Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Student-management; Immunization Record greia, hva gjorde dere med den? Skal jeg ta så mange sprøyter før fristen min går ut, det er bare 6 dager igjen!

 

Og karakterene hvordan kan de få karakterer fra 12th class, jeg er ikke ferdig med 11th engang. Skal jeg bare fylle de fra niende og tiende klasse da?

 

Også har jeg vært hos legen, men greier ikke å finne ut den datoen jeg fikk BCG-sprøyten min, er det farlig? Tror dere søknaden min blir sendt tilbake fra USA om jeg mangler datoen..?

 

Ååh, jeg blir så stressa!

Når reiser du?

 

Du velger siste semester for hvert år.

 

Nei, du skal fylle ut 8ende, 9ende og 10ede karakterene, det har jeg gjort.

 

Er åttende klasse 9th grade? Og hvordan gjør du det med første og andre semester greiene?

 

 

Student-management; Immunization Record greia, hva gjorde dere med den? Skal jeg ta så mange sprøyter før fristen min går ut, det er bare 6 dager igjen!

 

Og karakterene hvordan kan de få karakterer fra 12th class, jeg er ikke ferdig med 11th engang. Skal jeg bare fylle de fra niende og tiende klasse da?

 

Også har jeg vært hos legen, men greier ikke å finne ut den datoen jeg fikk BCG-sprøyten min, er det farlig? Tror dere søknaden min blir sendt tilbake fra USA om jeg mangler datoen..?

 

Ååh, jeg blir så stressa!

Når reiser du?

 

Du velger siste semester for hvert år.

 

Nei, du skal fylle ut 8ende, 9ende og 10ede karakterene, det har jeg gjort.

 

Er åttende klasse 9th grade? Og hvordan gjør du det med første og andre semester greiene?

 

 

Du velger siste semester for hvert år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! : )

Jeg skal til USA med Explorius neste år..

Holder på å fylle ut søknaden min nå: /

Kan noen hjelpe meg med hva alle de forskjellige fagene heter på engelsk?

 

Samfunnsfag

Religion, livssyn og etikk (RLE)

Naturfag

Norsk sidemål

Norsk hovedmål

Musikk

Mat og helse

Kroppsøving

Kunst og håndverk

Engelsk muntlig

osv....

 

: D

Lenke til kommentar
Hei! : )

Jeg skal til USA med Explorius neste år..

Holder på å fylle ut søknaden min nå: /

Kan noen hjelpe meg med hva alle de forskjellige fagene heter på engelsk?

 

Samfunnsfag

Religion, livssyn og etikk (RLE)

Naturfag

Norsk sidemål

Norsk hovedmål

Musikk

Mat og helse

Kroppsøving

Kunst og håndverk

Engelsk muntlig

osv....

 

: D

 

Engelsk skriflig - English writing

Engelsk muntlig - English spoken

Kundt og håndverk - Arts

RLE - Religion and Ethics

Gym - Phys Ed

Matte - Mathematics

Musikk - Music education

Naturfag - Natural sciences

Norsk muntlig - Norwegian oral

Norsk skriftlig - Norwegian writing

Samfunnsfag - Social sciences

Heimkunnskap - Home economics

Også skrev jeg bare språket i mitt tilfelle skrev jeg French.

 

Også hadde jeg ikke nynorsk, så vet ikke hva det er desverre. Men håper du fikk svar på resten da ;D

Lenke til kommentar
Kundt og håndverk - Arts

Arts & Crafts evt.

 

Samfunnsfag - Social sciences

Social studies...

 

Heimkunnskap - Home economics

HÆ? Når har heimkunnskap noe å gjøre med økonomi?

 

Veninna mi som sa det, rådgiveren hennes som hadde sagt at det var det, det het :)

Men kan kan skrive Food & Health siden det heter Mat og Helse nå og ikke heimkunnskap.

 

Og jeg mente Social studies haha, det gikk bare litt fort der. Men takk for at du retter på meg :p

Lenke til kommentar

Takk for svar!!:D

Har flere spørsmål.. ^^

 

De vil vite karakterene mine fra 9th-12th grade.. men jeg har jo akkurat begynt på vg1.. skal jeg bare la det stå tomt der da?

 

 

++

 

- Upon arrival, will the student have completed secondary school in his/hers country?

Rådgiveren min kryssa på nei... Men det er jo feil, eller`? Hva er secondary school?

 

- Does the student need to have his/her transcript convalitdated?

Hva betyr det?!?

Lenke til kommentar
De vil vite karakterene mine fra 9th-12th grade.. men jeg har jo akkurat begynt på vg1.. skal jeg bare la det stå tomt der da?

Du må sende inn etter jul, og etter skoleåret. Det måtte ihvertfall jeg.

 

- Upon arrival, will the student have completed secondary school in his/hers country?

Rådgiveren min kryssa på nei... Men det er jo feil, eller`? Hva er secondary school?

Det er videregående. Så det skal krysses nei på det ja.

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre med 9th - 12th greiene, gjorde de nå i stad.

Og da skrev jeg åttende klasse karakterne på 9th grade. Siden hun andre sa hun hadde fylt ut åttende, niende og tiende klasse karakterene.. Det er forvirrende!

 

Rådgiveren min krysset av Ja til at jeg hadde fullført secondary school hun, også skrev hun en kommentar der sto det "But not upper secondary".

Endret av Mamie
Lenke til kommentar
Heimkunnskap - Home economics

HÆ? Når har heimkunnskap noe å gjøre med økonomi?

 

I følge den elektroniske ordboken Clue så kan heimkunnskap oversettes til enten home economics eller domestic sciene. Så bør gå greit å bruke betgenelsen home economics om heimkunnskap. Faget minner også en del om heimkunnskap, bare i litt større omfang http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Economics.

Lenke til kommentar
I følge den elektroniske ordboken Clue så kan heimkunnskap oversettes til enten home economics eller domestic sciene. Så bør gå greit å bruke betgenelsen home economics om heimkunnskap. Faget minner også en del om heimkunnskap, bare i litt større omfang http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Economics.

 

Jaok, men det der er ihvertfall milevis unna hva home economics, og economics var på min skole... For å si det sånn, man laget ikke mat i home economics. Men greit nok, lærte noe nyt i dag og.

Lenke til kommentar
I følge den elektroniske ordboken Clue så kan heimkunnskap oversettes til enten home economics eller domestic sciene. Så bør gå greit å bruke betgenelsen home economics om heimkunnskap. Faget minner også en del om heimkunnskap, bare i litt større omfang http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Economics.

 

Jaok, men det der er ihvertfall milevis unna hva home economics, og economics var på min skole... For å si det sånn, man laget ikke mat i home economics. Men greit nok, lærte noe nyt i dag og.

 

her kaller de det home economics, så kommer vel ann på hvor man er og hvilken skole. gym blir både kaldt HPE, PE og rec her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...