Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Amerikanere er veldig strenge på det med sex. På skolen skal det ikke snakkes om, siden ungene er "for unge" (VGS nivå).

Jeg måtte gjemme kondomene for vertsfamilien min i en alder av 18 år, og innetidene ble strengere med en gang de fikk vite at jeg var med en jente (selv om mine var ganske rolige). Jeg hadde et kjærestepar som to av mine gode venner, og de fikk ikke lov til å overnatte hos hverandre av foreldrene. Hun jenten skal til college nå og han blir senior. Det er seriøst sykt hvordan man tenker der oppe.

 

Men grunnet at sex er så tabu i USA, så blir alle sammen litt ekstra kåte. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for å quote / bumpe meg selv
Ustedalen og evt. andre som har vært i USA, hvor mange dollar fikk du i måneden? og hva brukte du dem på?

9274472[/snapback]

Jeg fikk 2500 kroner tilsendt fra foreldrene mine hver måned, pluss at jeg jobbet om sommeren, så i september hadde jeg 18 000 kroner på kontoen (noe som er jævlig kjekt å ha i billige USA).

 

Du må regne med å bruke mye penger på små ting, som f.eks lunsj, en tur på McDonalds (du vil elske det) og andre fastfood steder, godteri og brus på Wallmart. I tillegg så brukte jeg en del på klær (billig der. Anbefaler Pac Sun!), kjøpte en del cder (noe må man gjøre siden du blir straffet hvis du laster ned der. IKKE last ned noe som helst ulovlig fra nettet i USA!!), bøker og andre ting jeg hadde lyst på.

 

I tillegg så vil jeg råde deg å opprette en konto på Netflix, noe som reddet meg fra mange kjedelige kvelder. :)

Lenke til kommentar
for å quote / bumpe meg selv
Ustedalen og evt. andre som har vært i USA, hvor mange dollar fikk du i måneden? og hva brukte du dem på?

9274472[/snapback]

Jeg fikk 2500 kroner tilsendt fra foreldrene mine hver måned, pluss at jeg jobbet om sommeren, så i september hadde jeg 18 000 kroner på kontoen (noe som er jævlig kjekt å ha i billige USA).

 

Du må regne med å bruke mye penger på små ting, som f.eks lunsj, en tur på McDonalds (du vil elske det) og andre fastfood steder, godteri og brus på Wallmart. I tillegg så brukte jeg en del på klær (billig der. Anbefaler Pac Sun!), kjøpte en del cder (noe må man gjøre siden du blir straffet hvis du laster ned der. IKKE last ned noe som helst ulovlig fra nettet i USA!!), bøker og andre ting jeg hadde lyst på.

 

I tillegg så vil jeg råde deg å opprette en konto på Netflix, noe som reddet meg fra mange kjedelige kvelder. :)

9274529[/snapback]

 

jeg trur jeg kommer til å bruke mye penger på klær, men jeg er lat og har ikke jobbet noe særlig i sommer-.- så har ikke så altfor mye penger utenom det mamma og pappa vil komme til å sende meg hver måned, blir sikkert 2000 til 3000 kroner

 

Er Pac sun en nettbutikk forresten?

Endret av Iver-th
Lenke til kommentar
:hrm: Reiser du til USA for å ha sex? Det er ikke ulovelig i Norge.

9274505[/snapback]

Det er ikke akkurat ulovlig i USA heller. Det er bare mer tabu.

 

jeg trur jeg kommer til å bruke mye penger på klær, men jeg er lat og har ikke jobbet noe særlig i sommer-.- så har ikke så altfor mye penger utenom det mamma og pappa vil komme til å sende meg hver måned, blir sikkert 2000 til 3000 kroner

 

Er Pac sun en nettbutikk forresten?

9274541[/snapback]

Du klarer deg med 3000 kroner. Jeg klarte meg fint med 2500 i måneden, untatt april og mai. Da ble det litt mer som ble brukt (prom f.eks).

 

De har en nettbutikk, men jeg vil anbefale å stikke innom en vanlig butikk istedenfor.

Lenke til kommentar

Du klarer deg med 3000 kroner. Jeg klarte meg fint med 2500 i måneden, untatt april og mai. Da ble det litt mer som ble brukt (prom f.eks).

 

De har en nettbutikk, men jeg vil anbefale å stikke innom en vanlig butikk istedenfor.

9274590[/snapback]

 

Sjekka nettbutikken, sykt billig, gud elsker meg:D

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med private kristne skoler i USA?

Har fått tilbud om å gå på en i California, men har ikke bestemt meg.

Skolen er ikke ekstremt kristen, men samtidig følger de bibelen og ber vær dag.

 

Noen som har erfaringer?

9272766[/snapback]

 

 

Dette er vel mye av grunnen.

9274988[/snapback]

 

 

Hvor ligger denne skolen da?

 

- Hvor i california that is: )

Endret av Iver-th
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...