MartinF Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Det avhenger jo veldig av skolen din, hvor gode de er fks. Men om du har spilt fotball, så er det jo ikke umulig å prøve deg som kicker. Ofte kan skolene ha try-outs før skoleslutt på våren, og da blir ting fort værre. Skolen min hadde det, vet jeg. Men har du lyst, så skader det ikke å prøve. Lenke til kommentar
Hanne444 Skrevet 15. august 2009 Del Skrevet 15. august 2009 De går 12 år før de begynner på college, mens vi har 13 år. Derimot er det ikke like klare "aldersgenser" for når barn begynner på skolen eller preschool i USA, så i min klasse var det både folk fra 1990, 1989 og 1991 En del i klassen min på videregående gikk på universitet i USA etterpå, de slapp å ta første året med de andre og kunne fullføre økonomi graden sin på tre år. Lenke til kommentar
US4 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Noen som vet om du får stipend om du finner vertsfamilie selv og reiser uten at en av organisasjonene hjelper meg å finne familie skole og det andre de gjør. Jeg tenker på andre året på vidergående og jeg får året godkjent. Endret 16. august 2009 av US4 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Ja, så lenge du tar fagene du trenger så har det ikke noe å si hvordan du ordner opplegget. Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Fikk beskjed om at jeg skal til Santa Cruz i California idag!! Har fått en velkomstfamilie så får se hvordan det blir. Skal på New York-campen så reiser nå på onsdag! Flere her som skal på den? Ganske sprøtt egentlig da jeg søkte over hele landet og Aspect Foundation satte meg i Midwest-regionen. Blogger senere! Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Noen som vet om du får stipend om du finner vertsfamilie selv og reiser uten at en av organisasjonene hjelper meg å finne familie skole og det andre de gjør. Jeg tenker på andre året på vidergående og jeg får året godkjent. Hvis du ikke reiser gjennom en godkjent org. Får du ikke stipend! Du kan gå gjennom en org og selv finne familie osv! Du kan forsatt få året godkjent, men ikke like stor sum med stipend som de som reiser med en org! Det er hvertfall det jeg har fått med meg etter å ha lest på lånekassa sine sider! Lenke til kommentar
safags Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Ok sjekker bare her en gang med mine fag: R1 matte - Pre Calcus Fysikk 1 - Physic Kjemi - Chemistry Engelsk & American History som er obligatoriske Spansk 2 - Spansk ? Noen som vet hvilket nivå jeg burde velge? + noen morsomme fag Noen som kan legge til noen jeg trenger, bytte nivåer eller ser fagene greit ut? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Hvis du ikke reiser gjennom en godkjent org. Får du ikke stipend! Du kan gå gjennom en org og selv finne familie osv! Du kan forsatt få året godkjent, men ikke like stor sum med stipend som de som reiser med en org! Det er hvertfall det jeg har fått med meg etter å ha lest på lånekassa sine sider! Jeg kjenner noen som reiste helt uten å være tilknyttet organisasjon, og hun fikk like mye i stipend som de som reiste med organisasjon. Godt mulig reglene er endret nå da, eller at det bare er organisasjonene som "lyver". Lenke til kommentar
makila Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 VERTSFAMILIE! Jeg ble plassert i Newman, California. Dette ble en bra start på dagen Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Endelig! Gratulerer. Lenke til kommentar
smismas Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Grattis Marius! Vet du når du reiser enda? Lenke til kommentar
makila Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Takk for det Har ikke fått avreisedato enda, men jeg fikk beskjed om at det mest sansynlig blir i løpet av neste uke. Ellers virka familien bra den. 3 døtre og en sønn, alle under 11 år Også har de en hund. På tide å oppdatere bloggen nå da kanskje. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Gratulerer, er vel du som har ventet jævlig lenge er det ikke? Lenke til kommentar
makila Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Joa, vil vel si det Skolen starter 20. august... Da kommer jeg etter skolen har starta jeg da. Det kan jo bli spennende. Endret 18. august 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
SteinHe Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Grattis med familie! Jeg venter enda. Jeg vet at jeg skal til Utah, så jeg får nok familie snart håper jeg! Lenke til kommentar
klaraT Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 eg har vert å valgt fag, men eg fikk ikkje ta AP Chemistry, det blei litt diskusjon rundt det, men endte til slutt opp med Accelerated Chemistry, så kan eg bytte opp eller ned. Stevenson High er vel rundt topp 100 av skulane i USA så dei sa at det var et ganske høgt nivå, trur dokke det vil holde eller? Lenke til kommentar
hemaha Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 tidligere og nåværende utvekslingsstudenter, hva gjorde/gjør dere med mobil? Var i en mobil butikk i dag, og jeg må være med i familiens sånn abbonement sak fordi jeg er under 18, men aspect sier at jeg ikke kan det. Skjønner ikke helt hvordan det skal fungere Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Under 18 har ingenting med saken å gjøre. 1. Du må ha SSN for å skrive kontrakt i USA, og 2. Du kan ha kontantkort, altså pre-paid abb. Også kan jeg vel slenge på 3. Hvordan kan Aspect nekte deg det? Hvilke avtaler du har med familien spiller jo ingen rolle. Og hvorfor har du snakket med Aspect om det? Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 VERTSFAMILIE! Jeg ble plassert i Newman, California. Dette ble en bra start på dagen Gratulerer Var vel en lettelse tenker jeg ;P Jeg er fortsatt helt clueless QQ Hva skjer egentlig hvis man ikke får vertsfamilie, midlertidig greier? Lenke til kommentar
hemaha Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Under 18 har ingenting med saken å gjøre. 1. Du må ha SSN for å skrive kontrakt i USA, og 2. Du kan ha kontantkort, altså pre-paid abb. Også kan jeg vel slenge på 3. Hvordan kan Aspect nekte deg det? Hvilke avtaler du har med familien spiller jo ingen rolle. Og hvorfor har du snakket med Aspect om det? De hos verizon sa at jeg måtte være 18 SSN? Trenger jeg ikke skrive kontrakt med kontantkort da? Var vertsfamilien min som hadde snakket med aspect tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå