Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Pga. skyteepisoden blablabla.

 

Noen som anbefaler Rhode Island? Mamma vil at jeg skal dit.

9262866[/snapback]

 

New Jersey er jo en relativt fredelig stat, med unntak av Camden som er en av USAs mest kriminelt belasta byer, men tviler vel på om du blir plassert der uansett.

 

Ellers virker det som om denne tråden har en del merkelige innlegg angående kriminaliteten i USA. Selv føler jeg meg mye tryggere i de fleste amerikanske storbyer enn jeg gjør i Oslo.

 

Ja det er mye skyting og faenskap, men det er sjelden at det er i sentrum av storbyene at dette foregår. Som regel er det forsteder og perifere deler av byene som er mest belastet med kriminalitet. Men så lenge du holder deg unna disse områdene så går ting som regel bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær forsiktig med å skulle sende med Fed-Ex og UPS om du skal sende noe til Norge.  Jeg sjekket prisene der jeg bodde mens jeg var der, fra Lewis county, NY, og der fikk jeg vite at en pakke på 5"x5"x5" og som veide 10lbs. ville kostet meg nesten $200 å få sendt hjem.  Derimot om jeg bare sendte med posten kostet det meg bare $130 ca å få sendt hjem alt jeg måtte sende (brukte noen esker som koster $35 å sende uansett hva de veier så lenge de ikke veier over 25lbs.

9268677[/snapback]

Du kunne sende det med skip, men de sluttet med dette når jeg var over der. Nå går alt med fly.

 

Men $200? Jeg sendte hjem en ekse som var for stor til at jeg fikk den i kofferten og veide 7lbs, og dette betalte jeg $40 for.

Lenke til kommentar
Kommer vel også ann på hvor kristen du selv synes at du er. For min del så hørtes det litt søkt ut. Be hver dag, følge en gammel bok med ord som har blitt skrablet ned for lenge siden. Men synes du selv at du er kristen?

9273071[/snapback]

 

Klarer helt fint å tenke over dette selv, men jeg spurte om noen hadde erfaringer med dette.

Lenke til kommentar
Mamma og pappa vil ikke at jeg skal til New Jersey. Hva med Rhode Island? Noen som har vært der?

9262680[/snapback]

 

Det ikke er mulig å søke statsgaranti på Rhode Island... Tror ikke det er stor nok stat eller noe sånt. Er ikke 100 % sikker på dette, men jeg mener å ha blitt fortalt dette på informasjonsmøtet jeg var på i vår.

9267681[/snapback]

 

Hvilken organisasjon reiser du med? Har ikke hørt noe om dette med Speak.

9267899[/snapback]

 

Det var på speak sitt informasjonsmøte. På sidene står det også at enkelte stater ikke er mulig å få statsgaranti på siden staten(e) er for liten. Men som sagt, det er mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Halla, herlig emne !

 

Jeg reiser med EF, forhåpentligvis på lørdag.. Jeg har fått familie i New Mexico ;p byen Aztec.. Men shiiat jeg skal bo hos ei damer på 81 år :O men det står hun liker data osv da, så hun er vel ikke helt gammeldags.. Og btw så er datteren hennes naboen, og hun skal ha ei norsk jente hun og tihi ;p Men anywayz jeg er ILLE nærvøs, gruer meg som en lyserosa bjørn til og si hade til vennene mine :O

er det noen andre som skal nord-vest i New Mexico, eller som har vært der??

Lenke til kommentar
Halla, herlig  emne !

 

Jeg reiser med EF, forhåpentligvis på lørdag.. Jeg har fått familie i New Mexico ;p  byen Aztec.. Men shiiat jeg skal bo hos ei damer på 81 år :O  men det står hun liker data osv da, så hun er vel ikke helt gammeldags.. Og btw så er datteren hennes naboen, og hun skal ha ei norsk jente hun og tihi ;p  Men anywayz jeg er ILLE nærvøs, gruer meg som en lyserosa bjørn til og si hade til vennene mine :O 

er det noen andre som skal nord-vest i New Mexico, eller som har vært der??

9273936[/snapback]

 

81 år gammel dame? Dette var da virkelig spesielt, men du får det nok kjempe fint uansett. EF ville aldri ha funnet en gammel dame som ikke var i stand til å ta vare på det.

Lenke til kommentar
Og en ting til er det noen av dere som vet om EF har noen regler anngående tatoveringer, det er jo 18 års grense på tatoveringer i de fleste statene, og det er billig der, så jeg har så lyst til og ordne meg det når jeg fyller 18 der borte ;p

9274003[/snapback]

Det er 18 års aldersgrense på å ta tatovering uten foreldrenes samtykke. Har du det så kan du få det tidligere.

Uansett, alle organisiasjonene som jobber i USA forbyr deg i å gjøre noe som kan forandre livet ditt (tatovering, gifte deg, skifte religion osv). Jeg regner i alle fall med det, så det er ganske sikkert du vil bli nektet av vertsmoren din dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...