stasomfaen Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Kan jeg spørre fort og gæli?; Hva er det beste/billigste selskapet å reise med? Har tenkt litt på EF i og med at kameratene mine reiser med det i år... Jeg drar forhåpentligvis til neste år. Tenker på hva folk har testet/vet. Lenke til kommentar
makila Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Prismessig er det ikke så veldig stor forskjell på de forskjellige organisasjonene, om du ser på det samme landet. Noen organisasjoner har likevel mer inkludert i prisen enn andre... Selv synes jeg det var umulig å forutse hva ting ville koste uansett. I følge EF skulle det koste 58 000 kroner for et år i USA. Det gjorde det en god stund, før jeg plutselig fikk et valuttapålegg på 9000 kroner.. hehe Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 New York var SUPERDUPERTOTALYAMAZING. Anbefaler alle fremtidlige studenter å dra på en slik camp hvis dere har muligheten. Er i Santa Cruz nå! Kjempekult sted! Med en kjempefin strandlinje. Vannet fra Pacificen er ikke noe spesielt varmere enn det du får i Europa siden vi har golfstrømmen, men det var likevel en helt ny opplevelse. Store bølger her så blir kanskje så jeg begynner med surfing . Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Høres kjempeartig ut! lykke til og nyt året Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 heahhea EF ringte nå, flyet går i morra, midlertidig vertsfamilie i san fransisco elns :o kan også dra onsdag eller torsdag, men best i morra pga skolen har begynt elns.. hmz Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Lønner det seg for meg å søke tidlig? Starte allerede nå, å prate med rådgiver om neste år i USA ? Lenke til kommentar
B-S-S Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 New York var SUPERDUPERTOTALYAMAZING. Anbefaler alle fremtidlige studenter å dra på en slik camp hvis dere har muligheten. Er i Santa Cruz nå! Kjempekult sted! Med en kjempefin strandlinje. Vannet fra Pacificen er ikke noe spesielt varmere enn det du får i Europa siden vi har golfstrømmen, men det var likevel en helt ny opplevelse. Store bølger her så blir kanskje så jeg begynner med surfing . Drar du med explorius eller? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Det vet jeg ikke enda ^^ Mulig jeg drar med EF siden kameratene mine gjør det. Men ellers også, er det noen selskaper som f.eks. lar meg velge hvor jeg vil? Jeg vil f.eks. ganske mye til Colorado. EDIT: Ops til deg over her Så ikke at posten ikke var rettet til meg ^^ Endret 31. august 2009 av robbern9292 Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Lønner det seg for meg å søke tidlig? Starte allerede nå, å prate med rådgiver om neste år i USA ? Ja du bør egentlig begynne nå for å slippe mye stress det er en lang prosess og en del papirarbeid, så mitt råd er å begynne så raskt som mulig får og spare deg stress. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Da får jeg vel kontakte rådgiver i løpet av sept. måneden Kan jeg også spørre om hvor mye penger man pleier å svi av fra egen lommebok også? Vet man får ca. 40 høvdinger i stipend, men det går vel litt fra egen lommebok også? Og når jeg er nedi USA... Mulig å tjene litt penger der nede for å klare seg på fritiden? Har liksom ikke fått jobbet noe og sånt, så sliter med å få tatt med meg 5 000 $ osv.. liksom. Lenke til kommentar
usa-ca Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Da får jeg vel kontakte rådgiver i løpet av sept. måneden Kan jeg også spørre om hvor mye penger man pleier å svi av fra egen lommebok også? Vet man får ca. 40 høvdinger i stipend, men det går vel litt fra egen lommebok også? Og når jeg er nedi USA... Mulig å tjene litt penger der nede for å klare seg på fritiden? Har liksom ikke fått jobbet noe og sånt, så sliter med å få tatt med meg 5 000 $ osv.. liksom. Det skal jeg og gjore tipper det blir explorius på meg, men vurderer EF. Jeg tror du svir av cirka 2500 i mnd. Når det gjelder jobb så tror jeg du har nok med skole, sport og venner det borte. blir nok lite tid til jobbing, kanskje i helgene? sats heller på å få en jobb her i norge og jobb 1 år før du drar. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Da får jeg vel kontakte rådgiver i løpet av sept. måneden Kan jeg også spørre om hvor mye penger man pleier å svi av fra egen lommebok også? Vet man får ca. 40 høvdinger i stipend, men det går vel litt fra egen lommebok også? Og når jeg er nedi USA... Mulig å tjene litt penger der nede for å klare seg på fritiden? Har liksom ikke fått jobbet noe og sånt, så sliter med å få tatt med meg 5 000 $ osv.. liksom. Det skal jeg og gjore tipper det blir explorius på meg, men vurderer EF. Jeg tror du svir av cirka 2500 i mnd. Når det gjelder jobb så tror jeg du har nok med skole, sport og venner det borte. blir nok lite tid til jobbing, kanskje i helgene? sats heller på å få en jobb her i norge og jobb 1 år før du drar. Skal starte jobbsøk nå Problemet er bare å finne noen som vil ha meg Gidder ikke telefonselger liksom. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Du har ikke lov til å jobbe i USA, bare så det er sagt. Det forbys i visumet du får. Lenke til kommentar
makila Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Dere som synes pre calculus var så vanskelig; hvordan går det nå etter noen dager? Jeg hadde første skoledag i dag, og matten var rimelig gresk for å si det sånn... Jeg tror en stor del av problemet er at jeg ikke skjønner helt hva læreren snakker om, siden jeg aldri har brukt de engelske ordene for matteutrykk. Vurderer å bytte til noe lettere enn Pre Calculus... Hva blir hakket lettere, som jeg fortsatt kan få godkjent som et eller annet? Endret 1. september 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Det er jo det du snakker om her, som er problemet for mange. Ikke bare skal du oversette ordene til norsk, men også alt av utregninger med greske ord må du finne et norsk matteord på. Prøv deg i Pre Calc en uke, før du evt. skifter. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Selv i Algebra 2 så var den første tiden hardt, fordi selv om matten i seg selv blir enklere, så er fortsatt alle ord og uttrykk ukjente... Mitt råd er derfor å bruk heller mer tid hjemme disse første dagene og ta det med ro så går det nok bedre etter hvert Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hvor mange matte fag er det å velge mellom og hvilke blir godtatt som R1? Bare Pre Calc og Calculus? Lenke til kommentar
SteinHe Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Lurer på det samme som Kapli. Vurderer å velge noe tilsvarende S1 matte hvis pre calc blir alt for vanskelig :/ Er det fler her som ikke har fått familie enda? Sitter å venter på familie enda Lenke til kommentar
safags Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Algebra 2 eller trigometri går som S1 matte tipper jeg. Pre-calc og Calculus går som R1 matte tipper jeg. Lenke til kommentar
B-S-S Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Ser dere diskuterer all denne matematikken her, men mitt spørsmål er som følger: MÅ man ha matte når man er der,(USA)? Eller kan man bare ha US History og English+ fem andre fag utenom matte, og i tillegg få året godkjent? Er ikke særlig flink, eller glad i dette faget shø! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå