Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, jeg forventer ikke at jeg skal bli plassert i sentrum, manhatten eller noe. Det er samme hvor i New York.

 

Hvordan er New Jersey? Jeg har alltid trodd at det er dg ranch-bondegårdsted. Vil dere anbefale Connecticut da?

9256434[/snapback]

Connecticut er vel egentlig en helt grei stat. Ikke noe spesielt med den slik som jeg vet. Hva med å søke deg opp i Alaska? Jeg angrer egentlig på at jeg ikke dro opp dit. Fantastisk stat!

9257160[/snapback]

 

 

 

Det går ikke ant å søke i Alaska og/eller Hawaii

Endret av loloba
Lenke til kommentar
Nei, jeg forventer ikke at jeg skal bli plassert i sentrum, manhatten eller noe. Det er samme hvor i New York.

 

Hvordan er New Jersey? Jeg har alltid trodd at det er dg ranch-bondegårdsted. Vil dere anbefale Connecticut da?

9256434[/snapback]

Connecticut er vel egentlig en helt grei stat. Ikke noe spesielt med den slik som jeg vet. Hva med å søke deg opp i Alaska? Jeg angrer egentlig på at jeg ikke dro opp dit. Fantastisk stat!

9257160[/snapback]

 

 

 

Det går ikke ant å søke i Alaska og/eller Hawaii

9263341[/snapback]

 

Er du sikker på at det ikke er mulig å komme til Alaska?

På Speak sin hjemmeside er de leserbrev fra flere utvekslings studenter i Alaska.

 

http://www.speak.no/ShowFolder.asp?id=3068

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar
Pga. skyteepisoden blablabla.

9262866[/snapback]

Haha, men de vil la deg gå til NY? Det er USAs nest farligste by, slik at du vet det. De har ikke tall på hvor mange som blir drept daglig der.

9263307[/snapback]

 

Har du noe statistikk på det? Er det per capita eller totalt?

 

Stiller meg hvertfall rimelig tvilende til det :)

Lenke til kommentar
Nei, jeg forventer ikke at jeg skal bli plassert i sentrum, manhatten eller noe. Det er samme hvor i New York.

 

Hvordan er New Jersey? Jeg har alltid trodd at det er dg ranch-bondegårdsted. Vil dere anbefale Connecticut da?

9256434[/snapback]

Connecticut er vel egentlig en helt grei stat. Ikke noe spesielt med den slik som jeg vet. Hva med å søke deg opp i Alaska? Jeg angrer egentlig på at jeg ikke dro opp dit. Fantastisk stat!

9257160[/snapback]

 

 

 

Det går ikke ant å søke i Alaska og/eller Hawaii

9263341[/snapback]

 

Er du sikker på at det ikke er mulig å komme til Alaska?

På Speak sin hjemmeside er de leserbrev fra flere utvekslings studenter i Alaska.

 

http://www.speak.no/ShowFolder.asp?id=3068

9263836[/snapback]

 

 

Hmm, når du nevner det kan jeg huske at jeg også har sett det.. Men vertfall på intervjuet mitt med Aspect, så sa de det.... Men Aspect og Speak er jo den samme org (ca)..

Lenke til kommentar
Har du noe statistikk på det? Er det per capita eller totalt?

 

Stiller meg hvertfall rimelig tvilende til det :)

9264220[/snapback]

Har ikke noe statistikk på det nei. Tror det var noe jeg hørte i USA, så det trenger selvsagt ikke å være sant. Allikevel så vil jeg ikke påstå at NY er en veldig "trygg" by.

Lenke til kommentar
Pga. skyteepisoden blablabla.

9262866[/snapback]

Haha, men de vil la deg gå til NY? Det er USAs nest farligste by, slik at du vet det. De har ikke tall på hvor mange som blir drept daglig der.

9263307[/snapback]

 

''I 1970-årene var New York sterkt preget av økonomiske problemer, rasemotsetninger, fattigdom og kriminalitet. Dette har senere bedret seg, og idag har New York den laveste kriminaliteten av de amerikanske storbyene''

 

Så dette beviser vel ganske enkelt at du tar feil Ustedalen.

Lenke til kommentar
Mamma og pappa vil ikke at jeg skal til New Jersey. Hva med Rhode Island? Noen som har vært der?

9262680[/snapback]

 

Det ikke er mulig å søke statsgaranti på Rhode Island... Tror ikke det er stor nok stat eller noe sånt. Er ikke 100 % sikker på dette, men jeg mener å ha blitt fortalt dette på informasjonsmøtet jeg var på i vår.

Lenke til kommentar
Mamma og pappa vil ikke at jeg skal til New Jersey. Hva med Rhode Island? Noen som har vært der?

9262680[/snapback]

 

Det ikke er mulig å søke statsgaranti på Rhode Island... Tror ikke det er stor nok stat eller noe sånt. Er ikke 100 % sikker på dette, men jeg mener å ha blitt fortalt dette på informasjonsmøtet jeg var på i vår.

9267681[/snapback]

 

Hvilken organisasjon reiser du med? Har ikke hørt noe om dette med Speak.

Lenke til kommentar
Jeg kommer sannsynlig til å kjøpe veldig veldig masse klær og andre saker i USA, men hvordan skal jeg få ta med alt hjem når jeg bare kan ha 2 x 25 kg? Jeg kjøper klær hver eneste uke her i Norge (jeg elsker klær og er shopoholiker). Ååh..

9255926[/snapback]

 

Da er det enda viktigere å ikke ta med så mye. I tillegg har vi noe som kalles UPS/Fed-Ex whatever så du kan sende en pakke hvis du ikke har nok plass..

 

Vær forsiktig med å skulle sende med Fed-Ex og UPS om du skal sende noe til Norge. Jeg sjekket prisene der jeg bodde mens jeg var der, fra Lewis county, NY, og der fikk jeg vite at en pakke på 5"x5"x5" og som veide 10lbs. ville kostet meg nesten $200 å få sendt hjem. Derimot om jeg bare sendte med posten kostet det meg bare $130 ca å få sendt hjem alt jeg måtte sende (brukte noen esker som koster $35 å sende uansett hva de veier så lenge de ikke veier over 25lbs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...