Skjelvgråt Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Ah, i see. Så studiespesialiserende er noe en burde muligens velge isåfall? Sendte mail til speak igår, du trenger bare tre i alle fag. Hu anbefalte meg og søke når jeg er ferdig med ung.skolen og fått vitnemålet, da er jeg i god tid osv. Lenke til kommentar
makila Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Det er riktig, studiespesialiserende er det du burde velge for at det skal gå lettest mulig. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Vurderer det ja. Men jeg tror egentlig jeg har en god sjangse, for karakterene fikser jeg, og hu sa at jeg burde søke etter jeg har fått vitnemålet nå i tiende! For da er det størst sjangs eller noe sånt. ^^ Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Rådgivern min på skolen sa at jeg måtte, ha tilsvarende fag som matte, historie, fransk, engelsk og gym på noenlunde samme nivå som i Norge, hvordan vet jeg om jeg får det? Er det ett fag der borte som heter Historie? og dette med programfag, har de tilsvarende som feks sosialtrolopogi eller hva det heter der borte? bare ett eksempel x) Noen som vet litt om dette å få det godkjent? Saa ikke om noen svarte paa dette. Sjoel trengte jeg bare tilsvarende regning og de faga jeg ville velge neste aar (som sosiologi). Jeg har derfor geometri her borte, engelsk (for internasjonal engelsk i tredje) og Global Conflicts (for ett eller annet i tredje jeg ikke husker nettopp naa). Jeg trengte ikke norsk, historie eller gym. De har World History eller US History her borte. Fransk er ikke et vanlig spraakfag her, saa jeg maa lese det paa egenhaand... litt vanskelig, men det gaar! Skolen min har i alle fall sosiologi, saa jeg trur det skulle gaa. Government er elsk. Spesielt om man er int. i politikk og historie. I Second that, har hørt at us history er veldig kjedelig og vanskelig. Jeg er den eneste utvekslingsstudenten på min skole (vi har mange), som har government og det er jeg glad for Jeg syns US History er kjempemoro, jeg da Og med all drikkinga og knarktaginga, maa jeg si at det virker verre her. Hjemme, var det ingen som tok knark i klassen, men her har 90% av alle jeg har snakka med det om, gjort det! I tillegg saa har du drikkinga som fins begge steder. Jeg begynner endelig aa faa litt julestemning naa! For gradene har endelig begynt aa falle under femten grader... Savner adventsfeiring maa jeg si, og jeg vet jeg kommer til aa savne den koselige romjula som de ikke feirer her. Det blir i alle fall hanukkah paa meg, saa noe nytt blir det. Gleder meg til utendoersferda i januar og New York-ferda med skolen i mars... Endret 3. desember 2009 av Vierett Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Går alt etter planen søker jeg så fort jeg har fått vitnemålet mitt! Håper virkelig jeg blir akseptert, gjør det gjennom speak. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har hatt intervju med YFU nå. Virket som en kjempeorganisasjon. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har hatt intervju med YFU nå. Virket som en kjempeorganisasjon. nja tja njoa nje Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har hatt intervju med YFU nå. Virket som en kjempeorganisasjon. nja tja njoa nje ? Virket svært positivt med en ikke kommersiell organisasjon på meg, som ikke har råd til å drive ekstrem reklame, og fokuserer mer på ungdommers opplevelse enn å tjene penger. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Det sier dem alle... Når det gjelder min personlige mening om YFU, så er den rimelig dårlig. Jeg snakket med flere som ikke fikk reise på diverse reiser med andre utvekslingsstudenter o.l., noe jeg syns er tåpelig. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) De virket jævlig strenge ja. Men jeg har også en fot inne hos AFS, som jeg i utgangspunktet har et bedre inntrykk av, delvis fordi de er en og samme organisasjon her og i USA. Dessuten har Speak og EF heftig dårlige rykter. Endret 6. desember 2009 av Attityd Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Nja, dårlige og dårlige. Ikke det jeg har fått inntrykk av hos Speak i hvertfall! Alle orginasjoner, nettsider osv har alltid et dårlig rykte. Sånn er det bare! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Å påstå at EF ikke har dårlig rykte er litt å ta i. Mange som selvfølgelig har det bra med dem og, men de sender da av gårde kjempemange studenter. Klarer de å følge opp alle? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Alle har da vel hørt noen skrekkhistorier, om alle organisasjonene. Sånn er det bare, desverre! Mitt inntrykk av YFU er faktisk ganske bra. Eneste grunnen til at jeg ikke valgte dem var fordi de pressa så utrolig mye på Tyskland, noe som jeg absolutt ikke var interessert i. Har de samarbeidsorganisasjoner, eller er det YFU-kontor i alle vertslandene? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 De virket jævlig strenge ja. Men jeg har også en fot inne hos AFS, som jeg i utgangspunktet har et bedre inntrykk av, delvis fordi de er en og samme organisasjon her og i USA. Dessuten har Speak og EF heftig dårlige rykter. De er strenge, men som oftest for din egen sikkerhet. Det er samme org. her og i USA - de har godt kontakt. Lenke til kommentar
pannelugg Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Eg reise med EF, men eg har lyst på den tre-dagersturen til New York som eg veit AFS har. Går det at eg melde meg på den turen ? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 De virket jævlig strenge ja. Men jeg har også en fot inne hos AFS, som jeg i utgangspunktet har et bedre inntrykk av, delvis fordi de er en og samme organisasjon her og i USA. Dessuten har Speak og EF heftig dårlige rykter. De er strenge, men som oftest for din egen sikkerhet. Det er samme org. her og i USA - de har godt kontakt. Hvorfor skrev du nja tja nja osv når jeg sa at YFU virket bra? Lenke til kommentar
izzie1 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Eg reise med EF, men eg har lyst på den tre-dagersturen til New York som eg veit AFS har. Går det at eg melde meg på den turen ? Vil ikke tro at det går siden den turen er beregnet på AFS studentene. EF har en camp i NY på to uker, men det koster en del. En annen ting når det gjelder EF, alle jeg kjenner som har reist med EF (og det er faktisk en god del) og de som har reist med EF på min skole som rådgiver snakket om, har ikke opplevd noe negativ med dem. De fikk god oppfølging under oppholdet i USA, fikk hjelp med en gang de trengte det, hadde ingen problemer med å bytte vertsfamilie o.l. Men selvfølgelig, jeg har selv hørt negative ting om EF (og andre organisasjoner) og negative ting vil nok fortsatt oppstå, men følte bare for å si noe Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Hvorfor skrev du nja tja nja osv når jeg sa at YFU virket bra? Fordi han er uenig? Jeg kunne godt sagt ditto på den posten, men da hadde jeg blitt halshugget, så droppet det. Lenke til kommentar
makila Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Å påstå at EF ikke har dårlig rykte er litt å ta i. Mange som selvfølgelig har det bra med dem og, men de sender da av gårde kjempemange studenter. Klarer de å følge opp alle? Nå etter jeg har vært her en stund så har jeg nok endret litt mening på akkurat det med oppfølging og hvor viktig det er... Tenker du nå på hvordan organisasjonen i Norge følger deg opp mens du er i USA, eller hvordan kordinatoren følger deg opp? Tror ikke jeg har snakket med med EF Norge siden jeg dro for å si det sånn, og det trenger jeg egentlig ikke heller. Har organisasjonen flere studenter som reiser, så har de jo selvfølgelig flere kordinatorer også. Det som er viktig er hvordan forholdet ditt er til vertsfamilien og kordinatoren din her. Etter min mening får EF studentene her i California veldig bra oppfølging og hjelp, selv om det er studentene selv som lager bråk og helvette over ting som ikke familien kan gjøre noe med. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hvorfor skrev du nja tja nja osv når jeg sa at YFU virket bra? Fordi han er uenig? Jeg kunne godt sagt ditto på den posten, men da hadde jeg blitt halshugget, så droppet det. Jeg vil bare høre grunnen hans. v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå