Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo! :D

Jeg ble godtatt hos Explorius for ca en uke siden, og har så vidt begynt på MyZapp.

Skal til USA, valgte å ikke ta noen delstatsvalg, da jeg mener det er vikitigere at jeg får en familie som passer meg bra, enn at jeg havner en plass det er varmt.. ;p

Er det flere som skal til USA med Explorius? Jeg vil gjerne snakke med flere som skal samme vei! ;p

Har forresten et lite spørsmål. I mailen jeg fikk, sto det jeg måtte ta Hepatitt B vaksine, når jeg ringte vaksinasjonskontoret sa de at jeg kunne få en sprøyte med både A og B, er dette å anbefale? :p

/Opptatt (som forresten var det eneste brukernavet som ikke var opptatt.. x))

Lenke til kommentar
Jeg har søkt med Explorius og, og blitt godkjent, men jeg synes AFS ser så mye bedre ut på alle måter. Til Exploris skrev jeg et par ark for å bli godkjent. Det var mer "Har du allergi?" "JA" eller "NEI". Hos AFS må jeg få legen til å fylle ut 2 skjemaer + mye annet for å bli godkjent.

Med Speak måtte jeg bare fylle ut et par ark, skrive et brev og ha et intervju for å bli godkjent. Deretter fikk jeg en enorm mappe med papirarbeid (inkludert legeattest osv.). Tipper Explorius har en lignende modell.

edit: så ikke pukkelryggs innlegg.

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
Hei. Damen min kom inn i Argentina 2010/2011.

Jeg lurer på er Argentina et farlig sted å være, eller er det mye bedre enn det man får inntrykk av? (vold osv)

Jeg er i Argentina nå og det er bare å anbefale! Det er ikke farlig i det hele tatt, men må må jo selvfølgelig være litt forsiktig. Ikke nøl med å spørre om mer hvis det er noe du/dere lurer på! ;)

Lenke til kommentar
Har forresten et lite spørsmål. I mailen jeg fikk, sto det jeg måtte ta Hepatitt B vaksine, når jeg ringte vaksinasjonskontoret sa de at jeg kunne få en sprøyte med både A og B, er dette å anbefale? :p

Twinrix kalles den. Ja, det er å anbefale.

EDIT: Jeg er forresten i Amsterdam nå, på vei hjem fra thanksgiving break i USA. Hadde en kjempefin uke, og det var noe helt annet å være der, og ikke være utvekslingsstudent. Anbefaler alle å reise tilbake igjen når dem har muligheten.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg er ny her på forumet, og reiser med explorius til USA 2010/2011.

Jeg er nesten ferdig med den siste søknaden, og lurte på om noen av dere hadde noen tips til hva som er lurt å skrive i "student letter"? (regner med at de fleste må skrive dette(?), minst 300 ord om seg selv og sine interesser osv)

:D

Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg er ny her på forumet, og reiser med explorius til USA 2010/2011.

Jeg er nesten ferdig med den siste søknaden, og lurte på om noen av dere hadde noen tips til hva som er lurt å skrive i "student letter"? (regner med at de fleste må skrive dette(?), minst 300 ord om seg selv og sine interesser osv)

:D

Katinka? :)))

Lenke til kommentar
Jeg er nesten ferdig med den siste søknaden, og lurte på om noen av dere hadde noen tips til hva som er lurt å skrive i "student letter"?

Jeg husker at jeg også hadde problemer med å finne på noe å skrive her.

Uten at det er noen fasit, skrev jeg litt generelt om meg selv, positive og negative sider ved meg selv, plassen jeg bor på, familien min, hva jeg gjør på fritiden (både hjemme og hos venner) og litt mer om spesielle interesser (for eksempel om du spiller et i et band, driver mye med en spesiell sport eller er politisk aktiv), litt om fremtidsplaner (som forøvrig ikke er noe spesielt) og litt om hva jeg hjelper til med hjemme i huset. Vips, så hadde jeg et brev.

Lenke til kommentar

Jeg hr blitt utrolig usikker på om jeg reiser eller ikke jeg. Det er fortsatt en stund til neste sommer, og jeg er utrolig redd for hvordan det vil gå med skolen etterpå, hva jeg har gått glipp av, hvordan det går med mine svært gamle besteforeldre, og jeg forestiller meg at med min flaks havner jeg på en skole uten noen av fagene jeg trenger, og må bo her:

4021542954_005ebee2e0.jpg

Faen jeg hater å ta avgjørelser. Aner ikke hva jeg skal gjøre, men jeg har så utrolig lyst til å oppleve USA for litt lenger enn to ferieuker.

Endret av Attityd
Lenke til kommentar
Jeg hr blitt utrolig usikker på om jeg reiser eller ikke jeg. Det er fortsatt en stund til neste sommer, og jeg er utrolig redd for hvordan det vil gå med skolen etterpå, hva jeg har gått glipp av, hvordan det går med mine svært gamle besteforeldre, og jeg forestiller meg at med min flaks havner jeg på en skole uten noen av fagene jeg trenger, og må bo her:

4021542954_005ebee2e0.jpg

Faen jeg hater å ta avgjørelser. Aner ikke hva jeg skal gjøre, men jeg har så utrolig lyst til å oppleve USA for litt lenger enn to ferieuker.

Med å tenke sånn så kommer du deg ingen steder. Tenk heller på hvor kjipt det vil være å gå å tenke på at du gikk glipp av en kjempemulighet som det her.

Lurer selv på om jeg skal ta et utvekslingsår i statene. Jeg lurer da på hvordan jeg skal gå fram, hvordan er det når det gjelder karakterer og slikt? Jeg går i tiende nå.

Har du lest i tråden her i det hele tatt? Begynn med å sjekke litt på hjemmesidene til de forskjellige organisasjonene. ;)

Lenke til kommentar

Joda :p Sendt en mail ¨¨ og slikt. Men jeg finner egentlig ikke ut hvor gode karakterer enn trenger, og f.eks hvis en velger Elektro på vidregående om en kan bli utvekslingstudent da osv:P Vurderer dog og sende søknad når jeg har begynt på vgs, må bare få gode karakterer nok. Vil helst på media og kommunikasjon, men går ikke det blir det elektro. De jeg nok vil søke gjennom er Speak Norge, og Aspect Norge. Penger og slikt skal vell klare og ordnes.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Joda :p Sendt en mail ¨¨ og slikt. Men jeg finner egentlig ikke ut hvor gode karakterer enn trenger, og f.eks hvis en velger Elektro på vidregående om en kan bli utvekslingstudent da osv:P Vurderer dog og sende søknad når jeg har begynt på vgs, må bare få gode karakterer nok. Vil helst på media og kommunikasjon, men går ikke det blir det elektro. De jeg nok vil søke gjennom er Speak Norge, og Aspect Norge. Penger og slikt skal vell klare og ordnes.

Om du velger elektro eller media og kummunikasjon er det vanskeligere å ta et utvekslingsår. Vet om flere MK studenter som har tatt et år i utlandet, men på elektrolinja tror jeg du skal slite. Karakterer er også det minste du skal tenke på... Skal veldig lite innsats til for å få bra nok karakterer til å komme inn på et utvekslingsprogram.

Ellers så bør du se på andre organisasjoner også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...