safags Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Flotters. Hu dama fra explorius sa at å finne familier uten maaange husdyr i USA er nærmest umulig, er dette sant? Er ikke noe stereotype at amerikanere har masse husdyr. Spørs helt hvor du kommer og spørs helt på familien. Varierer på familie på familie. Akkurat som i Norge. Jeg lever med en hund her. Er vant til de uansett, og bedre med en eller to hunder som holder for seg selv, en to små kids som gråter og løper rundt beina dine hele tiden.. Lenke til kommentar
Muffinsen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg fikk nettopp mail fra Explorius om at jeg er blitt godkjent! O.o Heldig altså! Jeg skal på intervju med Explorius i morgen Gosh jeg er så nervøs... Noen som har noen råd og det litt fort ? haha x) Har intervju med de neste tirsdag, kjenner at jeg har samme følelsen mn bare ta det "kuli", så går de sikkert fint Er det noen som har opplevd noe negativt med explorius? hører bare positive ting om dem, ikke at det er negativt da Ville bare kommentere litt på det med explorius. Det er sant at de ikke har så mye negative rykter rundt seg, men husk at ingen av selskapene er perfekte, selv ikke explorius. En av mine beste venner dro til USA med de i år, og er nå hjemme i Norge igjen. Hun hadde en veldig dårlig vertsfamilie, og en utrolig dårlig områderepresentant. Historien hennes er fæl. Explorius hjalp hun ikke på noen måte, og det har blitt en veldig stor sak av alt nå. Så husk at selvom selskapene er små, så kan ting skje uansett. Har også lyst til å si at jeg for tiden koser meg her i Wisconsin! Er veldig glad for at jeg valgte å dra som utvekslingsstudent. Det har absolutt ikke på topp hele tiden, noe folk bør forberede seg på. Har måtte bytte familie en gang, men alt går veldig fint nå. Husk at ting kommer ikke av seg selv, man må presse seg selv ofte, og ikke forvent å få gode venner med en gang. Det er vanskelig (syns jeg hvertfall, har hørt om mange andre som sliter med det samme og) å få seg nære venner, og folk som man kan henge med på fritiden. Det kan til tider være hardt å være utvekslingsstudent, så alt er ikke supert hele tiden. Det er dager der jeg savner å ha venner man kan være helt seg selv med, og jeg håper at jeg en dag kan få meg slike venner her også. Ellers prøver jeg å være positivt innstilt. Håper jeg kan være litt til hjelp om folk lurer på noe her også. Noen som har det samme som meg? Noen som hadde det som meg? Lenke til kommentar
safags Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Fint det du skrev men vil også legge til at amerikanske ungdommer er baserer sitt "uteliv" med venner i helgene. I hverdagene bruker de fritiden sin på sportene sine, lekser, familie/middag ting og sove. Så ikke forvent å være ute med venner hver dag. Blir mange kjedelige dager hjemme inne. Det meste skjer i helgene, og det er alltid gøy, men kan iallefall ikke leve opp til helgene i Norge der jeg bor nå hehe. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Tror dere småskoler har precalc og fysikk? Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Fikk "gratulerer" mail fra explorius, men tenkte å søke med afs. Hvor lang tid tror dere de venter på svar fra meg? Lenke til kommentar
SirFrancis Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Det står vel at du har en uke på deg gjør det ikke? Endret 11. november 2009 av ThomasSM Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har ikke sjekket, men jeg får ikke til å registrere meg hos AFS. Denne feilmeldingen kommer opp: Sign Up failed: System.IndexOutOfRangeException: Index was outside the bounds of the array. Lenke til kommentar
inuk Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ville bare kommentere litt på det med explorius. Det er sant at de ikke har så mye negative rykter rundt seg, men husk at ingen av selskapene er perfekte, selv ikke explorius. En av mine beste venner dro til USA med de i år, og er nå hjemme i Norge igjen. Hun hadde en veldig dårlig vertsfamilie, og en utrolig dårlig områderepresentant. Historien hennes er fæl. Explorius hjalp hun ikke på noen måte, og det har blitt en veldig stor sak av alt nå. Så husk at selvom selskapene er små, så kan ting skje uansett. Har også lyst til å si at jeg for tiden koser meg her i Wisconsin! Er veldig glad for at jeg valgte å dra som utvekslingsstudent. Det har absolutt ikke på topp hele tiden, noe folk bør forberede seg på. Har måtte bytte familie en gang, men alt går veldig fint nå. Husk at ting kommer ikke av seg selv, man må presse seg selv ofte, og ikke forvent å få gode venner med en gang. Det er vanskelig (syns jeg hvertfall, har hørt om mange andre som sliter med det samme og) å få seg nære venner, og folk som man kan henge med på fritiden. Det kan til tider være hardt å være utvekslingsstudent, så alt er ikke supert hele tiden. Det er dager der jeg savner å ha venner man kan være helt seg selv med, og jeg håper at jeg en dag kan få meg slike venner her også. Ellers prøver jeg å være positivt innstilt. Håper jeg kan være litt til hjelp om folk lurer på noe her også. Noen som har det samme som meg? Noen som hadde det som meg? Jeg skal reise i år (med Speak) og jeg sitter allerede og manner meg opp til nettopp dette her. Egentlig har jeg godt utgangspunkt fordi jeg flyttet hjemmefra for å gå på en annen videregående i en annen by. (Her er ingen av mine gamle venner, og jeg skal si deg det er vanskelig å komme inn i "gjengen"). Så jeg kan tenke meg det er enda vanskeligere i USA som en totalt fremmed. Det jeg har funnet ut (jeg har ikke testet det ut enda da jeg er veldig beskjeden og usikker sånn egentlig) er bare å være veldig frempå og be med seg folk på cafe og diverse. Ikke forvente noe av at andre skal be med deg. Det er umulig. Man må liksom gi av seg selv hundre prosent. (Noe jeg skal prøve på når jeg er tilbake på skolen her etter sykdom). Uansett håper jeg du får det kjempefint fremover, bra du skriver slikt! Vet det er mange (inkludert meg) som tenker at alt kommer til å bliiii så peeerfeeekt<3<3<3 Men jeg har kommet over den tenkinga nå. (Yupie) Haha, langt og egoistisk innlegg det der. Jaja. Lenke til kommentar
