Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Da er førstepost oppdatert med flere blogglinker som jeg har fått på PM. I tillegg gikk jeg over alle linkene, fjernet døde linker, samt lagt inn plassering hos de jeg kunne finne. Om din link ligger der, sjekk om jeg har skrevet riktig. Er din fjernet? Da var den død, send meg ny link om du har ny blogg.

Vil du opp på listen, bare send meg en PM så ordner vi det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, så det har ingen ting med imigrasjon å gjøre?

Nope, det har noe å gjøre med om skolen aksepterer deg eller ei.

Jeg fikk vite i januar når jeg gikk på high school, av high schoolen at EF hadde ikke videresendt vaksinasjonskortet som jeg sendte de, skolen hadde gratis vaksinasjon fra helsesøster en dag der så jeg endte opp med 3 vaksiner i hver arm, 6 til sammen. Kan si det sånn at jeg var litt hemma i armene de neste dagene, men det var enten det eller utvisning fra skolen i begynnelsen av februar!

Utrolig sløkket av EF :) Men jeg gikk jo på en liten skole så det var enkelt for de å holde oversikt over slike ting.

I løpet av prosessen skal du ha sendt en kopi av vaksinasjonskortet ditt til organisasjonen din da?!

Uansett, god tur, kos deg masse, og gjør så mye utav det som du over hodet klarer!

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort :)

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål i forhold til medtagning, nå som jeg ser flere her har drøfta det.

Jeg skal fly med British Airways 13. august. Derfra til London og så videre til Houston som da er en gateway og ''tilfeldigvis'' der jeg skal bo. BA godtar 2x23, så trur dere jeg kan ha med to kofferter da, sjøl om AFS sier toppen 1x20? :hmm: Kan hende det ikke er så bra å trosse reglene?

Lenke til kommentar

Mulig AFS anbefaler 1x20 eller noe, jeg har hvertfall ikke lest noe om det, kan godt være meg da :tease:

Men som Martin sier så har AFS null og niks å si på dette, er neppe noen regler som trosses.

Så lenge du ikke skal fly innenriks til Gardermoen er det bare å ta med 2x23 kilo:)

Lenke til kommentar

Ferdig med EF Language Camp på Norwich Universitetet i Northfield, Vermont. Dette er noe som kommende utvekslingsstudenter burde melde seg på. Her lager du vennskap som vil hjelpe deg gjennom hele året. Eneste er at det ble ufattelig trist å si farvel.

Nå sitter jeg i Denver. Startet turen 04:00 AM med buss til Boston, så fly derifra klokken 10:00 AM. Nå er klokken 13:45 ( 15:45 Boston tid) Etter å ha vært 26 - 27 timer våken er jeg passe ferdig. Nå er det bare noen timer til jeg møter vertsfamilien jeg skal bo hos et helt år. Har enda ikke gått opp for meg, føles som jeg har vært på ferie og er på vei hjem, men gleder meg fryktelig til å møte de.

Har endelig fått laget meg blogg, men har hatt liten tid til å blogge, generelt snakke med venner, foreldre etc.

www.nikolaiiusa.blogspot.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...