kizzza Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Student-management; Immunization Record greia, hva gjorde dere med den? Skal jeg ta så mange sprøyter før fristen min går ut, det er bare 6 dager igjen! Og karakterene hvordan kan de få karakterer fra 12th class, jeg er ikke ferdig med 11th engang. Skal jeg bare fylle de fra niende og tiende klasse da? Også har jeg vært hos legen, men greier ikke å finne ut den datoen jeg fikk BCG-sprøyten min, er det farlig? Tror dere søknaden min blir sendt tilbake fra USA om jeg mangler datoen..? Ååh, jeg blir så stressa! Når reiser du? Du velger siste semester for hvert år. Nei, du skal fylle ut 8ende, 9ende og 10ede karakterene, det har jeg gjort. Er åttende klasse 9th grade? Og hvordan gjør du det med første og andre semester greiene? Student-management; Immunization Record greia, hva gjorde dere med den? Skal jeg ta så mange sprøyter før fristen min går ut, det er bare 6 dager igjen! Og karakterene hvordan kan de få karakterer fra 12th class, jeg er ikke ferdig med 11th engang. Skal jeg bare fylle de fra niende og tiende klasse da? Også har jeg vært hos legen, men greier ikke å finne ut den datoen jeg fikk BCG-sprøyten min, er det farlig? Tror dere søknaden min blir sendt tilbake fra USA om jeg mangler datoen..? Ååh, jeg blir så stressa! Når reiser du? Du velger siste semester for hvert år. Nei, du skal fylle ut 8ende, 9ende og 10ede karakterene, det har jeg gjort. Er åttende klasse 9th grade? Og hvordan gjør du det med første og andre semester greiene? Du velger siste semester for hvert år. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Noen som har erfaringer med Aspect.no som side for videregående skole i utlandet? Jeg har lyst å søke om å gå i Kina. Noen som har erfaringer med det? Lenke til kommentar
KjerstiBA Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei! : ) Jeg skal til USA med Explorius neste år.. Holder på å fylle ut søknaden min nå: / Kan noen hjelpe meg med hva alle de forskjellige fagene heter på engelsk? Samfunnsfag Religion, livssyn og etikk (RLE) Naturfag Norsk sidemål Norsk hovedmål Musikk Mat og helse Kroppsøving Kunst og håndverk Engelsk muntlig osv.... : D Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg har tenkt til å spørre karriereveileder på skolen, for man må jo ha for de 3 siste åra? Det er ganske lengesiden, da må jeg gå og spørre på ungdomsskolen og sånn da... Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hei! : )Jeg skal til USA med Explorius neste år.. Holder på å fylle ut søknaden min nå: / Kan noen hjelpe meg med hva alle de forskjellige fagene heter på engelsk? Samfunnsfag Religion, livssyn og etikk (RLE) Naturfag Norsk sidemål Norsk hovedmål Musikk Mat og helse Kroppsøving Kunst og håndverk Engelsk muntlig osv.... : D Engelsk skriflig - English writing Engelsk muntlig - English spoken Kundt og håndverk - Arts RLE - Religion and Ethics Gym - Phys Ed Matte - Mathematics Musikk - Music education Naturfag - Natural sciences Norsk muntlig - Norwegian oral Norsk skriftlig - Norwegian writing Samfunnsfag - Social sciences Heimkunnskap - Home economics Også skrev jeg bare språket i mitt tilfelle skrev jeg French. Også hadde jeg ikke nynorsk, så vet ikke hva det er desverre. Men håper du fikk svar på resten da ;D Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Kundt og håndverk - Arts Arts & Crafts evt. Samfunnsfag - Social sciences Social studies... Heimkunnskap - Home economics HÆ? Når har heimkunnskap noe å gjøre med økonomi? Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Kundt og håndverk - Arts Arts & Crafts evt. Samfunnsfag - Social sciences Social studies... Heimkunnskap - Home economics HÆ? Når har heimkunnskap noe å gjøre med økonomi? Veninna mi som sa det, rådgiveren hennes som hadde sagt at det var det, det het Men kan kan skrive Food & Health siden det heter Mat og Helse nå og ikke heimkunnskap. Og jeg mente Social studies haha, det gikk bare litt fort der. Men takk for at du retter på meg Lenke til kommentar
KjerstiBA Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Takk for svar!! Har flere spørsmål.. ^^ De vil vite karakterene mine fra 9th-12th grade.. men jeg har jo akkurat begynt på vg1.. skal jeg bare la det stå tomt der da? ++ - Upon arrival, will the student have completed secondary school in his/hers country? Rådgiveren min kryssa på nei... Men det er jo feil, eller`? Hva er secondary school? - Does the student need to have his/her transcript convalitdated? Hva betyr det?!? Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Hmm, syns å huske eg fekk ein oversettelse av fagene av Explorius når eg skulle fylle ut det der... Og det er nok at den videregående skulen din skriver under på karakterane. Men det kan vere lurt å ta med ein karakterbok frå ungdomsskulen... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 De vil vite karakterene mine fra 9th-12th grade.. men jeg har jo akkurat begynt på vg1.. skal jeg bare la det stå tomt der da? Du må sende inn etter jul, og etter skoleåret. Det måtte ihvertfall jeg. - Upon arrival, will the student have completed secondary school in his/hers country?Rådgiveren min kryssa på nei... Men det er jo feil, eller`? Hva er secondary school? Det er videregående. Så det skal krysses nei på det ja. Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre med 9th - 12th greiene, gjorde de nå i stad. Og da skrev jeg åttende klasse karakterne på 9th grade. Siden hun andre sa hun hadde fylt ut åttende, niende og tiende klasse karakterene.. Det er forvirrende! Rådgiveren min krysset av Ja til at jeg hadde fullført secondary school hun, også skrev hun en kommentar der sto det "But not upper secondary". Endret 25. oktober 2009 av Mamie Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Husker da ikke karakterene mine fra u.-skolen..! Har skolen disse lagret? Lenke til kommentar
KjerstiBA Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Husker da ikke karakterene mine fra u.-skolen..! Har skolen disse lagret? Ja, det har de! : ) Jeg fikk mine tilsendt i posten! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Husker da ikke karakterene mine fra u.-skolen..! Har skolen disse lagret? Du har ikke karakterkortene dine liggende? Men skolen bør nok kunne klare å fikse ja. Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Mat og helse er det samme som Food Technology i England tror jeg... :-) Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Skrev Domestic Science på heimkunnskap. Nynorsk er enkelt og greit Norwegian (Nynorsk) med eller uten klammer. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Heimkunnskap - Home economics HÆ? Når har heimkunnskap noe å gjøre med økonomi? I følge den elektroniske ordboken Clue så kan heimkunnskap oversettes til enten home economics eller domestic sciene. Så bør gå greit å bruke betgenelsen home economics om heimkunnskap. Faget minner også en del om heimkunnskap, bare i litt større omfang http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Economics. Lenke til kommentar
safags Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Reiser med "Erika travel insurance". Noen som vet hvor jeg kan finne: " (EF) BOOKIN NO. (INSURANCE NO.) ? Har sett i papirer jeg har fått fra dem, ingenting der. Sendt mail til de, har ikke fått noe svar enda. Reiser med EF. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 I følge den elektroniske ordboken Clue så kan heimkunnskap oversettes til enten home economics eller domestic sciene. Så bør gå greit å bruke betgenelsen home economics om heimkunnskap. Faget minner også en del om heimkunnskap, bare i litt større omfang http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Economics. Jaok, men det der er ihvertfall milevis unna hva home economics, og economics var på min skole... For å si det sånn, man laget ikke mat i home economics. Men greit nok, lærte noe nyt i dag og. Lenke til kommentar
stine92 Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 I følge den elektroniske ordboken Clue så kan heimkunnskap oversettes til enten home economics eller domestic sciene. Så bør gå greit å bruke betgenelsen home economics om heimkunnskap. Faget minner også en del om heimkunnskap, bare i litt større omfang http://en.wikipedia.org/wiki/Home_Economics. Jaok, men det der er ihvertfall milevis unna hva home economics, og economics var på min skole... For å si det sånn, man laget ikke mat i home economics. Men greit nok, lærte noe nyt i dag og. her kaller de det home economics, så kommer vel ann på hvor man er og hvilken skole. gym blir både kaldt HPE, PE og rec her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå