Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ææh, drar på lørdag! Ja lørdagen NÅ!

Vet liksom ikke helt hva jeg skal pakke. Har pakket litt vinterklær, sommerklær og diverse vanlig klær.

Hva pakket dere? Noen andre som har noen tips? :)

Kjenner begynner å krible litt nu :) Og blogg kommer senere ja ;)

Lenke til kommentar

Vet liksom ikke helt hva jeg skal pakke. Har pakket litt vinterklær, sommerklær og diverse vanlig klær.

Hva pakket dere? Noen andre som har noen tips? :)

Kjenner begynner å krible litt nu :) Og blogg kommer senere ja ;)

Hvor skal du? Det er første spørsmålet jeg må stille...

Er litt eldre enn folk flest her, så fikser hele greia selv, med litt hjelp fra skolen.

Menne, noen som har noen tips før utreise?

Gammel er du da? Jeg reiste når jeg var over 18 år, og var dermed året eldre enn de som reiste samtidig med meg (de fleste ihvertfall).

Lenke til kommentar
Hvor skal du? Det er første spørsmålet jeg må stille...

Jeg skal til Blackfoot, Idaho. Rett utenfor Idaho falls. Da, øst i Idaho som grenser mot Montana.

Skal også først på camp (derfor jeg drar så tidlig) til Vermont.

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar

Hvordan camp er det du skal på da? Siden du ordnet oppholdet selv.

Kan ikke si jeg har så mange tips siden jeg ikke har reist da...

Misunner deg plassen litt mtp at det må være masse fine skiannlegg i nærheten, håper du kjøre slalom da? :p

Edit: Du har vel tenkt å besøke Yellowstone da, ligger vel ikke så langt unna?

Edit2: Var visst ikke du som skulle skulle ordne alt selv... :blush:

Endret av Ulriksen
Lenke til kommentar

Yellowstone skal besøkes. Skianlegg, tja. Finnes noen lokale ellers må jeg til Big sky, Targhee og ikke minst jackson hole! Men disse anleggene ligger 2timer++ unna..

Uansett quoter meg selv:

Hva pakket dere? Noen andre som har noen tips?

Kjenner begynner å krible litt nu Og blogg kommer senere ja

Lenke til kommentar

Pakk med litt av alt klær du kommer til å trenge, litt t-skjorter og genserer, jeans og finskjorte. Det meste kan kjøpes billig i USA av både klær og elektronikk m.m. men ikke alle bor nærme slike fasiliteter :) Ta med det du absolutt ikke vil være foruten ett år! For eksempel tok jeg med et maleri av hunden osv :p

Lenke til kommentar

Huff, håper ikke noe av dette skjer med noen av oss, heldigvis reiser jeg ikke med Aspect xD

Btw er det normalt at det står STSSA2---- Språk, samfunnsfag og økonomi (Ordinært løp) på vigo.no for utvekslinsstudenter?

Hmz.. var noe annet jeg skulle spørre om også, men nå har jeg glemt det :D

Jeg kjenner meg igjen av masse av de som står der jeg :) men hvis det skjer, så er det bare leve ditt eget liv der, det er veldig gøy det og :)

Og til det siste, det kommer jo ann på hvilke fag du skal ha.

Lenke til kommentar

Du kjenner deg igjen? @_@

Nei altså jeg har jo ført opp at jeg skal ha nesten bare realfag, men jeg tenkte kanskje at alle utvekslingsstudenter ble ført opp sånn? Ellers bør det vel kanskje stå studiespes elr noe .. jeg vetke :p

Nå kom jeg også på hva jeg skulle spørre om, det er slik at man ikke får ekstra poeng for realfag tatt i USA amirite? Dvs om jeg hadde tatt R matte, fysikk og IT i Norge så misser jeg ut på de 1,5 ekstra poengene?

Lenke til kommentar

Huff, håper ikke noe av dette skjer med noen av oss, heldigvis reiser jeg ikke med Aspect xD

Btw er det normalt at det står STSSA2---- Språk, samfunnsfag og økonomi (Ordinært løp) på vigo.no for utvekslinsstudenter?

Helt normalt. Stod det på meg da jeg reiste i 06/07, og står på vitnemålet mitt. Fagene som jeg egentlig skulle ha i Vg2 står det "Bestått fag i utlandet" ved. Det samme står det ved Tysk som jeg hadde i Vg1 og egentlig skulle ha i Vg2, og ved T-matte som jeg hadde i Vg1.

Endret av Kaare_Jay
Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen av masse av de som står der jeg :) men hvis det skjer, så er det bare leve ditt eget liv der, det er veldig gøy det og :)

Og til det siste, det kommer jo ann på hvilke fag du skal ha.

Reiser med Aspect jeg, og det er alltid kjipt å høre slike historier. Hvordan kjenner du deg igjen i det ? Selvom jeg føler min familie som jeg har fått utdelt virker kjempekoselige, så blir man alltid litt redd for at slike ting skal skje en selv når man leser om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...