Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

EDIT: Er det noen her som har prøvd Speaks statsgaranti? Jeg holder på med å fylle ut den internasjonale søknaden (Speak aksepterte meg.. :D) og jeg har kun lyst til å dra til New York (samma hvor i NY), og foreldrene mine betaler gjerne for statsgaranti. Er det noen som har havnet et helt annet sted selv med statsgaranti osv..?

9255565[/snapback]

 

Kan noen svare på den? Vær så snill!

9255999[/snapback]

Kjøper du statsgaranti så er du garantert å komme til den staten. Det du derimot ikke er garantert er en bra familie. Hva med å søke over hele landet, så kan familier fra hele USA lese om deg, og kanskje den perfekte familien fra Alabama finner deg? I tillegg, hvorfor vil du til en stat der kulturen er veldig lik den i Norge? Prøv noe nytt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Er det noen her som har prøvd Speaks statsgaranti? Jeg holder på med å fylle ut den internasjonale søknaden (Speak aksepterte meg.. :D) og jeg har kun lyst til å dra til New York (samma hvor i NY), og foreldrene mine betaler gjerne for statsgaranti. Er det noen som har havnet et helt annet sted selv med statsgaranti osv..?

9255565[/snapback]

 

Kan noen svare på den? Vær så snill!

9255999[/snapback]

Kjøper du statsgaranti så er du garantert å komme til den staten. Det du derimot ikke er garantert er en bra familie. Hva med å søke over hele landet, så kan familier fra hele USA lese om deg, og kanskje den perfekte familien fra Alabama finner deg? I tillegg, hvorfor vil du til en stat der kulturen er veldig lik den i Norge? Prøv noe nytt. :)

9256185[/snapback]

 

Jeg vil til NY fordi jeg elsker storbyer, mote og NYs streetstyle og musikkkulturen der! Jeg har da lyst til å bli motejournalist eller noe sånt, eller jobbe med noe innenfor mote. Vil bruke det året jeg skal til USA for å utforske det jeg vil bli.. kanskje jeg ombestemmer meg? I så fall så kan jeg ikke bli plassert i Alabama eller California. Også vil jeg til NY fordi jeg liker å være selvstendig, kunne reise ned til sentrum med t-bane, buss, taxi eller noe uten å måtte plage vertsfamilien med mye henting og sånt.

Endret av Magicmagic
Lenke til kommentar
Jeg vil til NY fordi jeg elsker storbyer, mote og NYs streetstyle og musikkkulturen der! Jeg har da lyst til å bli motejournalist eller noe sånt, eller jobbe med noe innenfor mote. Vil bruke det året jeg skal til USA for å utforske det jeg vil bli.. kanskje jeg ombestemmer meg? I så fall så kan jeg ikke bli plassert i Alabama eller California. Også vil jeg til NY fordi jeg liker å være selvstendig, kunne reise ned til sentrum med t-bane, buss, taxi eller noe uten å måtte plage vertsfamilien med mye henting og sånt.

9256256[/snapback]

Ikke for å ødelegge morroa for deg, men du vil sannynligvis plasseres lang unna selve NY. Du vil ALDRI få lov til å være alene i NY uten en voksen til stede (det kan jeg love deg). Du vil sannsynligvis ikke komme i kontakt med noen motejournalister i NY. Dette blir det samme som at mange søker seg til California fordi de vil bli filmstjerner, og havner på en ranch med flere mil til nærmeste nabo. Er de heldige vil de dra inn til LA tre ganger, da med voksne folk som ikke slipper deg unna synet deres.

 

Vi alle elsker storbyer, men du vil aldri bli plassert i en. Søk over hele landet, kom til en familie som passer deg, lær deg språket flytende og ha det artig. Etter et par år så kan du heller flytte til NY.

 

Beklager for å ødelegge drømmene dine, men dette vil aldri skje (med 99 % sikkerhetsandel).

Lenke til kommentar
Nei, jeg forventer ikke at jeg skal bli plassert i sentrum, manhatten eller noe. Det er samme hvor i New York.

 

Hvordan er New Jersey? Jeg har alltid trodd at det er dg ranch-bondegårdsted. Vil dere anbefale Connecticut da?

9256434[/snapback]

Connecticut er vel egentlig en helt grei stat. Ikke noe spesielt med den slik som jeg vet. Hva med å søke deg opp i Alaska? Jeg angrer egentlig på at jeg ikke dro opp dit. Fantastisk stat!

Lenke til kommentar
- No one under the age of 21 is allowed to manufacture, purchase, consume, or possess alcohol. Also it's illegal to enter any licensed premises where alcohol is being sold or displayed, except a restaurant when accompanied by a parent or legal guardian.

 

Dette er reglen for North Dakota, men reglene er så å si det samme over hele landet. Det er såpass strengt at du ikke egentlig ikke får lov til å gå på en restaurant uten noen voksne før du er 21 (allikevel hadde vi aldri noe problem med dette).

Lenke til kommentar
Jeg vil til NY fordi jeg elsker storbyer, mote og NYs streetstyle og musikkkulturen der! Jeg har da lyst til å bli motejournalist eller noe sånt, eller jobbe med noe innenfor mote. Vil bruke det året jeg skal til USA for å utforske det jeg vil bli.. kanskje jeg ombestemmer meg? I så fall så kan jeg ikke bli plassert i Alabama eller California. Også vil jeg til NY fordi jeg liker å være selvstendig, kunne reise ned til sentrum med t-bane, buss, taxi eller noe uten å måtte plage vertsfamilien med mye henting og sånt.

9256256[/snapback]

Ikke for å ødelegge morroa for deg, men du vil sannynligvis plasseres lang unna selve NY. Du vil ALDRI få lov til å være alene i NY uten en voksen til stede (det kan jeg love deg). Du vil sannsynligvis ikke komme i kontakt med noen motejournalister i NY. Dette blir det samme som at mange søker seg til California fordi de vil bli filmstjerner, og havner på en ranch med flere mil til nærmeste nabo. Er de heldige vil de dra inn til LA tre ganger, da med voksne folk som ikke slipper deg unna synet deres.

 

Vi alle elsker storbyer, men du vil aldri bli plassert i en. Søk over hele landet, kom til en familie som passer deg, lær deg språket flytende og ha det artig. Etter et par år så kan du heller flytte til NY.

 

Beklager for å ødelegge drømmene dine, men dette vil aldri skje (med 99 % sikkerhetsandel).

9256352[/snapback]

Så utrolig riktig det Ustedalen skriver der. Alle har vel en drøm om å havne i en storby, men dessverre skjer dette aldri. Husker de snakkket mye om dette på informasjonsmøte.

 

Selvom det sikkert ikke er et problem for deg, så vil jeg minne om at statsgaranti ikke er mulig for personer med allergi mot dyr.

Lenke til kommentar

Hvis du velger statsgaranti og velger New York kommer du i staten og ikke byen New York. Staten er stor og det er mange tettsteder og sannsynligheten er stor for at du kommer på ett sted 6-7 timer unna NYC med bil. Helt i nord der det er enda kaldere enn i Norge om vinteren. Kos deg.

 

 

Eller....

Du kan drite i å være utvekslingsstudent nå. Vente til du er 21 og jobbe på disney i florida i sol og varme hele året. Drikke så mye du vil og bo sammen med likesinnede ungdommer og nesten garantert ha muligheter til å røyke litt gress og diverse. Frister ikke det litt mer enn å være stuet vekk i nord med ingen rettigheter og med en plagsom diktatorisk familie? :)

I tillegg til at det ikke koster en dritt. Disney betaler fly tur retur og kost og losji.. i tillegg til litt lommepenger som du kan drikke deg dritings på. Bedre deal det spør du meg. Og du er nesten garantert å få jobben. Du jobber da i den norske paviljongen sammen med 50-100 andre nordmenn.

Lenke til kommentar
Jeg trodde Disney var ganske strenge på det med drikking og røying av diverse stoffer. Fikk inntykk av det etter å ha snakka med kusina mi som jobba der borte et år på det norske "stedet" på Epco senteret eller noe.

9261092[/snapback]

 

Ingen fare! ;) Har ikke vært der selv, men har sett en del bilder fra en kompis som har vært der 3 sesonger, og det er MYE festing. Stort sett det det går i :)

 

Se bloggen hans HER. Han er der ikke nå lengre, men mange innlegg fra Disney-tiden.

Lenke til kommentar

Hvilken skyteepisode?

 

Rhode Island er en veldig liten stat med litt over en million innbyggere. Hvis du skal til en liten stat så er sikkert Rhode Island bra. Men hvorfor ikke søke over hele landet slik at du kan få en familie som passer til deg?

 

Hvis kriminalitet er grunnen til å ikke søke over hele landet så kan du droppe å dra over. Ingen stater er fri for kriminalitet.

Lenke til kommentar
heisann :)

 

lurte på om noen som allerede har vært i usa som utveklingsstudent kan anbefale noen stater til meg.

 

jeg har valgt å søke california på 1. etter anbefaling av bekjente!

men vet ikke hvilke to andre stater jeg skal velge.

 

hørt at georgia, north carolina/south carolina og new jersey er bra ? hva sier dere til dette? er det andre stater som er bedre enn andre??

 

er åpen for tips :)

blir glad for svar!!

 

hilsen en jente 16, som reiser med aspect!

9194998[/snapback]

 

 

Heihei. :dribble:

Jeg har ikke vært der, men skal dit med Aspect jeg også 08/09 =)

Har allerede betalt første delbetaling.

Hvor langt har du kommet? skal du på forbredelseskur i New York?

 

Til de andre.. har de Tysk som valg av språk på skolen i USA ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...