purkerygg Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har ikke sjekket, men jeg får ikke til å registrere meg hos AFS. Denne feilmeldingen kommer opp: Sign Up failed: System.IndexOutOfRangeException: Index was outside the bounds of the array. Tenkte akkurat det samme, men når jeg fikk plass hos explorius slo jeg det fra meg. Siden de har en obligatorisk forsikring, vil jeg ikke bruke mer penger på AFS sin forsikring. Selv om jeg var på god vei til å registrere meg der. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nå har jeg blitt akseptert på programmet neste år, og hele mappen min tror jeg er komplett. Skal reise til en uspesifisert stat i USA. I studentbrevet nevnte jeg at jeg er ateist. Tror dere dette var lurt? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Ateister er vel noe uglesett i USA, men det spørs selvsagt på hvor du skal. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Ateister er vel noe uglesett i USA, men det spørs selvsagt på hvor du skal. Jeg vet vi er uglesett. Men siden jeg er åpen om det er vel sjansene for å komme til en plass jeg trives større. Tenkte jeg. Endret 11. november 2009 av Eivolele Lenke til kommentar
SirFrancis Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Til dere som reiser med Explorius og har fylt/fyller ut søknaden. Når/hvor var det dere skrev på eventuelle ønskede stater? Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Til dere som reiser med Explorius og har fylt/fyller ut søknaden. Når/hvor var det dere skrev på eventuelle ønskede stater? En gode uke etter at jeg hadde takket ja og betalt ein liten pengesum fikk jeg passord og brukernavn til en side som heter student management. Her er alle skjemaene som skal fylles ut bla hvilke stat(er) du har et ønske om komme til. Lenke til kommentar
SirFrancis Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg har brukernavn og passord, men på hvilket skjema står ønskede stater? Finner det ikke noe sted. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nå har jeg blitt akseptert på programmet neste år, og hele mappen min tror jeg er komplett. Skal reise til en uspesifisert stat i USA. I studentbrevet nevnte jeg at jeg er ateist. Tror dere dette var lurt? Jeg skrev også at jeg var ateist i mitt brev, og jeg tøyser ikke da jeg sier at det var det første familien min snakked med meg om etter at vi hadde sakt hei og satt oss i bilen. De var veldig urolige for det, og lurte på om jeg var helt sikker bla bla bla om jeg kanskje var agnostiker og ba meg definere min "tro" etc. Såklart betyr det noe i et nokså religiøst land, spesielt med tanke på at de fleste kommer til småbyer hvor de fleste religiøse bor. Men det betyr også at det er større sjangse for å komme til noen som ikke bryr seg så mye om religion, vil jeg tro Lykke til Lenke til kommentar
Amerika Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Hvis man stryker i ett fag, som man må ta for å starte i tredje klasse når man kommer hjem, er det mulig å ta opp det hos privatist, og starte i tredje? Er på utveklsing nå, men sliter som bare f*** i fysikk, ser ut som at jeg stryker med god margin, kan jeg ta opp faget hos privatist når jeg kommer hjem og fremdeles starte i tredje? Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har du tenkt å ta både FYI og FYII samme år da? Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Jeg skrev også at jeg var ateist i mitt brev, og jeg tøyser ikke da jeg sier at det var det første familien min snakked med meg om etter at vi hadde sakt hei og satt oss i bilen. De var veldig urolige for det, og lurte på om jeg var helt sikker bla bla bla om jeg kanskje var agnostiker og ba meg definere min "tro" etc. Såklart betyr det noe i et nokså religiøst land, spesielt med tanke på at de fleste kommer til småbyer hvor de fleste religiøse bor. Men det betyr også at det er større sjangse for å komme til noen som ikke bryr seg så mye om religion, vil jeg tro Lykke til Såpass, altså. Men siden de aksepterte deg, regner jeg med at de ikke er de mest fanatisk religiøse? Jeg har ikke noe i mot religion, men jeg håper jeg ikke kommer til noen kreasjonister. Marerittet ville vel vært om jeg kom til noen som på død og liv skulle konvertere meg Hvor i USA bor du? Så vidt jeg har forstått skal det være mange flere konservative hillbillies langs bibelbeltet i sørstatene og Utah, enn for eksempel California og New York (hun som intervjuet meg synes jeg burde plukke meg ut noen liberale stater og reise til, siden jeg er veldig liberal. Men jeg gjorde det ikke likevel). Selv om jeg reiser for å oppleve noe annerledes, håper jeg fortsatt at jeg ikke havner i et veldig konservativt strøk. Uansett er det viktig å stå for det man mener, selv om det ikke blir så godt tatt i mot av andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå