inuk Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg tenkte og reise med speak? : ) Likte hjemmesiden best, så så ryddig og fin ut. Dessuten har jeg hørt mange gode ord om akkurat dem. Men hva vet vel jeg. Lenke til kommentar
OleKristofer Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Reiser med dem nå, og er sålangt veldig fornøyd. Nå har ikke jeg heller hatt noen problemer med familie etc, så jeg har ikke fått "testet" dem:P Men har det veldig fint med dem. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Noen av dere som reiser nå/har kommet hjem som benyttet dere av statsgaranti? I så fall, hvilke stater valgte dere? Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Noen av dere som reiser nå/har kommet hjem som benyttet dere av statsgaranti? I så fall, hvilke stater valgte dere? California, Florida, Arizona jeg drar 2010. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Noen av dere som reiser nå/har kommet hjem som benyttet dere av statsgaranti? I så fall, hvilke stater valgte dere? California, Florida, Arizona jeg drar 2010. Noen spesiell grunn?^^ Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har takket ja men ikke valgt stat enda Lenke til kommentar
kizzza Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Noen av dere som reiser nå/har kommet hjem som benyttet dere av statsgaranti? I så fall, hvilke stater valgte dere? California, Florida, Arizona jeg drar 2010. Noen spesiell grunn?^^ Igrunnen ikke. Først og fremst klima. Lenke til kommentar
Liseee Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 På denne tråen her var det utrolig mye spennende å lese! Jeg går førsteåret på vgs nå og jeg har plutselig fått skikkelig lyst til å dra til USA som utvekslingsstudent neste år! Men jeg føler at jeg er litt "sent ute" til å begynnne å tenke på det nå? Det virker som om de fleste har tenkt på dette i flere månder, så er jeg for sent ute? x) Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Ikke for sent enda. Selv så søkte jeg ikke før i mars det året jeg dro. Endte likevel opp med en konge vertsfamilie som jeg fortsatt har god kontakt med Endret 12. oktober 2009 av Kaare_Jay Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Kaare_Jay: Når det er sagt, jeg vil anbefale å starte tidlig, for det ER mye papirer som må fylles ut og ting som må gjøres. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 For all del, sikkert lurt å starte så tidlig som mulig hvis man er opptatt å ikke kose se med mye papirarbeid på en gang. Selv om man ikke har starta prosessen enda så betyr ikke det at man ikke kan ende opp på ett gøyalt sted slik undertegnede gjorde. Kan nevne at jeg reiste med EF og hadde null problemer med dem. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 For all del, sikkert lurt å starte så tidlig som mulig hvis man er opptatt å ikke kose se med mye papirarbeid på en gang. Selv om man ikke har starta prosessen enda så betyr ikke det at man ikke kan ende opp på ett gøyalt sted slik undertegnede gjorde. Kan nevne at jeg reiste med EF og hadde null problemer med dem. Havnet du i noen situasjoner som krevde at EF involverte seg? Må bare spørre. Lenke til kommentar
Kaare_Jay Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Gjorde ikke det, oppholdet mitt gikk uten problemer. Lenke til kommentar
inuk Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Jeg hadde også tenkt å bruke statsgaranti til California eller Florida. Men jeg vurderte et sekund å ikke bruke den likevel med tanke på at jeg kanskje ikke får den beste vertsfamilien for meg. Så kom jeg til å tenke på alle andre som VIL bruke statsgaranti og som da vil komme til California (siden det er den mest attraktive plassen?) og utelukker meg helt for den muligheten. Grunnen til at jeg vil til California, eller også Florida for den saks skyld, er at jeg elsker varme. Jeg vil virkelig ha et år med flott vær! Derfor tenker jeg å likevel ikke trekke tilbake søknaden min om statsgaranti. Men her blir jeg litt skeptisk igjen, for om det er så mange som vil akkurat hvor jeg vil, er ikke da sjansen for en bra vertsfamilie enda mindre? Det er et rot. Uansett vil jeg bare informere om at jeg har intervju på fredagen, og jeg GLEDER meg! : D Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Grunnen til at jeg vil til California, eller også Florida for den saks skyld, er at jeg elsker varme. Jeg vil virkelig ha et år med flott vær! Er mye som er langt viktigere enn været i 10 mnd, men meg om det. Lenke til kommentar
inuk Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det er nok det. Masse som er MYE viktigere også faktisk. Men hva skal man gjøre da? : ) Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ey, Inuk, dra med Explorius som alle andre her i tråden Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Yeah, Explorius ser dritbra ut med Soft Landing Camp. Noe av det som dro meg til å reise med dem Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2009 Men hva skal man gjøre da? : ) Follow your heart... Gjør det du selv mener er riktig. Det kan jo hende din perfekte vertsfamilie bor i fks. Idaho av alle ting... Men som sagt, gjør det du mener er rett. Selv reise jeg med Speak og fikk velge 7 ønskestater. Jeg velget konsekvent bort sør-statene, men havnet likevel i Georgia. Og vertsfamilien? Perfekt. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Vurderer å søke med explorius jeg. Gratis camp og statsgaranti (hvis det skulle bli aktuelt) og et svært godt rykte. Er bare litt redd for å havne på et område som ikke passer meg i det hele tatt, og hva jeg kan komme til å gå glipp av hjemme i Norge... edit: MArtin, hvilke stater valgte du? Endret 13. oktober 2009 av Attityd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå