussen etter skolen kan du gå i t-skjorte! Hehe! Men så fort sola er på vei ned er det is kaldt igjen! Og sola hår ned sånn 4.30-5pm. Så jeej varmere strøk!

Lenke til kommentar

Så langt har jeg iallefall forstått hvor heldige vi er i Norge for år ha de tradisjonene vi har! Kjenner at jeg gjerne skulle vært hjemme nå, men ho ho for en erfaring det er da. Jula i Norge har jeg jo forhåpentligvis flere år etter å nyte, bare at den blir ekstra god nå som jeg er bevisst på alt det småe vi nordmenn gjør for å komme i herlig julestemning.

 

Savner vekta vi legger på advent (faktisk det at å tenne lys hver søndag, også), norsk pynt med nisser og rødt. En real frokost der familien er samlet rundt er praktfult bord fylt med masse godt. Norsk mat generelt. Her er det bare å varme en bagel og smøre på kremost og sette seg ned å se sport (vel jeg liker ikke am. fotball). I mitt vertshus går hver middag ved å sitte på sofaen foran TVn også da.

Savner sentrale kanaler som NRK og TV2, det å kunne sitte i stua og se TV en fredags/lørdagskveld med grandis (SAVN) og cola. For å ikke glemme den norske melkesjokoladen, har et par i hylla, men må være ekstremt sparsom.

 

Lurer på hvordan romjula blir. Er bare å tenkte positivt og nyte den amerikanske (eller hvor du er) jul, da det like gjerne kan være din første og siste, selvom det kan være hardt. Skulle gitt noen slanter for å feire hjemme nå - men blir heller en erfaring rikere!

 

God Jul!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...