Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Så rart! Det var litt i det neste laget syns jeg! Jeg tok twinrix og det er både hepatitt a og b i en i tre doser og det kostet meg "bare" Ca 1100! Så det syns jeg var rart! Jeg var 16 og 27 når jeg tok de!

 

Ellers så ser jeg at det er mange som har tenkt å reise med explorius! Kan virkelig anbefale de! Hvis dere har den nye katalogen dems så er jeg under elevreferanser, så det er bare å komme med spm hvis det er noen! =)

 

merker at det blir kaldere her i ørkenen altså! Huff! Iskaldt om natt, varmt om dagen så fort sola har stått opp! Folk begynte forrige uke å pynte til Halloween, så stua er full av Halloween pynt! Litt artig egentlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg begynt å ta Hepatits B. De 3 dosene kom på 2800 kroner. Noe høyere enn jeg hadde hørt. Tror jeg har lest i bloggen at folk har betalt 1200 kroner, men det har vel noe å si om du er fylt 16 eller ikke.

 

Woot?! Har du betalt 2800,- for Twinrix-vaksinen? Jeg var over 18, og betalte rundt 1000,-.

Lenke til kommentar
Er det vanlig å få informasjon om sånne utvekslingsår på skolen? Går selv på privatskole, men har ikke fått høre noe om det. Og har hørt om mange andre på skolen som var i utlandet ifjor.

 

Skolen min er veldig positiv til utveksling, og støtter alle elevene som vil dra fullt ut. Derfor arrangerte rådgiverne et informasjonsmøte der vi fikk vi fikk vite alt mulig om utveksling, og fikk mange råd osv. Om det er vanlig eller ikke vet jeg ikke :)

Skolen min er også veldig positiv til utveksling, vi hadde informasjons møte på tirsdag 6 oktober. På møtet var det utrolig mange, tror det var 17-18 stykker. Men som rådgiveren sa så sitter de som regel igjen med kun 7-8.

Jeg kjenner to som er i usa og nå, og de er godt fornøyde såå langt. Er faktisk ganske mange jeg kjenner som har tenkt seg dit neste år. Så jeg håper jeg får til å dra neste sommer jeg også! :D

Lenke til kommentar
Da har jeg begynt å ta Hepatits B. De 3 dosene kom på 2800 kroner. Noe høyere enn jeg hadde hørt. Tror jeg har lest i bloggen at folk har betalt 1200 kroner, men det har vel noe å si om du er fylt 16 eller ikke.

 

Er du fylt 16? For det er ikke jeg! :D

Men bare gikk du til legen og sa: "Jeg skal til USA til neste år og trenger hepatitt B"?

Endret av Bluebeard
Lenke til kommentar
"Jeg skal til USA til neste år og trenger hepatitt B"?

 

Vel, Hepatitt B er et virus, så nei du sier ikke at du trenger det ...

 

Du trenger vaksine mot Hepatitt A og B, noe Twinrix-vaksinen gir deg. Da skal du inn 3 ganger og sette sprøyte. Tror det går en måned mellom første og andre sprøyte, også er det seks måneder til neste, eller noe sånn.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Nei. Det maa du nesten fikse selv gitt. Du tar sproeyte 1 og 2 med 1 mnd mellomrom, foer du maa vente 6 mnd for aa ta den siste. Jeg betalte 400 kroner per gang, 1200 kroner for alle. Men du vil nok se at organisasjonen din begynner aa mase om vaksinen etter jul og utover, men time maa du bestille selv.

Lenke til kommentar
Da har jeg begynt å ta Hepatits B. De 3 dosene kom på 2800 kroner. Noe høyere enn jeg hadde hørt. Tror jeg har lest i bloggen at folk har betalt 1200 kroner, men det har vel noe å si om du er fylt 16 eller ikke.

 

Er du fylt 16? For det er ikke jeg! :D

Men bare gikk du til legen og sa: "Jeg skal til USA til neste år og trenger hepatitt B"?

 

Jeg gikk til utenlandskontoret for vaksinasjon og sa nettopp det du skrev over :p ja, er fylt 16.

 

Så rart! Det var litt i det neste laget syns jeg! Jeg tok twinrix og det er både hepatitt a og b i en i tre doser og det kostet meg "bare" Ca 1100! Så det syns jeg var rart! Jeg var 16 og 27 når jeg tok de!

 

 

Tok du vaksinene hos fastlegen?

 

Ellers så ser jeg at det er mange som har tenkt å reise med explorius! Kan virkelig anbefale de! Hvis dere har den nye katalogen dems så er jeg under elevreferanser, så det er bare å komme med spm hvis det er noen! =)

 

merker at det blir kaldere her i ørkenen altså! Huff! Iskaldt om natt, varmt om dagen så fort sola har stått opp! Folk begynte forrige uke å pynte til Halloween, så stua er full av Halloween pynt! Litt artig egentlig!

Lenke til kommentar

Jeg har sittet (hvordan bøyes det?) lenge å lest litt frem og tilbake på denne tråden her. Funnet masse interessant, men ikke alt treffer meg da. Allerede nå (kanskje ikke så tidlig) har jeg bestemt meg for å reise til USA neste år. Altså det andre året på videregående. JEG GLEDER MEG!

 

Nettopp mottatt søknader og bare venter på at intervjuet skal komme. Jeg har haugevis med spørmål! Derfor slenger jeg meg bare på denne tråden fremover for å se om det blir nye diskusjoner rundt neste år med nye folk. Best å være tidlig ute! Altså, tidlig ute i diskosjonen, haha! :)

 

Lenke til kommentar
Jeg har sittet (hvordan bøyes det?) lenge å lest litt frem og tilbake på denne tråden her. Funnet masse interessant, men ikke alt treffer meg da. Allerede nå (kanskje ikke så tidlig) har jeg bestemt meg for å reise til USA neste år. Altså det andre året på videregående. JEG GLEDER MEG!

 

Nettopp mottatt søknader og bare venter på at intervjuet skal komme. Jeg har haugevis med spørmål! Derfor slenger jeg meg bare på denne tråden fremover for å se om det blir nye diskusjoner rundt neste år med nye folk. Best å være tidlig ute! Altså, tidlig ute i diskosjonen, haha! :)

 

 

Hvem er det du har tenkt å reise med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...