odaje Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Noen som vet om usa har fag som tilsvarer forskning og informasjonsteknikk?: ) Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Er det noen som vet når avreise til USA, med Exlporius er? EDIT: Trenger man bare 2 doser med hepatitt B? Ifølge Follo vaksinasjonskontor: http://www.vaksinasjonskontoret.no/hXGXBnwJfG2X.5.idium Var ganske billig da, men er det ikke rart at A+B bare er 90kr mer enn kun A...? Endret 7. desember 2009 av Bluebeard Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Er det noen som vet når avreise til USA, med Exlporius er? EDIT: Trenger man bare 2 doser med hepatitt B? Ifølge Follo vaksinasjonskontor: http://www.vaksinasjonskontoret.no/hXGXBnwJfG2X.5.idium Var ganske billig da, men er det ikke rart at A+B bare er 90kr mer enn kun A...? Jeg skal ta tre doser, men tror at explorius sa to. Og avreise blir vel avklart når du vet hvor du skal Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Sitter å skal sende ICES søknaden jeg fikk fra explorius. Der står det "would you adjust to a home with a different religion?" religion? mener de at jeg liksom da kan komme til en muslimsk familie/hindustisk/jødisk/ alle de andre vi har? noen av dere som skriver at dere er kristne og nei på det spørsmålet? og på den program aplication, må man laste opp nøyaktig passbilde eller bare å ta ett bilde? ^^ Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Sitter å skal sende ICES søknaden jeg fikk fra explorius. Der står det "would you adjust to a home with a different religion?" religion? mener de at jeg liksom da kan komme til en muslimsk familie/hindustisk/jødisk/ alle de andre vi har? noen av dere som skriver at dere er kristne og nei på det spørsmålet? og på den program aplication, må man laste opp nøyaktig passbilde eller bare å ta ett bilde? ^^ Kunne du bodd med noen av en annen religiøs overbevisning, ja eller nei. Hvis du er svært lite religiøs av deg er det sikkert ikke så lurt å gjøre det klinkende klart at du er kristen heller. Hvis du da havner hos en ekstremt kristent aktiv familie kan jo de få noen forhåpninger blåst av banen. JEg fylte ut de første søknadspapirene til explorius, og lastet bare opp et bilde. Men det var et slikt skolebilde, man skal jo vises. Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Sitter å skal sende ICES søknaden jeg fikk fra explorius. Der står det "would you adjust to a home with a different religion?" religion? mener de at jeg liksom da kan komme til en muslimsk familie/hindustisk/jødisk/ alle de andre vi har? noen av dere som skriver at dere er kristne og nei på det spørsmålet? og på den program aplication, må man laste opp nøyaktig passbilde eller bare å ta ett bilde? ^^ Kunne du bodd med noen av en annen religiøs overbevisning, ja eller nei. Hvis du er svært lite religiøs av deg er det sikkert ikke så lurt å gjøre det klinkende klart at du er kristen heller. Hvis du da havner hos en ekstremt kristent aktiv familie kan jo de få noen forhåpninger blåst av banen. JEg fylte ut de første søknadspapirene til explorius, og lastet bare opp et bilde. Men det var et slikt skolebilde, man skal jo vises. så du svarte ingenting på hvilken religion du har? jeg er ikke "kristen" men i Norge er man jo kristen uansett liksom.. Og, en ting til hva betyr det dær SLEP score? hva jeg fikk der? hva betyr det? Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Sitter å skal sende ICES søknaden jeg fikk fra explorius. Der står det "would you adjust to a home with a different religion?" religion? mener de at jeg liksom da kan komme til en muslimsk familie/hindustisk/jødisk/ alle de andre vi har? noen av dere som skriver at dere er kristne og nei på det spørsmålet? og på den program aplication, må man laste opp nøyaktig passbilde eller bare å ta ett bilde? ^^ Kunne du bodd med noen av en annen religiøs overbevisning, ja eller nei. Hvis du er svært lite religiøs av deg er det sikkert ikke så lurt å gjøre det klinkende klart at du er kristen heller. Hvis du da havner hos en ekstremt kristent aktiv familie kan jo de få noen forhåpninger blåst av banen. JEg fylte ut de første søknadspapirene til explorius, og lastet bare opp et bilde. Men det var et slikt skolebilde, man skal jo vises. så du svarte ingenting på hvilken religion du har? jeg er ikke "kristen" men i Norge er man jo kristen uansett liksom.. Og, en ting til hva betyr det dær SLEP score? hva jeg fikk der? hva betyr det? Ehm, jeg skrev at jeg ikke var spesielt kristen, at jeg går i kirka sjelden, men at jeg er åpen for å komme til en kristen familie (ikke ekstrem kristne da ) viss du sier nei der, stenger du jo av mange bra famlilier fordi du ikke vil på hoss noen kristne som kanskje går i kirka i julen.. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Mye mer vanlig å gå i kirken i USA. Vanlig "kristne" går stort sett i kirken hver søndag, har jeg fått inntrykk av. Endret 8. desember 2009 av Eivolele Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 heh, 'vanlig' kristne går gjerne i kirka i alle fall to dager i uka. Lenke til kommentar
safags Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 heh, 'vanlig' kristne går gjerne i kirka i alle fall to dager i uka. Og ekstreme "kristne" (mormoner etc) går gjerne 3, + 4 timer kirke + skole i kirken hver søndag Lenke til kommentar
makila Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 heh, 'vanlig' kristne går gjerne i kirka i alle fall to dager i uka. Og ekstreme "kristne" (mormoner etc) går gjerne 3, + 4 timer kirke + skole i kirken hver søndag Jeg bor hos mormonere. De går i kirken på søndager, og det er det hele. Barna i familien har også skole i kirken på søndager som du sier. Lenke til kommentar
KjerstiBA Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hei! Jeg skal til USA med Explorius! Noen som vet om de har sånne turer til Hawaii? : ) Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 på ICES søknaden må man hva man fikk på en såkalt SLEP score. Hva er det? hva svarte dere? Lenke til kommentar
US4 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Er det noen som vet hva organisasjonene bruker pengene på? Når jeg ser på sidene deres så koster det f. eks 55k, og du får flybillett, som er det eneste som koster noe. Quote fra Explorius sin FAQ "Hva inngår i programavgiften? I prisen inngår T/R flybillett til vertsfamilien (eksklusiv flyplass skatter og ev. flytillegg), forberedelser og informasjon i løpet av året. Støtte 24 timer i døgnet, medlemskap i Explorius Ambassador Club etter hjemkomsten" Det koster vel ikke noe for dem å finne vertsfamilie? Endret 9. desember 2009 av US4 Lenke til kommentar
Smurfy Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Er det noen som vet hva organisasjonene bruker pengene på? Når jeg ser på sidene deres så koster det f. eks 55k, og du får flybillett, som er det eneste som koster noe.Quote fra Explorius sin FAQ "Hva inngår i programavgiften? I prisen inngår T/R flybillett til vertsfamilien (eksklusiv flyplass skatter og ev. flytillegg), forberedelser og informasjon i løpet av året. Støtte 24 timer i døgnet, medlemskap i Explorius Ambassador Club etter hjemkomsten" Det koster vel ikke noe for dem å finne vertsfamilie? Med Explorius får man Soft Landing Camp i New York med i prisen, det er ikke gratis for dem. Lønnslippen til alle ansatte skal betales, og jeg tviler på at ICES arbeiderne ikke får betalt får å finne vertsfamilier. Regel n.1: Ting koster penger. -Edvind Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Er det noen som vet hva organisasjonene bruker pengene på? Når jeg ser på sidene deres så koster det f. eks 55k, og du får flybillett, som er det eneste som koster noe.Quote fra Explorius sin FAQ "Hva inngår i programavgiften? I prisen inngår T/R flybillett til vertsfamilien (eksklusiv flyplass skatter og ev. flytillegg), forberedelser og informasjon i løpet av året. Støtte 24 timer i døgnet, medlemskap i Explorius Ambassador Club etter hjemkomsten" Det koster vel ikke noe for dem å finne vertsfamilie? Må ikke amerikanerne betale for å gå på skole da? At noen tusen fra programavgiften går til dette... Endret 9. desember 2009 av kizzza Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Må ikke amerikanerne betale for å gå på skole da? At noen tusen fra programavgiften går til dette... Hmm, nei? Lenke til kommentar
safags Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Jeg bor hos mormonere. De går i kirken på søndager, og det er det hele. Barna i familien har også skole i kirken på søndager som du sier. Kult! Hvor i statene bor du? Hm, her i huset så drar de voksne til kirka (og de som har barn) med barna klokken 09:00 hver søndag. Kommer hjem ca 13:00. Da har det vært skole for barna og voksen "møter" separert i kjønn. Hver tirsdag og torsdag drar barna til noe som kalles "Mutual". Her leker de, litt skole og noen ganger speider møter osv. På skolen her kan de også velge et mormonsk fag, som heter "Seminary". Her lærer de å bli ordentlige mormoner, lese "scriptures" osv. Telles som et ordentlig fag med karakterer og alt. Må sies miljøet jeg bor i har en stor mormonsk innflytelse. Rektor, vise rektor, avdelingsledere og mange lærere er mormoner. Bor i Øst-Idaho hvis du lurer Endret 10. desember 2009 av GreVeen Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Må ikke amerikanerne betale for å gå på skole da? At noen tusen fra programavgiften går til dette... Hmm, nei? Ok, trodde bare at de måtte betale for å gå på high school. min feil Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Noen av dere som er i USA nå som får spm. om hvorfor Obama fikk fredsprisen eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå