stasomfaen Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Noen som har peil om man får spilt hockey det ene året man er der? Sluttet for noen år siden, men hadde vært dritkult å få prøvd seg litt i USA og spille når man kommer hjem igjen. Jeg blir 18 det året jeg reiser. Jeg spilte hockey via skolen. De fleste skolene i distriktet hadde eget skolelag, så regner med du finner et lag å spille på. Vi hadde spillere fra ett andre skoledisktrikt fordi de ikke hadde egne lag. Så det er også en mulighet Og angående den her elektronikk tingen: Norsk utstyr fungerer med adapter i usa. Motsatt også. MEN om man tar amerikansk utstyr tilbake til norge sørg for at den kan kjører på 220volt før man plugger den inn i ett adapter. Hvis utstyret kun tåler 110 volt må man ha en tranformator tingsom justerer ned. Det går derimot fint med det meste. De fleste pcer tåler feks 110-240 så det går fint. Jeg har kun ett adapter på denne pcn. Bare fordi jeg lurer; hadde du mye erfaring med hockey fra før av, eller var du som meg eller hadde du ikke spilt på lag før? Bare lurer For er litt kjedelig hvis man må være stjerne for å kunne spille, men jeg er en helt greit Back nå som jeg har hatt pause og sånn. Ikke dårlig, men ikke blant de aller beste heller, men jeg kommer meg fort. Lenke til kommentar
klaraT Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hmm.. Nå har jeg nettopp ordnet ting til Visum. jeg skulle søke om time, men det var visst ikke ledig time før den 28. Juli kl. 08.30. Jeg drar til USA 4. August ! Er det for sent å dra på ambassaden 28. juli? Men de hadde ikke time før ! du kan jo bli med i fellesbookinga til explorius, den er den 24. juli, du må sende inn alle papira til dei innen 17.juli. Eg var med på fellesbookinga igår, det gikk heilt greit Lenke til kommentar
Splius Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har time på ambassaden den 21 juli, og reiser den 31 juli, vil det gå greit mht passet? Lenke til kommentar
Hamar17 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Randy Rhoads: Det skal gå helt fint. US Embassy opplyser at det i verste fall tar en uke til du får igjen passet ditt. Altså, har du ett par dager å gå på. Beate92: Jeg var også på det fellesintervjuet i går Ble du også overrasket over at det bare tok 2 minutter ? Og at det var i et rom med mange andre ? Lenke til kommentar
FredrikUSA91 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har time på ambassaden den 21 juli, og reiser den 31 juli, vil det gå greit mht passet? ja Lenke til kommentar
sforum Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Noen som har peil om man får spilt hockey det ene året man er der? Sluttet for noen år siden, men hadde vært dritkult å få prøvd seg litt i USA og spille når man kommer hjem igjen. Jeg blir 18 det året jeg reiser. Jeg spilte hockey via skolen. De fleste skolene i distriktet hadde eget skolelag, så regner med du finner et lag å spille på. Vi hadde spillere fra ett andre skoledisktrikt fordi de ikke hadde egne lag. Så det er også en mulighet Og angående den her elektronikk tingen: Norsk utstyr fungerer med adapter i usa. Motsatt også. MEN om man tar amerikansk utstyr tilbake til norge sørg for at den kan kjører på 220volt før man plugger den inn i ett adapter. Hvis utstyret kun tåler 110 volt må man ha en tranformator tingsom justerer ned. Det går derimot fint med det meste. De fleste pcer tåler feks 110-240 så det går fint. Jeg har kun ett adapter på denne pcn. Bare fordi jeg lurer; hadde du mye erfaring med hockey fra før av, eller var du som meg eller hadde du ikke spilt på lag før? Bare lurer For er litt kjedelig hvis man må være stjerne for å kunne spille, men jeg er en helt greit Back nå som jeg har hatt pause og sånn. Ikke dårlig, men ikke blant de aller beste heller, men jeg kommer meg fort. På mitt lag måtte man ikke ha erfaring. Jeg hadde kun skøytet før, men er ikke noen mester på skøyter heller. Så var vel egentlig helt ny.. Kommer vel litt an på laget, men du har jo spilt før så det går nok fint:) Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det var veldig godt å høre Tusen takk Lenke til kommentar
klaraT Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Randy Rhoads: Det skal gå helt fint. US Embassy opplyser at det i verste fall tar en uke til du får igjen passet ditt.Altså, har du ett par dager å gå på. Beate92: Jeg var også på det fellesintervjuet i går Ble du også overrasket over at det bare tok 2 minutter ? Og at det var i et rom med mange andre ? ja, hadde forventa å verre der i ei evighet eg:P Eg satt å venta på at noken skulle komme ut døra:P trudde ikkje at en blei intervjua i luka liksom, haha:P Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 Om dere er sent ute; Si ifra at det haster, så burde det gå bra. Jeg var jo på ambassaden i juni en gang, og fikk ikke passet før 28. juli, to dager før jeg dro. Så at det tar automatisk "verste fall en ukes tid" er bullshit. Lenke til kommentar
makila Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Om dere er sent ute; Si ifra at det haster, så burde det gå bra. Jeg var jo på ambassaden i juni en gang, og fikk ikke passet før 28. juli, to dager før jeg dro. Så at det tar automatisk "verste fall en ukes tid" er bullshit. Men nå var det vel strengt tatt speak sin feil at du ikke fikk DS-2019 skjemaet før helt på slutten? Bare leste at du stresset litt med det i bloggen din, mulig jeg har missforstått. Nå er det ikke lenge til det er tid for å dra ser jeg! Og jeg har enda ikke fått sted å bo eller avreisedato... Woho Kanskje jeg må bo på gata. Lenke til kommentar
Ida_92 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Tusen takk for svar når det gjaldt bilde på visumet, Mariuslk. Jeg var på ambassaden igår og det gikk helt fint. Har forsåvidt heller ikke fått familie enda og begynnner å bli litt småstressa. Spesielt siden jeg nettopp leste igjennom brevet mitt igjen og angrer på ca. alt jeg skrev... Lenke til kommentar
makila Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Det er bra Håper egentlig jeg får vertsfamilie snart. Hadde vært øott allright å ha mailet litt frem og tilbake med de. Menmen, satser på at det kommer snart. Lenke til kommentar
Eilertn Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg skal til USA neste år gjennom Rotary! Destinasjonen er Portage, en liten by i Wisconsin. Var i Oslo i helga og skaffet meg visum, men jeg mangler visst DS 2019 før jeg kan få visumet... Kan noen linke meg til dette? Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Det står på hjemmesidene til US embassy : Also remember to bring the I-20 or DS-2019 you received from your school or organization in the U.S. Det skulle jo bety at Rotary skulle sende dette til deg eller? Endret 25. juni 2009 av Ulriksen Lenke til kommentar
makila Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Slik jeg også har forstått det. På hjemmesiden til ambasaden hvor du kan laste ned diverse skjemaer står det om DS2019. "DS-2019: Certificate of Eligibility for Exchange Visitor Status. This form cannot be downloaded here. Contact your exchange visitor program sponsor, who is responsible for entering the DS 2019 information into SEVIS, and providing the SEVIS generated DS-2019." Lenke til kommentar
Gryly Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 DS2019 er et sjema som kommer fra organisasjonen din. eller det kommer egentlig fra usa et sted, men det skal gjennom organisasjonen din og så til deg. Du får mase på de så du har det før du skal på ambasaden. Det er det sjemaet som viser at du faktisk er utvekslingsstudent. Lenke til kommentar
Quin Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Det er skjemaet som viser at du er utveksligsstudent på offentlig skole, vel og merke. I-20 er for privatskole, så det er det jeg skaffer meg nå (yes, da. skolen er ferdig og alt, og jeg skal få nytt visum som først kommer noen måneder etter at utvekslingsåret mitt er over..) Signerte det for en uke siden. Lenke til kommentar
Eilertn Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Fant dette skjemaet etter litt leting i går, men nå har jeg et nytt spørsmål: Når går fristen ut for å søke om stipend? Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 (endret) Fristen for å søke stipend hos lånekassa går ikke ut før i Oktober/november, så det haster ikke ! Men greit å søke nå, så du vat at du har det! =) Du må ha med brevet fra org. at du reiser med dem og hvor du kom hen, også må du ha med godkjennelsesbrevet fra skolen, om at du får året godkjent. Hvis du ikke har skanner kan du bare ettersende det. Tar ca 1-2 uker før du får svar..=) Endret 26. juni 2009 av Anna-E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå