Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal gå 2.året i USA lurer på en ting, har lest noe om det men skjønte ikke stort

 

jeg skal få året godkjent og da må jeg ha fag der borte som er någenlunde likt norske fag

 

hvilket fag ? liksom nårr jeg skal sette opp timeplanen min hvilket fag må jeg ha får å få godkjent? og jeg er ingen kløpper i matte, hva er den enkleste matten der borte som jeg kan få godkjent med?

 

Var det du som nettopp laget topic om dette på Mopedportalen? :p

Lenke til kommentar
skal gå 2.året i USA lurer på en ting, har lest noe om det men skjønte ikke stort

 

jeg skal få året godkjent og da må jeg ha fag der borte som er någenlunde likt norske fag

 

hvilket fag ? liksom nårr jeg skal sette opp timeplanen min hvilket fag må jeg ha får å få godkjent? og jeg er ingen kløpper i matte, hva er den enkleste matten der borte som jeg kan få godkjent med?

 

Var det du som nettopp laget topic om dette på Mopedportalen? :p

 

 

haha, jo tråden ja xD, var vist ikke mange der inne som var intresert i utevkslingsstudent livet x)

Lenke til kommentar
Heisann, jeg bare lurer på hvordan dere gjorde det da dere sendte ting hjem, eventuelt hvordan dere planlegger å gjøre det. Si at jeg skal bestille en haug med klær, hvordan kunne jeg da pakket haugen inn og sendt den til Norge, og hva hadde det eventuelt kostet? La oss si en sju kilo eller noe. :p

 

 

Hvorfor ikke ta det med som overvekt? Overvekt prisen ekke så dyr.

 

BTW, UPS er dyre om du skal sende noe til Norge.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

I førsten var det veldig mye lekser som ko for min del også. Heldigvis går det mye bedre nå, sia lærerne i faga hebraisk, spansk og senekunst (lys, lyd, kulisser...) gir ikke lekser. I tillegg har jeg en time hver dag jeg kan gjøre dem på, for særlig amerikansk historie og geometri er fulle av lekser...

 

I tillegg er jeg med i musikal og speller tennis! :w00t: Angrer litt på at jeg ikke ble med på slåssballen, men jeg måtte velge mellom det og teater, og slåssballstreninga hadde alt begynt, så det kom veldig brått på :hm:

 

Var på sjømannskirken her om dagen hvor de har en liten handel. Trengte nemlig hornsalt til noen sveler jeg skulle lage. Og fant ut at en måned uten å snakke norsk ble ganske snålt :D Jeg sa nemlig "pikk ut!" til presten! 'pick out' blanda med plukk ut....

Endret av Vierett
Lenke til kommentar
Overvekt prisen ekke så dyr.

Jo.

 

BTW, UPS er dyre om du skal sende noe til Norge

Må man bruke UPS nå plutselig?

 

Nei den ekke så dyr, når jeg var i USA i 2008 betalte vi bare 40 dollar for 12 kg overvekt.

 

Nei, men jeg sa at UPS var dyre jeg sa aldri at hun måtte bruke det! Jeg sa det fordi det er det eneste firmaet jeg har kunnskap til med USA - Norge sendinger.

Lenke til kommentar
skal gå 2.året i USA lurer på en ting, har lest noe om det men skjønte ikke stort

 

jeg skal få året godkjent og da må jeg ha fag der borte som er någenlunde likt norske fag

 

hvilket fag ? liksom nårr jeg skal sette opp timeplanen min hvilket fag må jeg ha får å få godkjent? og jeg er ingen kløpper i matte, hva er den enkleste matten der borte som jeg kan få godkjent med?

 

Var det du som nettopp laget topic om dette på Mopedportalen? :p

 

 

haha, jo tråden ja xD, var vist ikke mange der inne som var intresert i utevkslingsstudent livet x)

 

Mopedtida halveres jo. :p

Lenke til kommentar
Overvekt prisen ekke så dyr.

Jo.

 

BTW, UPS er dyre om du skal sende noe til Norge

Må man bruke UPS nå plutselig?

 

Nei den ekke så dyr, når jeg var i USA i 2008 betalte vi bare 40 dollar for 12 kg overvekt.

 

Nei, men jeg sa at UPS var dyre jeg sa aldri at hun måtte bruke det! Jeg sa det fordi det er det eneste firmaet jeg har kunnskap til med USA - Norge sendinger.

 

For de fleste selskaper betaler du 20-30 dollar for en ny koffert, dvs = 20-23 kg...

Lenke til kommentar
Overvekt prisen ekke så dyr.

Jo.

 

BTW, UPS er dyre om du skal sende noe til Norge

Må man bruke UPS nå plutselig?

 

Nei den ekke så dyr, når jeg var i USA i 2008 betalte vi bare 40 dollar for 12 kg overvekt.

 

Nei, men jeg sa at UPS var dyre jeg sa aldri at hun måtte bruke det! Jeg sa det fordi det er det eneste firmaet jeg har kunnskap til med USA - Norge sendinger.

 

For de fleste selskaper betaler du 20-30 dollar for en ny koffert, dvs = 20-23 kg...

 

Jaja, det er uansett jævlig billig i motsetning til å sende.

Lenke til kommentar
Overvekt prisen ekke så dyr.

Jo.

 

BTW, UPS er dyre om du skal sende noe til Norge

Må man bruke UPS nå plutselig?

 

Nei den ekke så dyr, når jeg var i USA i 2008 betalte vi bare 40 dollar for 12 kg overvekt.

 

Nei, men jeg sa at UPS var dyre jeg sa aldri at hun måtte bruke det! Jeg sa det fordi det er det eneste firmaet jeg har kunnskap til med USA - Norge sendinger.

Hvem er hun? :D Jeg spurte.

 

Uansett, snakker om å sende fra USA så jeg lurer på hvilket firma som er rimeligst og "best". I tillegg lurer jeg på hvor mye stress det er for en person der borte å gjenpakke en haug med klær, liksom, hvordan virker det på postkontorene der, kjøper man f.eks. ti kilos esker eller noe?

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende var det ingen akutelle stipender der.

Bare noen spesielle land, og hvis du oppfyller spesielle krav som å være med i den og den situasjonen.

Eller misforstod jeg? Synes det var litt vanskelig å sette seg inn i og se på alle, men er det noen her som VET om noen andre stipender enn det fra lånekassen som det ikke er så veldig spesielle krav til?

 

:D

Lenke til kommentar
Overvekt prisen ekke så dyr.

Jo.

 

BTW, UPS er dyre om du skal sende noe til Norge

Må man bruke UPS nå plutselig?

 

Nei den ekke så dyr, når jeg var i USA i 2008 betalte vi bare 40 dollar for 12 kg overvekt.

 

Nei, men jeg sa at UPS var dyre jeg sa aldri at hun måtte bruke det! Jeg sa det fordi det er det eneste firmaet jeg har kunnskap til med USA - Norge sendinger.

 

For de fleste selskaper betaler du 20-30 dollar for en ny koffert, dvs = 20-23 kg...

 

Seriøst så billig? @_@ Dvs hvis jeg pakker inn et keyboard som veier 12kg så går det som en koffert? :p

Anyways, jeg droppa Algebra 2 så jeg har bare 5 fag det første semesteret, dvs ikke 30 timer med offisiell skole dette semesteret, neste semester går jeg tilbake til precalculus. Algebra 2 var bare helt useless å ta, og jeg har ikke tid til det, vil heller bruke den tiden jeg måtte bruke der på å lese & gjøre oppgavene fra R1 matte boka som jeg tok med fra norge. Sendte en epost til skolen min å spurte om jeg fortsatt ville få året godkjent, men akkurat nå så greier jeg ikke å ha algebra 2 uansett, om jeg må ta året på nytt pga dette så får det bare være sånn, kommer ikke til å oppleve noe i det hele tatt dette året hvis det fortsetter sånn som jeg har måttet jobbe 24/7 den siste uka =/

Hadde også en liten krangel med vertsmoren min på søndag fordi jeg tok en liten pause fra lekser og satt på face kanskje 30min elns, for mye press fra alle kanter, for høye forventninger.

Lenke til kommentar
Hadde også en liten krangel med vertsmoren min på søndag fordi jeg tok en liten pause fra lekser og satt på face kanskje 30min elns, for mye press fra alle kanter, for høye forventninger.

Wtf? Håper inderlig du vant den krangelen :p. Hadde bytta fam. asap om jeg ikke fikk ta mine egne valg på f.eks. det der ass. Jeg mener, jeg respekterer skolen og vil gjøre leksene mine, men i helgene syns jeg jeg fortjener litt fritid ... så får konsekvensene bare komme.

 

Stakkars mann, du bør ta deg en liten pause en gang i blandt. Har du prøvd å snakke med lærerne og forklart at du får alt for mye lekser? Funka for meg, slapp enkelte ting ;).

Lenke til kommentar
At jeg allerede har fått 2 igjensittinger. Dumme, nye system som straffer uheldige, disorienterte uvekslingsstudenter. Kort fortalt: Kommer du for sent til timen 3 ganger (ikke innenfor klasserommet når det ringer) får du én igjensitting. Kommer du så forsent igjen, får du en ny igjensitting.

 

Hurra for meg.

 

Sitat fra Ting som irriterer meg-tråden.

Lenke til kommentar

Og jeg som kom for sent til så og si hver time de første dagene, men ingen tardies...

 

Også denne da: selvom jeg var unskyldt: Satt halve perioden i feil klasserom andre dagen siden det stod feil rom på timeplanen min. Så når læreren endelig var ferdig med preiken sin, og begynte med gjennomgåing av leksene, så jeg at de regnet 1 + 4 * 6 osv (regnerekefølge), så jeg bare "shiiiit"... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...