Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg reiser også med Explorius til USA 2010/2011! =D Synes det virker veldig bra hittil, f.eks så svarer de på mail omtrent med en gang, sendte en mail til de igår kveld ca kl 22, og fikk svar iløpet av 20 min! Så anbefales (utifra hva jeg har erfart hitill ihvertfall ;) ) Også er alle søknadspapirene på nettet, noe det ikke er ved alle organisasjoner tror jeg.

Jeg skal ogs¨reise med Explorius til Usa 10/11 :D Virker som om organisasjonen er veldig bra! det er jo også et pluss at de bare tar inn 160(?) utvelsklingstudenter!

Jeg har hørt at sørstatene ofte kan være konservative, men går North Carolina innen for sørstatene? har noen vært der? og er det noen som vet hvordan det ville vært å kommet til Virginia ? :)

Lenke til kommentar
Har veldig lyst til å studere et år i USA(Miami). Hvilket år burde jeg gjøre det? Hvordan gjør jeg det? Går siste år på ungdomsskolen, hvis det har noe å si.

Du vanligste er vel å reise andre året, har selv tenkt til å gjøre de :) men tror det er vanskelig å komme seg til Miami, du kommer vel til mindre byer o.l.

Lenke til kommentar
Hei, noen som vet om det er mulig å finne skole og vertsfamilie selv, altså om det er lov?

Hvis man drar som utvekslingstudent har man mindre skole en det man har i Norge? Siden man ikke har norsk, gym osv?

Hvis man skal finne skole, må man finne en utvekslingskole eller en vanlig skole?

 

Du tenker da på å reise helt uten en organisasjon? Det er fullt mulig ja, men alt som organisasjonen gjør mtp. papirarbeid ol. må du da gjøre selv. Men det er flere som gjør det ;)

 

Jeg har ikke mindre skole her enn i Norge. Mulig du kan få til det, men jeg har i hvertfall full timeplan... Fra 0758 til 1458 hver dag. I stedenfor Norsk så har du jo engelsk og gym kan du erstatte med Weight lifting/P.E. om du vil. Ellers må du også ha US history/government som igjen erstatter historie i Norge.

 

En "utvekslingsskole"? Du går på samme type skole som alle andre amerikanere gjør, enten offentlig skole eller privatskole. Privatskole må du betale for selvfølgelig.

 

kommer ann på hvilket land han velger ;) her har vi ''utvekslingsskoler'', eller, bare noen skoler som tar imot inernasjonale studenter, dersom man ikke har ett annet type visa da. Jeg fikk velge skole selv utav de som ligger langs kysten av Queensland.

 

Så du var i australia? Brisbane?

Hadde du mindre skole enn de i Norge?

Hvilket fag hadde du?

 

Jeg er i Australia nå, bor i Yeppoon på capricorn coast, andre skoler jeg kunne velge mellom ligger i mackay, townsville, gladstone, atherton tablelands, hervey bay and southern queensland

 

jeg har endel mindre skole ja :p sommerferie om 5 uker, sooooo excited! :D :D

jeg ta biology, chemestry, maths b, maths c, english og hospitality. jeg har 4 veldig harde fag, mens hun andre norske har lette fag, kommer ann på hva du vil :)

Lenke til kommentar

 

Er du utvekslinngselev i UK? I så fall er du ikke det første tilfellet...

 

Jeg bor også i UK, og jeg får kjempegod mat, og masse mat.

Har begynt på treningssenter, hehe.

Har du problemer med mat og sånn så må du snakke med org.en din om det, for det er helt uholdbart.

 

Ellers må jeg bare si at UK er et sinnsykt hardt sted å være som student.

Har syyke mengder lekser hele tiden, men det er verdt det :-)

 

Kanskje litt sent å svare men ja det er i UK, familien jeg bor hos er i Jehovas vitner og jeg fikk høre litt av vært om dem før jeg flyttet hit. Det går bedre hos dem nå men jeg trives ikke direkte her føler at det går litt på å ”Overleve” fra dag til dag, men det er ærligtalt ikke så utrolig ille men det kunne helt klart vært mye bedre :)

 

Hvordan føler dere andre som bor i UK at dere har blitt kjent med andre engelske studenter/ungdommer? Vi er en Norsk klasse på 11 som er her nede og vi har kanskje 5-6 skole timer til sammen i uka som vi har med engelsk, i resten er det bare oss Norske. Begynner å bli litt skuffa over det nå snakker nesten ikke engelsk her bortsett fra når jeg må, føler egentlig at jeg nesten ikke har blitt noe bedre enn siden jeg kom. Dette har helt klart ikke blitt som jeg hadde forestilt meg, var ganske klare over at det ikke kom til å bli det men uansett… :/

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Kjip den situasjonen der, Carlgutt. Har du blitt kjent med mange andre engelske studenter da, som ikke snakker norsk? Om du begynner å få litt kontakt med folk ville jeg bare droppa de norske studentene og heller vært med noen andre. Eller missforstod jeg, har du skoletimer med BARE norske folk i? Utrolig dumt at skolen tillater så mange studenter fra samme land... Her på min skole er det vel 4 tyskere nå... De snakker tysk absolutt hele tiden og jeg tror ikke de kommer til å få så mye ut av året for engelskkunnskapene. Glad jeg ikke er tysk...

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
Kanskje litt sent å svare men ja det er i UK, familien jeg bor hos er i Jehovas vitner og jeg fikk høre litt av vært om dem før jeg flyttet hit. Det går bedre hos dem nå men jeg trives ikke direkte her føler at det går litt på å ”Overleve” fra dag til dag, men det er ærligtalt ikke så utrolig ille men det kunne helt klart vært mye bedre :)

 

Hvordan føler dere andre som bor i UK at dere har blitt kjent med andre engelske studenter/ungdommer? Vi er en Norsk klasse på 11 som er her nede og vi har kanskje 5-6 skole timer til sammen i uka som vi har med engelsk, i resten er det bare oss Norske. Begynner å bli litt skuffa over det nå snakker nesten ikke engelsk her bortsett fra når jeg må, føler egentlig at jeg nesten ikke har blitt noe bedre enn siden jeg kom. Dette har helt klart ikke blitt som jeg hadde forestilt meg, var ganske klare over at det ikke kom til å bli det men uansett… :/

 

Du har ikke mulighet for å få bytta familie da?

 

Da jeg var ung og på utveksling var det greit å bli kjent med engelske ungdommer, men så var jeg også den eneste skandinaveren i mange mils omkrets. Dropp de norske og bli med de engelske ungdommene ut på byen kanskje? Eller på en eller annen sport? Jeg tok drama da jeg bodde der siden jeg da ble tvunget til å prate med folk og bli kjent med dem, og igjennom dem igjen ble jeg kjent med flere. Mange har jeg kontakt med i dag, flere år etter at jeg kom hjem fra utveksling.

 

Håper du får forbedret situasjonen din litt :)

Lenke til kommentar

Henger nok mest med de norske ja og vi er nok ganske lik som Marius beskrev tyskerne, vi snakker norske så å si hele tiden. Føler at det er en del små stygge blikk på skolen av de andre engelske studentene så det gjør situasjonen litt verre, Prøver og å være litt ydmyk å dempe norsken litt, men virker som jeg er den enste som tenker over det sånn.

 

Har ikke blitt kjent med noen andre Engelske i det hele tatt, som jeg sa så har vi bare ca 6 timer til sammen med engelsk i uka og det er to forskjellige klasser. I den første klassen så er det nesten bare ”nerds” og slappinger virker det som. Det er ikke uvanlig 3-5 stykker av de engelske studentene ikke møter opp i den klassen og lærerne som underviser det faget har fortalt oss at de har ganske problemer med elvene som tar de fagene fordi de ofte sitter opp og spiller hele natten, og møter opp stup trøtte på skolen eller ikke møter opp i det hele tatt. I den andre klassen er det bare voksne folk som har blitt sendt inn på skolen av bedriftene deres, så alle der er sånn 25+ det er liksom folk oppi førti årene der..

 

Fritids aktivitet er kanskje noe jeg burde vurdert ja, men ser ikke helt for meg hva det skal være og har ikke så veldig lyst til å begynne på noe. I tilegg synes jeg det er litt vanskelig å komme i gang med sånt, det var litt informasjon om i det starten av skole året men ikke noe mer enn det så jeg vet ikke helt hvor jeg skal gå.

Føler jeg virkelig har faila totalt her sitter stort sett inne på rommet mitt hele dagen vet at jeg må jobbe litt selv for det at det skal bli ett bra år, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre.

 

Vel ok sorry for all klaginen ;) off to school da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...