Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, ingen andre som tenker på å reise til Hawaii med Explore America her..? =/

 

jo, eg har tenkt på det i det siste, andre som skal??

 

Hadde du tatt deg tid til å se på innlegget etter det samme spørsmålet du stilte så hadde du funnet ut det..

Såååå bumper innlegget mitt:

 

Jo kanskje, bare må snakke med noen andre kompiser om vi skal ta EF sin tur eller Explore-America sin. Siden EF sin koster 1800$. Det er inkludert fly og hotell, men ikke all mat og fly til flyplassen vi skal til. Explore-America er 800$ + flybiletter. Fant biletter til ca 700$ Så er jo billigere..

 

Som sagt, vet jeg ikke helt enda.

 

Tipper det blir Explore-America. Mye billigere en EF, må bestille egene billeter til storbyene der alle skal reise fra med EF..

Lenke til kommentar

Never mind! Måtte bare få ut litt! Er bare litt pissed på en tysk utvekslingsstudent som har gitt ut et rykte om meg som kunne ha forårsaket at jeg måtte ha reist hjem, og det som jeg blir sur på, er at hun er ikke helt god på språket, og har tydligvis misforstått, og sagt det videre til en annen selvom hun ikke vet om det er sant! Som da har sagt det videre, så det gikk gjennom 5-6 personer før min familie i det hele tatt vet noe! Jeg er bare årrh, dette forårsaket da at jeg ikke kan være over hos en venn av meg lengre! Jeg blir bare irritert! Men det ordner seg sikkert! Men ja! Huff!

Endret av Anna-E
Lenke til kommentar
Fuck tyske utvekslingsstudenter! De har ingen aning om hva de snakker om, og hvilke konsekvenser det har for Andre hvis de forteller noe til en annen tysker, even though de ikke har aning om hva de snakker om! Og det går videre til andre, og det går videre igjen, og alt blir bare et stort misforstått problem, som skaper konsekvenser! Såå fuck dem!

 

Im just saying! De kan jo ikke snakke språket ordentlig engang!

Fint å se at du ihvertfall kan snakke norsk, da. ;)

Lenke til kommentar

Er det vanlig at vertsfamilien din ikke gir deg mere mat enn absolutt minimum de har krav på? Vi får 3 måltider om dagen; frokost, matpakke, og middag og får ikke lov til å ta noe mer selv. Frokost har jeg sluttet å spise siden jeg har funnet ut at noen av barnene drikker fra melke kartongen, lunsjen er helt grei middagen variere ganske mye på kvaliteten, men det er som oftest spiselig. Merker at jeg ofte er sulten og må bruke en del penger på mat, det blir ganske kjedlig mat også siden vi ikke får lov til å bruke ovnen/kjøkkenet selv til å lage mat så det går veldig mye i bananer, epler og rundstykker osv.

 

Vet at jeg burde ta det opp med familien, men ”orker” bare ikke å stresse med det. Noen som har noen tips til god snacks eller litt ordentlig mat som de selger på engelsk matvare butikker (helst Tesco) som ikke trengs og tilbres noe særlig? Tar også imot tips til noen gode billig spise steder, gått en del på Subway som er kjempe digg, men litt "dyrt".

 

Ellers er det ganske chill her nede i bournemouth 15-25 grader og sånt. :)

Lenke til kommentar

Ta å prat med familien, også organisasjonen. Dette er absolutt ikke vanlig, men dette må vel være det minste problem i verden å løse.

 

BlueBeard: Ikke noe grunn til å få second thoughts pga. noe sånt. Man hører alltid slike historier, og det er fåtallet som opplever det.

 

(Selv så fikk jeg spise så mye jeg ville, fikk skolepenger til å kjøpe lunsj, og trengte aldri å betale middagen ute. Føler med veldig priviligert (skriveleif?) sånn sett.

Lenke til kommentar

Carlgutt:

 

Henger meg paa Martin der. Kan ta hva enn jeg vil av mat i huset naar som helst. Eneste er at jeg ikke faar penger til skolemat, men jeg kan ta med mat til skolen hjemmefra. Maten er noksaa dyr paa skolen min, se... Men hva kan tas med? De eier jo ikke broed her, saa da blir det bageler! :!: Med bringebaersyltetoey og brunost xD

Endret av Vierett
Lenke til kommentar

Det er mer enn nok av brød på Wallieworld (fks.), men det er ikke veldig mye grovbrød. Bagels funker da greit det ,Vierett?

 

Bluebeard: Hos meg var det veldig få, så og si ingen som hadde med mat til skolen. Kantinen solgte frokost, og lunsj. Lunsjen kostet $2 og det var inkludert melk. I tillegg hadde kantinen min cookies, energidrikker, potetgull og litt sånne ting. :p Brus kostet $1 på automater. (Savner akkurat den biten.. Altså brus for $1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...