MartinF Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Ja, eller government. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 HVis man er historieinteressert er vel ikke det noe stress? For Government høres dritt ut. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Government er elsk. Spesielt om man er int. i politikk og historie. Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det hadde vært herlig Hvilket hcp spiller du på? 28,5. Jeg spilte en del da jeg var yngre, men begynte å spille igjen i vår. Duda? Spilt lenge? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Nei, ett år nøyaktig Hcp på rundt 32 Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Government er elsk. Spesielt om man er int. i politikk og historie. I Second that, har hørt at us history er veldig kjedelig og vanskelig. Jeg er den eneste utvekslingsstudenten på min skole (vi har mange), som har government og det er jeg glad for Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Må si meg enig i at Government er <3. Fikk sett mange interessante filmer i den klassen + en del annet og. Jeg hadde Government og US History, Government er helt klart ett mindre tørt fag enn US History imo. Lenke til kommentar
Splius Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg har det så syyyyyyyykt konge for tiden!! Elsker USA selv om det er et land full av dumme tenåringer som kaster bort fremtiden dems med dop og dritt Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Samme her! Har det konge, men folk sløser bort tid, tanker, penger, karakterer på drugs! So sad! Nesten alle jeg har snakket med osv har vært borte i noe!! Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kan vel ikke late som vi i Norge er så mye bedre mtp drikking... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 YFU vil ha en referanse i søknaden. Hva er bra å bruke? Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Jo, vil nok egentil si at Norge er bedre. Her er det mange som drikker fredag, lørdag og søndag, er ikke mange som drikker på søndager men folk gjør det. Og det drikkes hver helg! Men nå kan det jo hende at det er spess her i las vegas!! Altså det er verre her med tanke på drikkinga pluss at they do drugs! ( begynner å ikke klare å formulere setningene på norsk lengre)!! Endret 19. november 2009 av Anna-E Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det finnes mange i Norge også som drikker nesten hver eneste fredag og lørdag!!!!!!!!!!! Men Las Vegas er ikke det mest rusfrie stedet i verden etter det inntrykket jeg har fått i alle fall!!!!!!!!! Men det vet vel du bedre enn meg !!!!! Jeg regner med at man som utveksingsstudent må være helt avholds fra alle rusmidler inkludert røyk og snus? Er det jeg har hørt fra før. Lenke til kommentar
safags Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det finnes mange i Norge også som drikker nesten hver eneste fredag og lørdag!!!!!!!!!!! Men Las Vegas er ikke det mest rusfrie stedet i verden etter det inntrykket jeg har fått i alle fall!!!!!!!!! Men det vet vel du bedre enn meg !!!!! Jeg regner med at man som utveksingsstudent må være helt avholds fra alle rusmidler inkludert røyk og snus? Er det jeg har hørt fra før. Må ikke være avholds, må bare klare å holde seg unna det de 9-10 månedene. Så spørs det helt hvor du kommer, til sted og familie. Jeg bor i et mormonsk samfunn, her ses det veldig stygt ut med rusmidler. Så ingen drikker. Ikke engang de voksende. Har jo selvfølgelig noen som ikke er mormoner også, men siden jeg kom hit 1 August, har jeg møtte to hvite som ikke er mormonske. Og Las Vegas er jo, tja, Las Vegas.. Har jo også mange bekjente som er på steder der de drikker og røyker hele tiden. Må legge til at her røykes det også masse! Ikke snakk om tobakk, men hasj. Mye lettere å skaffe seg hasj en alkohol her hvor jeg bor, og sånn som jeg ser det i USA, så har veldig mange ungdommer prøvd hasj, weed O.L. En de har drukket alkohol. Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Sant som du sier, det er lettere å skaffe hasj enn alkohol her ja... Og det med å være avholds, jeg tror vi kan si det slik at man ikke bør bli tatt hvis man drikker! Lenke til kommentar
safags Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Joda, men igjen, kommer an på områderepresentanten og de i ditt område. Her ifjor ble en utvekslingsstudent ferska med en vodka flaske på rommet sitt (DUST!), fikk en advarsel om å ikke gjøre det igjen, men litt senere kjøpte han seg bil... Såå da var det hjem til kjære mor. Men ikke forbered deg på et liv med drikking og party. Masse jobb og et helt annerledes liv en de fleste nordmenn er vant til, men jeg digger det! Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Vil ikke si at områderepresentanten har så veldig mye å si om man drikker eller ikke, klart hvis hun/han tillater det blir det enklere. Men er jo ikke sånn at hvis områderepresentanten ikke tilater det så gjør man det ikke. Kommer vel mer ann på hvilken venner man har, tviler det finnes en skole i USA hvor alle er avholdsfolk. Ferska med vodka flaske på rommet ja, haha, da er man rimelig dum... Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 YFU vil ha en referanse i søknaden. Hva er bra å bruke? Lærer? Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Her på kysten i California, Santa Cruz, røyker ca. 80% på skolen weed (grønt, sjeldent hasj/brunt). Nesten alle sier de har prøvd, og en god del røyker hver dag. Jeg har flere ganger gått innpå doene og kjent lukta av dank, og møter gjerne noen som er høye i klassetimene hver dag. På det illeste kan jeg fortelle at noen drev å spise en brownie (ja en sånn brownie) midt i klassetimen, mens læreren bare lo av de. Hva angår purken rapporterer mange at når de blir ferksa mens de røyker utendørs (...) ber copsa dem bare om å droppe jointen/whatever og ødelegge den. Men det er jo her, såklart. Lenke til kommentar
makila Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Ang. det med alkohol og rusmidler... Hva som skjer når du blir tatt kommer nok helt ann på forholdet du har med vertsfamilien. Min vertsmor er områderepresentant, så har fått høre om litt rundt omkring. En spansk utvekslingsstudent, som jeg ble litt kjent med, måtte nettopp reise hjem. Han hadde kjøpt seg litt marijuana, som da vertsmoren hans fant på rommet. De hadde i utgangspunket ikke noe bra forhold til hverandre, så vertsmoren ringte EF med en gang uten å gi han en advarsel. Har du et bra forhold til familien din, så skal det nok litt til før du blir sendt hjem.. Så lenge du ikke har blitt av politiet da selvfølgelig. Synes forresten festing her er litt kjipere enn i Norge.. Her skal ting liksom være så hemmelig, med tanke på politiet. Er jo sjeldent politiet blander seg inn i Norge, så lenge ting går som det skal. Men her har de nesten uten unntak kommet og kastet ut folk på de festene jeg har vært på. Har det forresten dritbra her i California. I helgene får jeg være ute så lenge jeg vil, og det er generelt veldig lite strenge regler, til tross for å ha en områderep. som vertsmor. Til dere som vurderer å prøve am. fotball, så anbefales det på det sterkeste. Hver fredag er det kamp, og de fleste på skolen kommer på kampene for å se på.. Ekstremt bra trening er det også, lenge siden jeg har vært i så god form som nå. Synd fotballsessongen er over nå. EDIT: Tobye: Hvor i Santa Cruz er det du bor? Var en tur innom der forige helg, så fint ut. Endret 19. november 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå