Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ah, da så. La meg si deg en ting, er du ikke kristen så ikke gå der. Er du middels kristen, ikke gå der. Er du religiøs, gå der. Det er mange i USA som regner seg som middels kristne, men går i kirken to dager i uka. Jeg hadde ikke holdt ut en dag på en kristen skole i USA. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Vel, saken er at dette er kanskje min siste sjanse for å få dra til USA. Har gledet meg til dette i over 1 år nå og har planlagt veldig mye. Hvordan vertsfamilien er kommer til å være avgjørende for mitt valg, så jeg får bare vente til i morgen. Endret 14. august 2007 av SurfingElite Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Du kan vel få lov til å gå på en normal skole også? Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vel, saken er at dette er kanskje min siste sjanse for å få dra til USA.Har gledet meg til dette i over 1 år nå og har planlagt veldig mye. Hvordan vertsfamilien er kommer til å være avgjørende for mitt valg, så jeg får bare vente til i morgen. 9275005[/snapback] Hva med en Public High School? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Hvor ligger denne skolen da? - Hvor i california that is: ) 9274991[/snapback] Er i en by mellom Los Angeles og San Fransisco med et innbyggertall på rundt 25.000. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Du kan vel få lov til å gå på en normal skole også? 9275012[/snapback] Vel, Speak har gjort en forferdelig jobb og har ikke klart å finne en familie uten husdyr. Ganske utrolig egentlig siden de har visst om dette siden før jul. I følge Speak er det ikke flere Public School familier uten husdyr. Derfor har de gått over til Private School opplegget og har derfor funnet denne skolen til meg. Speak er virkelig ikke like bra som alle sier. Endret 14. august 2007 av SurfingElite Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Du kan vel få lov til å gå på en normal skole også? 9275012[/snapback] Vel, Speak har gjort en forferdelig jobb og har ikke klart å finne en familie uten husdyr. Ganske utrolig egentlig siden de har visst om dette siden før jul. I følge Speak er det ikke flere Public School familier uten husdyr. Derfor har de gått over til Private School opplegget til Speak, og har derfor funnet denne skolen til meg. Speak er virkelig ikke like bra som alle sier. 9275020[/snapback] : O må du selv betale for overgangen liksom? for jeg regner med at det er dyrere å reise med private Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Litt rart det der, men allikevel så må jeg si at absolutt alle jeg kjente i USA utenom en hadde husdyr. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Ja må betale for privat skolen, utrolig at Speak ikke klarer å håndtere saker som dette bedre. Edit: Når jeg sier husdyr, er det egentlig kun hund og katt. Endret 14. august 2007 av SurfingElite Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ja må betale for privat skolen, utrolig at Speak ikke klarer å håndtere saker som dette bedre. 9275026[/snapback] Du må betale for at speak har gjort en dårlig jobb, Heia heia. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det er egentlig feil. Du har søkt normalt og blitt overfør til den private av Speak! Da skal Speak betale overførselen. Det må du si til dem. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Litt rart det der, men allikevel så må jeg si at absolutt alle jeg kjente i USA utenom en hadde husdyr. 9275024[/snapback] Allergi mot husdyr er veldig uvanlig i følge de Speak har snakket med der borte. Dette er fordi at i USA brukes det sterkere medisiner mot allergi som nesten fjerner alt, disse medisinene er forøvrig forbudt i Norge. Endret 14. august 2007 av SurfingElite Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det er egentlig feil. Du har søkt normalt og blitt overfør til den private av Speak! Da skal Speak betale overførselen.Det må du si til dem. 9275032[/snapback] Dette har mine foreldre selvsagt forklart til dem, men tror dessverre det ikke hjalp. Det er derfor man ikke skal tro at ALT Speak gjør og foretar seg er så utrolig bra. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det er egentlig feil. Du har søkt normalt og blitt overfør til den private av Speak! Da skal Speak betale overførselen.Det må du si til dem. 9275032[/snapback] Dette har mine foreldre selvsagt forklart til dem, men tror dessverre det ikke hjalp. Det er derfor man ikke skal tro at ALT Speak gjør og foretar seg er så utrolig bra. 9275038[/snapback] Virkelig synd for deg det her da=/ Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det er egentlig feil. Du har søkt normalt og blitt overfør til den private av Speak! Da skal Speak betale overførselen.Det må du si til dem. 9275032[/snapback] Dette har mine foreldre selvsagt forklart til dem, men tror dessverre det ikke hjalp. Det er derfor man ikke skal tro at ALT Speak gjør og foretar seg er så utrolig bra. 9275038[/snapback] Virkelig synd for deg det her da=/ 9275039[/snapback] Selvsagt er det synd men håper det ordner seg med skolen og familien i California. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Det er egentlig feil. Du har søkt normalt og blitt overfør til den private av Speak! Da skal Speak betale overførselen.Det må du si til dem. 9275032[/snapback] Dette har mine foreldre selvsagt forklart til dem, men tror dessverre det ikke hjalp. Det er derfor man ikke skal tro at ALT Speak gjør og foretar seg er så utrolig bra. 9275038[/snapback] Virkelig synd for deg det her da=/ 9275039[/snapback] Selvsagt er det synd men håper det ordner seg med skolen og familien i California. 9275044[/snapback] Hadde blitt en lei klemme for både deg og speak hvis det ikke fikses... Får satse på at det går bra Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Selvsagt ville det blitt leit, har tross alt gledet meg til dette i veldig mange måneder nå. Men som sagt så håper og tror jeg at det skal ordne seg. Lenke til kommentar
Shocktrooper Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Vel, jeg har ikke no problemer med husdyr.. Men da jeg kom til familien sist fredag fant jeg ut at de har en bikkje, fisker og en øgle så... Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Ustedalen og evt. andre som har vært i USA, hvor mange dollar fikk du i måneden? og hva brukte du dem på? 9273272[/snapback] Jeg for min del hadde et forbruk på ca. $600 pr. måned. Skrev opp ca. hver dollar jeg brukte iløpet av året i et excel dokument og kan si så og si hva jeg brukte hver måned, men da hadde jeg også med hva jeg brukte på EF turer, skoleturer o.l. Jeg vil også si at man bruker litt ekstra i slutten av november og desember med tanke på julegaver til familie og venner. Lenke til kommentar
sigz Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 SurfingElite: Ei i parallellklassen min dro netopp til Illinois og hun kom på en privat, katolsk skole. Hun virka litt tvilende også, men gikk for det. Har ikke hørt noe fra hun om hvordan det er, men hvis jeg hører noe kan jeg si fra. Brukte skoletid på å lese i bibelen og be til tider og utider virker ikke så innbydende på meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå