Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye fett... :p

 

Nei, mesteparten var egentlig dritt, men det gikk ned når jeg var sulten. Var mye hamburgere, fries, chicken strips osv, og det var egentlig ok. Men noen dager var det liksom corn dogs, i tillegg til en suppe som smakte piss. Da kjøpte jeg heller 4-5 chocolate chip cookies istedenfor. :p

 

Amerikanerne har de diggeste chocolate chip cookies'ene :F

Lenke til kommentar
Hvordan er skolematen egentlig?

 

pizza, hamburger, nachos, salat, nudler - you name it.

 

savner skolelunsjene =)

 

når jeg kom klarte jeg ikke spise en normal porsjon, de siste mndene spiste jeg dobbel ++. Gikk opp 50kg+ i benkpress og 3-4kg muskler.

 

SPIS SPIS SPIS

TREN TREN TREN

 

ikke tenk på om du legger på deg, trener du mer enn du spiser så er det bare bra ;)

 

(tilbake i Norge, etter 3-4mnder med sommerfyll har jeg gått ned 4kg i vekt og sikkert 25kg i benkpress

Lenke til kommentar
Jeg sinnsykt lyst på dra til USA nå som jeg har fått ja og greier, men er sinnsykt redd for å stryke i fag...

 

Er du redd for å stryke i fag her i USA eller det å ikke få fagene godkjent når du kommer tilbake til Norge igjen?

Legger du til litt innsats, så stryker du ikke her i USA. Jeg har fått beskjed om å ha minimum C i alle fag, og det går foreløpig med god margin for meg.

 

Skolematen er kjipe greier her må jeg si... Hamburgere, pasta, corndogs, pizza, og alt smaker sånn halveis. Den er billig, koster $1.50 med melk, men det veier likevel ikke opp. Enten tar jeg med meg mat hjemmefra eller sitter på med noen til et spisested utenfor skolen.

Lenke til kommentar
Jeg sinnsykt lyst på dra til USA nå som jeg har fått ja og greier, men er sinnsykt redd for å stryke i fag...

 

Er du redd for å stryke i fag her i USA eller det å ikke få fagene godkjent når du kommer tilbake til Norge igjen?

Legger du til litt innsats, så stryker du ikke her i USA. Jeg har fått beskjed om å ha minimum C i alle fag, og det går foreløpig med god margin for meg.

 

Skolematen er kjipe greier her må jeg si... Hamburgere, pasta, corndogs, pizza, og alt smaker sånn halveis. Den er billig, koster $1.50 med melk, men det veier likevel ikke opp. Enten tar jeg med meg mat hjemmefra eller sitter på med noen til et spisested utenfor skolen.

 

På tide å oppdatere bloggen snart? :p

Lenke til kommentar

Kommer ann på hva slags fag du har, men hvis du legger arbeid inn i det tror jeg det går fint.

Jeg har Pre-Calc, Fysikk, Kjemi, spansk og engelsk. Jeg har slasket litt rundt av flere grunner og ligger på en A i alle fag untatt i matten (pre-calc) som jeg har en C+. Men tror jeg skal klare å holde den der..

Driver med soccer, noe som tar veldig mye av tiden min, så er ganske sliten når jeg kommer hjem og ikke alltid jeg orker lekser å lese på prøver etc.

 

Har eller hadde deres skoler karakterer på lekser, notebooks etc?

Føler at skolen over her er mye strengere...

Lenke til kommentar

Ja, skolen min hadde karakterer på lekser. I fks. US History så leverte vi inn si oppgaver fra kapittel 2.1 og 2.2 på mandag, og fikk det igjen vanligvis på fredag med en lite "v". Homework karakteren telte faktisk endel på karakteren, det fant jeg ut i begynnelsen når jeg ikke klarte å gjøre alt.

Lenke til kommentar

Ikke noe i veien med bagel =)

 

Men naar det gjelder hva folk har med... i motsetning til skolen til Martin, saa har trulig helvta av folka her med mat hjemme ifra (hjemifra? Kan ikke skrive!). Og da har de gjerne med nudler eller pizzabiter som varmes paa skolen. Noen har med baguetter o.l. Veldig ofte har de ogsaa med ziploc-poser med potetgull, rosiner eller frukt i.

Lenke til kommentar
Er det vanlig at vertsfamilien din ikke gir deg mere mat enn absolutt minimum de har krav på? Vi får 3 måltider om dagen; frokost, matpakke, og middag og får ikke lov til å ta noe mer selv. Frokost har jeg sluttet å spise siden jeg har funnet ut at noen av barnene drikker fra melke kartongen, lunsjen er helt grei middagen variere ganske mye på kvaliteten, men det er som oftest spiselig. Merker at jeg ofte er sulten og må bruke en del penger på mat, det blir ganske kjedlig mat også siden vi ikke får lov til å bruke ovnen/kjøkkenet selv til å lage mat så det går veldig mye i bananer, epler og rundstykker osv.

 

Vet at jeg burde ta det opp med familien, men ”orker” bare ikke å stresse med det. Noen som har noen tips til god snacks eller litt ordentlig mat som de selger på engelsk matvare butikker (helst Tesco) som ikke trengs og tilbres noe særlig? Tar også imot tips til noen gode billig spise steder, gått en del på Subway som er kjempe digg, men litt "dyrt".

 

Ellers er det ganske chill her nede i bournemouth 15-25 grader og sånt. :)

 

Er du utvekslinngselev i UK? I så fall er du ikke det første tilfellet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...