Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

oh shit, lenge siden jeg har vært inne her nå! haha. har vært borte to mnd nå og siste skoledag imorgen for denne terminen, skal bli syykt digg med ferie nå! gidder ikke lese gjennom alle sidene men så noen prata om penger, og fyfaen å de blir borte! har allerede brukt godt over 15000 tror jeg! vet ikke helt hva jeg har brukt de til men..

da jeg kom trodde jeg skolen var dritlett, men er skikkelig vanskelig, nivået her er superhøyt! fikk 2 timer på engelsk exam idag, og den var 10 ganger værre enn en tentamen i norge som vi får 5 timer på! biologi exam har jeg aldri sett verre til, fyyyyyyy. menmen, skal vel ikke klage, aussieland er konge og avslappet og vintertemperaturer på over 30 grader og stekende sol

 

noen som har problemer med vertsfamiliene sine sålangt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serr jeg sliter så med skolen azz, sitter lizzom i alle friminuttene og hele dagen hjemme med skole lizzom, har ikke gjort noe sosialt med jevnaldrende i det hele tatt, eller bare 1 gang på 1 uke, men jaja blir vel sånn i ca. 1 måndte elns til jeg får tatt igjen alle de andre siden jeg ligger så langt bak.

Tobye: Hva er fordelene? :p

Heftig varmt i dag, nesten 34grader celcius men såå digg, også må jeg sitte inne med lekser >.>

Du må også jobbe i helgene her, en av lærerne mine gikk til og med så langt som å si at jeg måtte ha en prat med vertsfamilien og si at vi ikke kunne finne på noe i helgene i ukene fremover til jeg har tatt igjen alt, serr .. drar fortsatt til san francisco til helgen ^^

Ooog gotta love macy's <3

Endret av Kapli
Lenke til kommentar

San Francisco?! ^^

Er jo muligheter for å møtes om folk bor nærme slike "møteplasser". Jeg er 1 1/2 time unna.

 

Fordelene med å være utv. student... Tja eksempler er jo at lærerne er ekstra snille mot deg. Du blir også gjenkjent av de fleste, ikke bare "mr... what's your name, again?". Men over på medstudenter er det jo ... vel hvis jeg snakker med noen fremmede, og de får vite at jeg er utv. student kommer jo hele gjengen rundt meg og "oh my god!!" blabla. Alle vil bli kjent med deg, du må da ha merket det? :p

 

I have fun! :D

Lenke til kommentar

Lærerne ekke ekstra snille mot meg =/

Men du har rett, folk ser ut til å huske navnet mitt mye bedre enn jeg husker navnet deres hvertfall haha. Har ikke hatt så mye tid til å snakke med folk i friminuttene, bare litt i klassen og sånt så ja du har vel rett der, bare har ikke kommet helt dit enda :p

 

Jeg er 30min fra San Francisco så bare si ifra hvis noen vil finne på noe ut over året ^^

Endret av Kapli
Lenke til kommentar

Haha du har rett i at det er enklere for dem å huske navnene :p.

Har også gått glipp av et par friminutter, hvorav alle de har gått med til å gjøre opp fysikkoppgaver. Læreren er kjempegrei sånt sett. Er bare å melde fra om at du vil ha ekstra hjelp så venter han i klasserommet (delte tilogmed japansk snacks med oss her om dagen ^^), men nå er jeg endelig up-to-date med oppgavene.

Prøvde engelsk med sophomores siden jeg ikke orket ekstra lekser, men den læreren var og er notorious for å være en streng b**ch, så jeg gikk tilbake til juniorklassen. Slapp som sagt enkelte lekser der så alt er nice. Og som en Simpsons-fan er det ekstra moro å ha Mr. Burns som mattelærer.

Digger alle lærerene mine! :- D

 

Men skjønner at tida er knapp i starten, merker det alt for godt selv, men man burde prøve å være så mye som mulig sosial nå i starten tror jeg. Bare hils, så folk vet hvem du er. Litt innsats nå i starten blir godt belønnet me thinks. ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk 2. Engelsk Skriftelig 10. klasse :p Fikk 3. på Eksamen Engelsk og 4. Munterlig. Jeg burde kanskje holde meg hjemme? xD Men jeg må legge til at jeg hadde 2. jobber.

 

Ang. 2.'ern i Engelsk så syns jeg den var litt urettferdig fordi jeg skrev en rimelig god Tentamen fordi tema passet meg veldig godt, og på Eksmanen fikk jeg bare dritt tema jeg ikke ante hva jeg skulle skrive om så skrev jeg bare masse piss og fikk 3. Jeg, mamma, pappa og noen av vennene mine er enig om at Tentamen min var ganske mye bedre en Eksmanen min.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Om engelsken din er like dårlig som norsken din, så burde du holde deg hjemme... Men om du er int. gå på intervju. Da vil du sannsynligvis bli bedt om å prate litt på engelsk, og det er null stress. Ingen som reiser over ehar perfekt engelsk uttale.

 

And for the record, amerikanske jenter liker gutter med spesiell aksent.. Så det så...

Lenke til kommentar
Hei, vuderer å dra til USA VG2, noen som har no erfaring med dette? Syns dere skolearbeidet ble mye tøffere fra Norge?

 

Spørs helt hvilken stat du kommer, lærerne og faget.

Jeg har Pre-calc (R1), Fysikk, Kjemi, Engelsk og Spansk. Jeg ahr veldig mye lekser nå, kanskje prøver og sånt er litt lettere, men spørs helt på faget. Jeg har veldig mye å gjøre, både hjemme og på skolen for å klare å skjønne noe.

Litt strengere skole her. Karakterer på notater og lekser, null pc bruk i timene osv, men tar du skikkelige chille klasser, er det null stress. Trenger bare en Avg "C" som jeg tror ikke er så veldig vanskelig.

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar

Ang. skolearbeid synes jeg det er VELDIG mye mer å gjøre her enn hjemme. Jeg fant i hvertfall ut at jeg ikke er vandt med så mye lekser. I Norge var lekser som regel en lite stressende ting, men her har lekser en stor betydning for karakterene.

 

Og når det kommer til engelsk så tror jeg ingen som har gått på norsk skole har noe å frykte. Var selv litt nervøs for å snakke engelsk hele tiden, men jeg ble overasket når jeg hørte de andre utvekslingsstudentene her i området. Alle er tyskere og de har en veldig spesiell aksent... mange ganger er det vanskelig å forstå hva de sier. De høres nesten litt ut franskmenn, bare at de snakker engelsk.

Lenke til kommentar
Om engelsken din er like dårlig som norsken din, så burde du holde deg hjemme... Men om du er int. gå på intervju. Da vil du sannsynligvis bli bedt om å prate litt på engelsk, og det er null stress. Ingen som reiser over ehar perfekt engelsk uttale.

 

And for the record, amerikanske jenter liker gutter med spesiell aksent.. Så det så...

 

Vel ja, den er nok det :-P Men nå må jeg jo også si at jeg ikke akuratt leser gjennom her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...