MartinF Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Husk at utvekslingen er litt som en "ferie" også. Du orker ikke å lese når du er der heller. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Også er det jo slik at vi får låne 2. klasse bøkene, ikke beholde dem. Blir kanskje litt kjipt hvis det er noe i 3. som hadde noe med 2. blabla også har du ikke boka for å sjekke det ut og du sjekket ikke mens du hadde boka :o Men tar med R1 og fysikk bøkene, historie leser jeg sommeren når jeg kommer tilbake og norsk ditcher jeg. Lenke til kommentar
makila Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Haha, EF lurte meg i dag gitt. Fikk denne på mail: Hei! Nå nærmer det seg avreise. Vi håper du gleder deg og at du har alle papirene i orden! Vennligst sjekk følgende: · At skoleinformasjon/vertsfamilie er oppdatert på din MY HSY side · Skriv inn ny vertsfamilie/IEC (representant) på EF High School Year Membership kortet ditt Trodde jo at jeg endelig hadde fått familie og logget meg på litt smånervøs. Var ikke noe skoleinformasjon eller vertsfamilie å se der nei. Nå synes jeg virkelig det er på tide med vertsfamilie altså, hadde passet bra det nå snart EDIT: Regner med at denne er sendt ut til alle EF studenter? Kapli, fikk du den i dag? Hmm, kanskje EF bare er treige med å legge ut informasjon på den siden min der Endret 3. juli 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Nope har ikke fått en mail fra EF på en stund, men jeg fikk et brev her om dagen som var rettet til de som ikke hadde fått familie enda. De forklarte prosessen med å finne familie osv.. Btw ringte Storebrand i dag og de var villig til å gi meg visa classic, så alle som har lyst på visa classic, ta en tur til storebrand med en foreldre og fødselsattest på deg selv (og pass seff). Men ja, hadde vært digg å fått familie snart ;P Lenke til kommentar
makila Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Wow, da satser jeg på at de har glemt å legge ut informasjonen om vertsfamilien min jeg da, siden ikke du har fått den mailen Jeg må prøve å være litt optimist! I slutten av mailen sto det jo: "Ta kontakt med oss dersom du mangler noe av det overstående." Håper det, så da tar jeg kontakt. Storebrand ja, kanskje det er en bank å prøve. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Hvis ikke du har fått det brevet som jeg beskrev så er det nok ganske stor sjanse for at du faktisk har fått familie :o Gratulerer på forhånd! xD ( du kommer jo til å få familie uansett ) Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg hadde ingen problmer med å få visa classic, men med Nordlandsbanken så må jeg betale 2,5 hver gang jeg trekker kortet og 25 kroner for hver gang jeg tar ut penger. Har dere andre hatt slike summer eller trekker dere kort gratis? Hvis dere trekker gratis hvordan bank bruker dere? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg har SpareBank 1 og uttak og bruk i utlandet er gratis. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 Jeg hadde ingen problmer med å få visa classic, men med Nordlandsbanken så må jeg betale 2,5 hver gang jeg trekker kortet og 25 kroner for hver gang jeg tar ut penger. Har dere andre hatt slike summer eller trekker dere kort gratis?Hvis dere trekker gratis hvordan bank bruker dere? Som sagt tidligere i tråden, her er en liste over alle bankene som har gratis uttak og bruk av kort. http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=543110 Jeg har snakket med alle og ingen ville gi meg visa classic under noen omstendigheter unntatt storebrand Lenke til kommentar
makila Skrevet 3. juli 2009 Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) Hvis ikke du har fått det brevet som jeg beskrev så er det nok ganske stor sjanse for at du faktisk har fått familie :o Gratulerer på forhånd! xD ( du kommer jo til å få familie uansett ) Haha, jo takk =P Joda, fikk det brevet som du snakket om, men tror de sendte det til alle sammen. Jaja, vi får vel familie snart tenker jeg. Hjelper neppe å mase på EF tenker jeg Kanskje vi så så stygge ut på bildene at vi blir valgt sist... Neida EDIT: Snakket du med bankene på telefon eller møtte du opp? Tror jeg tar en ringerunde i morgen eller på mandag. Endret 3. juli 2009 av Mariuslk Lenke til kommentar
sforum Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hvis ikke du har fått det brevet som jeg beskrev så er det nok ganske stor sjanse for at du faktisk har fått familie :o Gratulerer på forhånd! xD ( du kommer jo til å få familie uansett ) Haha, jo takk =P Joda, fikk det brevet som du snakket om, men tror de sendte det til alle sammen. Jaja, vi får vel familie snart tenker jeg. Hjelper neppe å mase på EF tenker jeg Kanskje vi så så stygge ut på bildene at vi blir valgt sist... Neida EDIT: Snakket du med bankene på telefon eller møtte du opp? Tror jeg tar en ringerunde i morgen eller på mandag. Du bør møte opp på banken for å snakke med dem personlig. Jeg hadde ingen problmer med å få visa classic, men med Nordlandsbanken så må jeg betale 2,5 hver gang jeg trekker kortet og 25 kroner for hver gang jeg tar ut penger. Har dere andre hatt slike summer eller trekker dere kort gratis?Hvis dere trekker gratis hvordan bank bruker dere? Jeg har Sparebank 1 SR-bank, gratis i utlandet, men det koster 1.75% av kjøpesummen eller noe. Ikke mye i hvertfall Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Den 1.75% tror jeg er en omregningskurs avgift som VISA bruker, så vidt jeg vet har alle bankene den. Tror det er fordi pengene i banken din er norske og hvis du skal bruke kortet i USA f.eks så må jo pengene regnes om til USD Lenke til kommentar
stine92 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Da er visum og stipend fikset! Reiser imorgen tidlig, skole om en uke! Lenke til kommentar
makila Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 God tur Hils Egil, han reiser også med Aspect og skal til australia i morgen... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 God tur Stine! Husk å gjør dette til det beste året i ditt liv Til alle gutta som reiser ut i høst. Ikke få følelser for noen jenter rett før du skal hjem. That´s gonna hurt! Bra jeg skal tilbake i November. Lenke til kommentar
stine92 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 God tur Hils Egil, han reiser også med Aspect og skal til australia i morgen... så du kjenner han, stilig! Har pratet med han siden Januar, møttes i oslo i mai Lenke til kommentar
makila Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hehe, jepp. Han går på skolen min. Var på avslutningspartyet hans på onsdag Lenke til kommentar
smismas Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Takk da Martin! Så du driter i om jenter får følelser for gutter rett før de drar? Neida bare lager en big deal.. Er helt enig, jeg er forsåvidt fremdeles sammen med han jeg møtte der borte og har planer om å dra bort i høstferien og dra han med meg hjem igjen (er mer planer bak det enn det men ja giddikke fortelle historier heller) Meen hva var det jeg skulle si.. jo! Jeg betalte 32 kr hver gang jeg tok ut penger i USA med sparebanken Vest.. Familien min har vært kunder i sparebanken vest siden før jeg ble født, så jeg dro dit med min mor 2-3 mnd før jeg fylte 18 og jeg fikk VISA Classic med garanti på mine foreldre, slik at hvis jeg går på en smell står mine foreldre ansvarlig i å rette opp i det Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Når er vanlig avreisetid for USA-studenter? Og når er det vanlig å returnere ved årets slutt? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Jeg dro 20 august og returnerte 21 juni Du kan si at det er omtrent 10 måneder, YFU gjorde det sånn at de som dro dit seinest, fikk dra hjem sist og vice versa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå