Alecs Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Under 18 har ingenting med saken å gjøre. 1. Du må ha SSN for å skrive kontrakt i USA, og 2. Du kan ha kontantkort, altså pre-paid abb. Også kan jeg vel slenge på 3. Hvordan kan Aspect nekte deg det? Hvilke avtaler du har med familien spiller jo ingen rolle. Og hvorfor har du snakket med Aspect om det? De hos verizon sa at jeg måtte være 18 SSN? Trenger jeg ikke skrive kontrakt med kontantkort da? Var vertsfamilien min som hadde snakket med aspect tror jeg. Jeg hang meg på familien min. Betaler 10 dollar måneden for evig med meldinger og 200 ringeminutter i hele USA. Og det var med Verizon Faga mine: - amerikansk historie eller verdenshistorie (usikker) - engelsk - spansk - hebraisk - jødedomslære - psykologi - verdensstridigheter - algebra Hører for øyeblikket med rådgiverne på skolen min i Norge om psykologi, jødedomslære og verdensstridigheter sammenlagt kan telle som førfag til sosiologi og sosialantropologi. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 Jeg hang meg på familien min. Betaler 10 dollar måneden for evig med meldinger og 200 ringeminutter i hele USA. Og det var med Verizon Ja, og det er aboslutt det beste valget. Jeg skulle gjøre det samme, men familien min hadde allerede fullt opp med telefoner på kontoen, og dermed fikk vi ikke adde et nummer til. Kjipt, siden jeg da endte opp med $70 pr. måned, kontra $10 Lenke til kommentar
makila Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Noen fler enn meg som reiser på tirsdag morning? Jeg skal mellomlande på Heathrow og videre til San Fransisco. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Fikk brev fra EF på fredag, det stod at de hadde en deadline på 31. august på å finne familie. Det stod også at alle får familie uansett, men det jeg ikke forstår er hva hvis de ikke finner innen den deadlinen, reiser jeg og ender opp på gata da? heaheaha merkelige greier Lenke til kommentar
smismas Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Bare skyter inn med en kommentar på pengebruk, dere som har vært faste lesere en stund har fått med dere at jeg gikk på en smell økonomisk sett der borte! Med bursdagspenger, julepenger, stipend og andre nødpenger jeg måtte få hjemmefra så endte jeg opp med å bruke 118 000 kr. Ja, hundrede og atten tusen kroner. Har ingen aning hva jeg brukte dette på, så lag budsjett dere, vær så snill for deres egen skyld! Det er IKKE gøy å gå tom for penger å måtte ringe hjem å be etter penger gang på gang på gang. Tror dette er den største flausen i hele mitt liv, det er rett og slett helt utrolig teit og dumt. Men jeg vil si at dere kommer sikkert til å bruke ca like mye som hele programavgiften kom på, så det å bruke stipendet på å betale for alt er ikke en god idé. Og få heller foreldre til å ta i mot stipendet og overføre litt og litt til dere hver mnd, selvom det suger med tanke på at man bruker mer penger i begynnelsen, rundt jul, til prom, shopping osv. Så moralen er: Ikke sløs, tenk over hvert kjøp. Det blir en del i lengden kan jeg love dere. Lenke til kommentar
makila Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Hehe, tror ikke du må bo på gata nei... Spørs om de tillater det Nei du får nok en midlertidig familie. Men siden du vet at de leter i California så er det nok ikke lenge til du får vite noe... Kanskje det til og med har skjedd noe i helgen, slik at du får vite i morgen! Smismas: Det var jo en god del. Vet selv at det er lett å bruke bra med penger... Gjør jo det her i Norge uten at jeg egentlig vet hva jeg bruker det på. Men kjøpte du mye klær eller hva gjorde du? Mat er jo sånn typisk greie man kan bruke mye penger på uten å få noe særlig igjen for det, men 118 000 var jo mye. Endret 23. august 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Vil ærlig talt si at med enkel fornuft og folkeskikk så vil du enkelt kunne holde orden på økonomien. Budsjett er en god ting, men trenger du en mamma som må holde deg i øret hver gang du handler så tror jeg ikke du er voksen nok til å kunne reise. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Med bursdagspenger, julepenger, stipend og andre nødpenger jeg måtte få hjemmefra så endte jeg opp med å bruke 118 000 kr. Ja, hundrede og atten tusen kroner.Har ingen aning hva jeg brukte dette på, så lag budsjett dere, vær så snill for deres egen skyld! Hva i all verden. Det var da et helt villt forbruk Men enig med deg, sett opp et budsjett, så du ikke bruker alt du har før jul. Er lett å bruke penger, når alt er så billig. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Hm, så hele stipendet kommer på en gang? Trodde det kom delt opp hver måndte elns, det vlle jo vært en god måte å holde seg på bakken med hva man bruker penger på. Det blr kanskje ltt lte da (en tast som kke fungerer her, gjett hvlken, ganske nytt tastatur også ) Lenke til kommentar
Bluebeard Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 (endret) Okei, EF ringte meg akkurat og lurte på om jeg ville være på intervju. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å prøve explorius men de har ikke svart, og EF ringte jo og virker som de er litt frampå. Så jeg sa bare "Jaja!". Men hun sa ikke når det var da... ? Er det noen grunn til at EF presser sånn? Er EF noe bra egentlig? Har hørt en del dårlige historier om dem. Endret 24. august 2009 av Bluebeard Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Screw EF, dra på intervju hos explorius. Lenke til kommentar
makila Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Woho, jeg drar i dag tidlig! Nå er alt pakket og klart, og jeg får ikke sove Akkurat nå er det 32 deilig grader i Newman... Tror det blir fint. Bluebeard: EF er en bra organisasjon ja. Ingen organisasjoner kan du kalle dårlige akkurat, da hadde de ikke fått lov til å holde på. Dårlige erfaringer vil du nok finne om alle. Se litt rundt på de forskjellige nettsidene og gjør opp en egen mening om hvilken organisasjon du synes passer best. Kurt Grusom: Har du reist med mange forskjellige eller, siden du kan anbelfale noen over andre? Selv reiser jeg med EF og har hitill bare hyggelige erfaringer med dem. Kan ikke skjønne hvorfor man skal utelukke dem. Godt mulig jeg ombestemmer meg senere, om det skulle skje noe jeg blir missfornøyd med... Men jeg bare sier at du ikke skal høre på alt som kommer fram i media. Slike skandaler som du leser om der skjer svært sjeldent i forhold til hvor mange som faktisk reiser hvert år. Lenke til kommentar
smismas Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 vel tingen med mitt forbruk er at jeg har aldri i livet mitt hatt sånn 40k på konto som har bare stått der og ventet liksom så jeg trodde vel jeg hadde mer penger enn jeg igrunn hadde, så ja, det er flaut, det er umodent, og det er absolutt noe jeg har lært av. Synd det skal gå så langt før jeg lærer, men vil ikke si at man er for umoden til å dra likevel. Det er å overdrive litt, ellers klarte jeg meg kjempefint der borte. Bodde jo litt på bondelandet så det å komme seg steder for og så finne på noe kostet gjerne litt det og! Men men Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Klarer ikke å se for meg å bruke så mye. Jeg har brukt rundt 30 dollar på skoleuniform og det er det. Skal fortsatt ha et par khakibukser til den uniformen, men så er jeg ferdig. :-/ Resta går da bare til mat i kantina hver dag; rundt 4 dollar fem dager i uka er overkommelig. Så i dag hadde jeg første skoledag. Reglene, planene og retningslinjene virka så stramme at det kjens som jeg kveles! Heldigvis hadde vi hebraisk på slutten av dagen, og endelig møtte jeg en lærer som ikke ga lekser! *JA!* Han sa bare at han ville at vi skulle ha et liv også. Gløgg kar! Endret 25. august 2009 av Vierett Lenke til kommentar
OleKristofer Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hah. Ser lett hvordan du kan ha det pengeforbruket. Veldig lett å bruke penger her borte. Men tror det er den første uken man bruker mest. ganske sikker faktsk Lenke til kommentar
Tobias_usa Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Du må har brukt over 1100 kr hver 3 dag, det er godt gjort. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 vel tingen med mitt forbruk er at jeg har aldri i livet mitt hatt sånn 40k på konto som har bare stått der og ventet liksom så jeg trodde vel jeg hadde mer penger enn jeg igrunn hadde, så ja, det er flaut, det er umodent, og det er absolutt noe jeg har lært av.Synd det skal gå så langt før jeg lærer, men vil ikke si at man er for umoden til å dra likevel. Det er å overdrive litt, ellers klarte jeg meg kjempefint der borte. Bodde jo litt på bondelandet så det å komme seg steder for og så finne på noe kostet gjerne litt det og! Men men Du burde ha innsett selv at du hadde brukt over hundretusen norske kroner. Lenke til kommentar
safags Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Har valgt fag nå, tror det kommer til å bli et helvette English Physics Chemistry Pre-Calc Spanish Jeg har trisemesters, altså tre semester. Så kan bare ha 5 fag hvert semester.. Så misser et fag. Må nok bytte ut det med minst timer med US History, det er vel spansk? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 "bare ha 5 fag hvert semester". Skolen min hadde 2 semester, og 4 fag i hvert semester Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Jeg har 2 semestre! Nå har jeg 8 fag! Det er mange seniors på skolen som bare har 4 fag men siden jeg er utvekslingsstudent må jeg ha full timeplan! En time varer i 1 time og 25 minutter. Men jeg har a og b dager altså bare 4 fag hver dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå