Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Merkelig :p. I precalc på skolen min gikk vi nettopp gjennom den h-formelen basic før derivering, så jeg bare chillern liksom ^^. Viste også læreren R1-boka og han sa det meste er dekket bortsett fra sannsynlighet og noen småting, men det kunne han lære meg utenom klassen. På en annen side er jeg druknet i fysikklekser og vektorer atm :p.

 

Anbefaler Weightlifting (-training på min skole med 10min jogging) ja! Og hvis noen savner updates i bloggen min er det muuulig jeg rekker et innlegg ikveld ;).

Endret av Tobye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden eg har hatt tid til å titte innom denne tråden... Sjukt masse som skjer her borte no.

 

PreCalc på min skule er veldig lett også... Holder på med ting som vi gjorde i 10. Klasse heime :p Men Læreren min sa faget skulle dekke ganske godt med R1 matte....

 

Eg har Athletic fitness, noko som berre er eit finare navn for Weightlifting. Det er ganske gøy, anbefaler alle å ta det :)

Endret av Bjørnar!
Lenke til kommentar

Ok så jeg endte opp i Petaluma, California, 6.5km uttafor San Francisco på skolen Petaluma High School. Egentlig så skulle jeg skrive masse nå, men jeg er så trøtt. Eneste som jeg er så bekymret for er om jeg trenger gym eller ikke, altså det står jo at jeg må ha lignende klasser som jeg skulle hatt hjemme og gym er jo required hjemme så jeg vetke :S:S dere "recommender", weightlifting, men hvordan er det egentlig fordi jeg er i FORFERDELIG form og ja... skolen min har sånn A day og B day dvs 3 classes each day, så f.eks mandag 3 klasser, tirsdag de 3 andre klassene, onsdag klassene fra mandag, torsdag klassene fra tirsdag osv osv.. mangler altså en klasse i den første perioden min så normalt helt på morningen på mandagene (begynner 8:30, slutter 15:00), kanskje jeg bør lage blogg, hakke hatt tid til å gjøre noen ting i det hele tatt før nå så heldigvis fri på mandag også så jeg får fiksa litt ting denne helgen.

Lenke til kommentar
Ok så jeg endte opp i Petaluma, California, 6.5km uttafor San Francisco på skolen Petaluma High School. Egentlig så skulle jeg skrive masse nå, men jeg er så trøtt. Eneste som jeg er så bekymret for er om jeg trenger gym eller ikke, altså det står jo at jeg må ha lignende klasser som jeg skulle hatt hjemme og gym er jo required hjemme så jeg vetke :S:S dere "recommender", weightlifting, men hvordan er det egentlig fordi jeg er i FORFERDELIG form og ja... skolen min har sånn A day og B day dvs 3 classes each day, så f.eks mandag 3 klasser, tirsdag de 3 andre klassene, onsdag klassene fra mandag, torsdag klassene fra tirsdag osv osv.. mangler altså en klasse i den første perioden min så normalt helt på morningen på mandagene (begynner 8:30, slutter 15:00), kanskje jeg bør lage blogg, hakke hatt tid til å gjøre noen ting i det hele tatt før nå så heldigvis fri på mandag også så jeg får fiksa litt ting denne helgen.

 

Petaluma så jo fint ut. Veldig kort vei til San Fransisco da! Nå vet jeg ikke hvordan det er med alle de andre her, men i min weightlifting klasse er det hovedsaklig trening på styrkerommet som gjelder... Ligger litt i navnet kanskje :p Tror ikke du trenger å være i noe spesielt bra form for å drive med det akkurat. I min klasse har du alt fra de spinkleste til de svære, tunge menneskene. Eller kanskje du mente dårlig form, kondisjon? Det har i hvertfal ingen ting å si i min klasse. Weightlifting er uansett morro om du liker å trene og du får gjort noe annet enn de andre vanlige skolefagene.

Lenke til kommentar
Ok så jeg endte opp i Petaluma, California, 6.5km uttafor San Francisco på skolen Petaluma High School. Egentlig så skulle jeg skrive masse nå, men jeg er så trøtt. Eneste som jeg er så bekymret for er om jeg trenger gym eller ikke, altså det står jo at jeg må ha lignende klasser som jeg skulle hatt hjemme og gym er jo required hjemme så jeg vetke :S:S dere "recommender", weightlifting, men hvordan er det egentlig fordi jeg er i FORFERDELIG form og ja... skolen min har sånn A day og B day dvs 3 classes each day, så f.eks mandag 3 klasser, tirsdag de 3 andre klassene, onsdag klassene fra mandag, torsdag klassene fra tirsdag osv osv.. mangler altså en klasse i den første perioden min så normalt helt på morningen på mandagene (begynner 8:30, slutter 15:00), kanskje jeg bør lage blogg, hakke hatt tid til å gjøre noen ting i det hele tatt før nå så heldigvis fri på mandag også så jeg får fiksa litt ting denne helgen.

http://katrineiusa.blogspot.com/

 

http://www.katrinejelsa.blogspot.com/

 

Disse to jentene har nettopp vært i Petaluma et år :) Tenkte kanskje det hadde vært kjekt for deg å lese bloggen til noen som har vært der? Kos deg kjempemasse!

Lenke til kommentar
Eneste som jeg er så bekymret for er om jeg trenger gym eller ikke, altså det står jo at jeg må ha lignende klasser som jeg skulle hatt hjemme og gym er jo required hjemme så jeg vetke :S:S dere "recommender", weightlifting, men hvordan er det egentlig fordi jeg er i FORFERDELIG form og ja... s

Min skule i Norge krever ikkje at du tar gym. Har ikkje hørt om nokon andre som gjer det heller... Men det beste vil vere å sende ein e-post til studierådgiveren din og spørre han ;)

Lenke til kommentar

Uansett så kommer jeg til å prøve meg på weight training siden folka her har foreslått det, selv om jeg ikke er en helt weight training kind of guy :p

Takk for linkene smismas, jeg har faktisk hørt om "the katrina's" :D

Må bare legge til at jeg er utrooooolig fornøyd med vertsfamilien min, de er så perfekt for meg som de kan være.

Har også lagd en blogg, men det er ikke så mye der nå hehe :D

http://kimbimiusa.blogspot.com/

Umh, ja.. tror det var noe jeg skulle spørre om, men jeg glemmer alt i disse dager aheahea

Merkelig at de ikke har renati her :S og at levi's, wrangler, lee osv er ansett som billige jeans..

Lenke til kommentar

Haha, eg er absolutt ikkje "weight training guy" heller, har omtrent aldri rørt ein vekt i mitt liv før no, men det er ganske gøy :p

 

Det er bra Kapli! Du må legge ut litt info på bloggen din...

 

Ja... Ingen utenom nerdene bruker voks på skulen min! Det er merkelig :hmm: "Alle" klær er billige her... 400 kr for ein hettegenser er kjempedyrt x)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har lest litt på denne tråden en god stund uten å bidratt med noe, men jeg er også utvekslingsstudent i USA i år. Reiser med explorius og havnet i Washington. Som flere her på forumet fikk jeg familie svært sent, men det ordnet seg til slutt :)

 

Hvis det er noen flere utvekslingsstudenter fra Washington eller nabostater her så ta gjerne kontakt :)

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt intervju hos EF. Noen tips til hva de kommer til å spørre om? :)

 

ps. Noen som vet om jeg må snakke engelsk på intervjuet?

Jeg snakket ikke engelsk på intervjuet.

Vi gikk igjennom skjemaene jeg hadde fyllt ut, hun spurte spørsmål om de fleste punktene, ingen snakking på engelsk. Mens jeg snakket satt en annen jente å skrev et brev som skal være med i hele portefolien som sendes til vertsfamilien, så byttet vi og jeg skrev brev mens hun andre ble intervjuet! Ganske simpelt, hadde ingen grunn til å være nervøs :)

 

Nå skal det sies at hver enkelt intervjuer gjør det forskjellig da, EF har en sånn liten tendens til å godkjenne de fleste studentene vil jeg tro! Så det har vel noen intervjuere funnet ut, og dermed gjort intervjuet kort, lite stressendes og lite utfordrende for begge parter ;) Men lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg snakket ikke engelsk på intervjuet.

Vi gikk igjennom skjemaene jeg hadde fyllt ut, hun spurte spørsmål om de fleste punktene, ingen snakking på engelsk. Mens jeg snakket satt en annen jente å skrev et brev som skal være med i hele portefolien som sendes til vertsfamilien, så byttet vi og jeg skrev brev mens hun andre ble intervjuet! Ganske simpelt, hadde ingen grunn til å være nervøs :)

 

Nå skal det sies at hver enkelt intervjuer gjør det forskjellig da, EF har en sånn liten tendens til å godkjenne de fleste studentene vil jeg tro! Så det har vel noen intervjuere funnet ut, og dermed gjort intervjuet kort, lite stressendes og lite utfordrende for begge parter ;) Men lykke til!

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Heisann alle sammen! :)

 

Jeg er ganske ny på forumet her, men jeg har sittet å lest denne tråden i sikkert et år nå, så er faktisk oppdatert, men jeg har et lite spørsmål:

 

Jeg hadde bestemt meg for å dra til USA, men tenkte jeg skulle vente til etter at jeg startet på vgs. med å søke. Nå som jeg har gått der i et par uker er jeg ikke så sikker lenger, men jeg har funnet ut at jeg bør klare og bestemme meg i løpet av et par måneder...

 

Jeg har bestemt meg for Explorius, men tror dere det er for seint å søke om et par måneder, eventuelt ved jule-tider? :hmm:

 

Takker for svar!

Mvh Joakim ;)

Lenke til kommentar
Heisann alle sammen! :)

 

Jeg er ganske ny på forumet her, men jeg har sittet å lest denne tråden i sikkert et år nå, så er faktisk oppdatert, men jeg har et lite spørsmål:

 

Jeg hadde bestemt meg for å dra til USA, men tenkte jeg skulle vente til etter at jeg startet på vgs. med å søke. Nå som jeg har gått der i et par uker er jeg ikke så sikker lenger, men jeg har funnet ut at jeg bør klare og bestemme meg i løpet av et par måneder...

 

Jeg har bestemt meg for Explorius, men tror dere det er for seint å søke om et par måneder, eventuelt ved jule-tider? :hmm:

 

Takker for svar!

Mvh Joakim ;)

 

Jeg ble også litt usikker rett etter at jeg startet på vgs, noe som sikkert har med at alt er nytt. Når jeg begynte å lese litt mer om utveksling, fikk jeg kjempe lyst å dra igjen, så nå har jeg bestilt intervju med EF. Det er flere bekjente av meg som følte det samme, men nå, etter en liten stund, har alle lyst til å reise igjen.

 

Jeg vet ikke om jeg ville ventet så lenge med å bestille hos explorius siden de har begrenset med plasser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...