US4 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Hva betalte dere som er/har vært i USA for vaksiner? Måtte dere betale selv for å reise til ambassaden ? Endret 4. oktober 2009 av US4 Lenke til kommentar
Lisagh93 Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er det noen som skal reise med AFS året 10/11 til USA? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2009 Hva betalte dere som er/har vært i USA for vaksiner? Rundt tusenlappen tror jeg... Måtte dere betale selv for å reise til ambassaden ? Ja. Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Hva betalte dere som er/har vært i USA for vaksiner? Måtte dere betale selv for å reise til ambassaden ? Betalte vel mellom 1000-1500 for vaksinen. Og AFS betalte for flyreisen tur-retur til Oslo. Lenke til kommentar
Ruta Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Er det noen som skal reise med AFS året 10/11 til USA? Jeg tror jeg skal Venter bare på godkjennelse.. Lenke til kommentar
usa-ca Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Dere som tidligere har fylt ut skjemaer på Student Management. Hoppet dere over page 19 og page 22 som omhandler ditt intervju og dine engelsk kunnskaper? Lenke til kommentar
CarolineM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Jeg har bestemt meg for å reise til USA på utveksling skoleåret 10/11. Jeg kom tilfeldigvis over denne tråden, må si den var utrolig nyttig og jeg har fått svar på kjempemye av det jeg lurte på ved å lese litt her! Jeg har søkt med Explorius og skal på intervju om et par uker. Jeg fikk beskjed om å ta med foreldrene mine, er det noen som vet om det betyr at de skal være med på selve intervjuet? Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Jeg har bestemt meg for å reise til USA på utveksling skoleåret 10/11. Jeg kom tilfeldigvis over denne tråden, må si den var utrolig nyttig og jeg har fått svar på kjempemye av det jeg lurte på ved å lese litt her! Jeg har søkt med Explorius og skal på intervju om et par uker. Jeg fikk beskjed om å ta med foreldrene mine, er det noen som vet om det betyr at de skal være med på selve intervjuet? Heisann! Kjempekult at du også skal dra Jeg drar også med explorius! På intervjuet så er det 2 deler, den ene hvor personen fra explorius forteller litt om dem, og litt sånn informasjon. Og her kan foreldrene dine også spørre spørsmål, troor også hun kommer med noen spørmsål om deg som person o.l. På del 2 så er det kun deg alene, og det er ett intervju på engelsk og ett på norsk. Ikke noe farlig greier Lykke til! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Jeg har bestemt meg for å reise til USA på utveksling skoleåret 10/11. Jeg kom tilfeldigvis over denne tråden, må si den var utrolig nyttig og jeg har fått svar på kjempemye av det jeg lurte på ved å lese litt her! Jeg har søkt med Explorius og skal på intervju om et par uker. Jeg fikk beskjed om å ta med foreldrene mine, er det noen som vet om det betyr at de skal være med på selve intervjuet? Heisann! Kjempekult at du også skal dra Jeg drar også med explorius! På intervjuet så er det 2 deler, den ene hvor personen fra explorius forteller litt om dem, og litt sånn informasjon. Og her kan foreldrene dine også spørre spørsmål, troor også hun kommer med noen spørmsål om deg som person o.l. På del 2 så er det kun deg alene, og det er ett intervju på engelsk og ett på norsk. Ikke noe farlig greier Lykke til! Sendte dere bare interesseskjema? Finner ikke info om informasjonsmøte eller noe jeg. Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Sendte bare inn interesseskjema ja, men tok litt tid før jeg fikk svar. Lenke til kommentar
usa-ca Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Sendte bare inn interesseskjema ja, men tok litt tid før jeg fikk svar. Ring dem hvis de ikke svarer innen en uke. Jeg ventet 2 uker før jeg ringte. Da sa de at de hadde ringt meg, men ikke vet jeg .... Lenke til kommentar
CarolineM Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Jeg har bestemt meg for å reise til USA på utveksling skoleåret 10/11. Jeg kom tilfeldigvis over denne tråden, må si den var utrolig nyttig og jeg har fått svar på kjempemye av det jeg lurte på ved å lese litt her! Jeg har søkt med Explorius og skal på intervju om et par uker. Jeg fikk beskjed om å ta med foreldrene mine, er det noen som vet om det betyr at de skal være med på selve intervjuet? Heisann! Kjempekult at du også skal dra Jeg drar også med explorius! På intervjuet så er det 2 deler, den ene hvor personen fra explorius forteller litt om dem, og litt sånn informasjon. Og her kan foreldrene dine også spørre spørsmål, troor også hun kommer med noen spørmsål om deg som person o.l. På del 2 så er det kun deg alene, og det er ett intervju på engelsk og ett på norsk. Ikke noe farlig greier Lykke til! Sendte dere bare interesseskjema? Finner ikke info om informasjonsmøte eller noe jeg. Okei, tusen takk. Ble bare litt usikker! Heldigvis virker det ikke noe skummelt nei, men jeg er nok litt nervøs. Hehe Jeg sendte bare inn et interesseskjema på hjemmesiden deres, også ringte de meg noen dager senere. Lenke til kommentar
SirFrancis Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Heisann! Var på intervju med Explorius søndag ettermiddag og fikk idag mail om at jeg har blitt godkjent til å dra til USA skoleåret 2010/2011! Deilig følelse å vite at nå er det bare å takke ja, så blir det et USA år neste år! Lenke til kommentar
stine92 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Er det vanlig at vertsfamilien din ikke gir deg mere mat enn absolutt minimum de har krav på? Vi får 3 måltider om dagen; frokost, matpakke, og middag og får ikke lov til å ta noe mer selv. Frokost har jeg sluttet å spise siden jeg har funnet ut at noen av barnene drikker fra melke kartongen, lunsjen er helt grei middagen variere ganske mye på kvaliteten, men det er som oftest spiselig. Merker at jeg ofte er sulten og må bruke en del penger på mat, det blir ganske kjedlig mat også siden vi ikke får lov til å bruke ovnen/kjøkkenet selv til å lage mat så det går veldig mye i bananer, epler og rundstykker osv. Vet at jeg burde ta det opp med familien, men ”orker” bare ikke å stresse med det. Noen som har noen tips til god snacks eller litt ordentlig mat som de selger på engelsk matvare butikker (helst Tesco) som ikke trengs og tilbres noe særlig? Tar også imot tips til noen gode billig spise steder, gått en del på Subway som er kjempe digg, men litt "dyrt". Ellers er det ganske chill her nede i bournemouth 15-25 grader og sånt. Er du utvekslinngselev i UK? I så fall er du ikke det første tilfellet... Jeg ble foret med musli, riskaker og grønnsaker i nesten 3 mnd før jeg bytta familie det var alt jeg fikk, ble kanskje rundt 500 calorier om dagen og det er jo altfor lite! i den perioden fikk jeg ett ordentlig kjøttstykke men det var av noen andre, så ble mangel på proteiner og jeg hadde konstant vondt i hodet! aner ikke hvor i du kan gå å kjøpe mat, men du er ikke den eneste som har slitt med matproblem, jeg har også brukt mye penger på å kjøpe mat rundt om kring! jeg valgte å kjøre på med litt nøtter for å få opp kalorimengden fort, men det er jo ikke ordentlig mat! sålangt har jeg gått opp 6 kg, det er heeeeeeelt sjukt! skjønner ikke at det er mulig! her er det nermere 35 grader!! Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg ser det er mange som reiser med Explorius 10/11! Det skal jeg også, og jeg har akseptert plassen og fått giro og sånn i posten. Men jeg lurte på om noen hadde fått søknadspapirene enda? I såfall hva er det, de går ut på? Hva er det man må svare på liksom ? ;D Endret 6. oktober 2009 av Mamie Lenke til kommentar
usa-ca Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg ser det er mange som reiser med Explorius 10/11! Det skal jeg også, og jeg har akseptert plassen og fått giro og sånn i posten. Men jeg lurte på om noen hadde fått søknadspapirene enda? I såfall hva er det, de går ut på? Hva er det man må svare på liksom ? ;D Jeg reiser med explorius og har fått tilsendt en side som heter student management med passord og brukernavn. Der skal du fylle ut mye! Alt fra karakterer på 8ende, til helt unødvendige spørsmål om din helse off, så jeg ser at jeg bla. trenger 4 vaksine stikk før jeg drar ^^ , ellers er det en teacher evaluation og et brev som du skal lage og et slags parent's letter Så var greit å få dette i høstferien, så jeg slipper å stresse me dette når skolen begynner Lenke til kommentar
Mamie Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg ser det er mange som reiser med Explorius 10/11! Det skal jeg også, og jeg har akseptert plassen og fått giro og sånn i posten. Men jeg lurte på om noen hadde fått søknadspapirene enda? I såfall hva er det, de går ut på? Hva er det man må svare på liksom ? ;D Jeg reiser med explorius og har fått tilsendt en side som heter student management med passord og brukernavn. Der skal du fylle ut mye! Alt fra karakterer på 8ende, til helt unødvendige spørsmål om din helse off, så jeg ser at jeg bla. trenger 4 vaksine stikk før jeg drar ^^ , ellers er det en teacher evaluation og et brev som du skal lage og et slags parent's letter Så var greit å få dette i høstferien, så jeg slipper å stresse me dette når skolen begynner Åh, så det er en del papir arbeid ja. Står det noe om statsvalg der? Lenke til kommentar
Smurfy Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg ser det er mange som reiser med Explorius 10/11! Det skal jeg også, og jeg har akseptert plassen og fått giro og sånn i posten. Men jeg lurte på om noen hadde fått søknadspapirene enda? I såfall hva er det, de går ut på? Hva er det man må svare på liksom ? ;D Jeg reiser med explorius og har fått tilsendt en side som heter student management med passord og brukernavn. Der skal du fylle ut mye! Alt fra karakterer på 8ende, til helt unødvendige spørsmål om din helse off, så jeg ser at jeg bla. trenger 4 vaksine stikk før jeg drar ^^ , ellers er det en teacher evaluation og et brev som du skal lage og et slags parent's letter Så var greit å få dette i høstferien, så jeg slipper å stresse me dette når skolen begynner 4? 3x Hepatitt B. Hvilken er den siste? Jeg har også fått passord til student management. Mange sider som skal printes ut, underskrives og scannes inn igjen;P Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg sendte nettopp inn svarkortet mitt til explorius med ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå