Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke veldig mange skoler som har kinsesk, bare så det er sagt.

 

Jeg hadde fire hvert semester. Jeg hadde heller ikke engelsk i løpet av tiden min her.

 

Burde kanskje si at jeg har fått skole og vet fagene som er der, er nok ikke så mange skoler som tilbyr kinesisk.

Jeg trodde engelsk og am.historie var obligatoriske fag for å opprettholde visumet eller noe sånt. Er godt mulig jeg tar feil da.

 

Og Attityd: Jeg har alltid villet lære kinesisk, nyttig språk å kunne, mange som snakker det ;)

Endret av Ulriksen
Lenke til kommentar

Altså, jeg mener å huske å ha sett det skrevet flere steder at man måtte ha det, men tror ikke det var på grunn av visumet. Kan hende det er fordi de fleste skoler krever det fra utlendinger eller noe. Er bare å spørre skolen når du kommer dit dersom skolen i Norge ikke har noen formening om det.

Lenke til kommentar
Burde kanskje si at jeg har fått skole og vet fagene som er der, er nok ikke så mange skoler som tilbyr kinesisk.

Jeg trodde engelsk og am.historie var obligatoriske fag for å opprettholde visumet eller noe sånt. Er godt mulig jeg tar feil da.

 

Åja, da skjønner jeg :p Vet det er noen få skoler som tilbyr kinesisk, men det er ikke mange nei :p

 

Jeg trodde og det, men jeg er er fortsatt. Skal sies at jeg har hatt både am. historie og governement, samt world literature, som er en engelsk klasse på skolen min. :p

Lenke til kommentar
Altså, jeg mener å huske å ha sett det skrevet flere steder at man måtte ha det, men tror ikke det var på grunn av visumet. Kan hende det er fordi de fleste skoler krever det fra utlendinger eller noe. Er bare å spørre skolen når du kommer dit dersom skolen i Norge ikke har noen formening om det.

 

Det har jeg også lest, hvis jeg ikke misforstår det du mener.

"I tillegg til dine obligatoriske fag; engelsk og amerikansk historie, kan du velge fag som er av spesiell interesse for deg."

 

http://www.ef.no/master/hsy/destinations/usa/school.asp

Lenke til kommentar
OleKristofer: Sikker på at Ullern krever bare 3-5 timer matte? Jeg måtte ha minst tre fag jeg kunne bygge på videre i tredje, f.eks matte, fysikk og kjemi. I tillegg til dette måtte jeg ha historie. Det er fult mulig at du må ha historie uansett, var hvertfall et krav da jeg reiste i fjor.

 

Sånn som jeg husker og forstått det er det sånn. Man må ha et visst timetall med matte. Hsuker ikke akkurat nøykatig da dette ikke er noe problem for meg. Når jeg kommer hjem må jeg bygge videre på 2 fag, ikke 3. Historie er ikke et krav. Det så rådiveren til meg. Det kunne vært smart og ta noe om tidlig europeisk historie, men ikke et krav.

 

Det er i hvert fal sån jeg har skjønt det etter å ha snakket med han:D

Da har kanskje Webjørn lært noe siden den gangen jeg reiste. Men du må da ha tre fag å bygge på i tredje. Et av de fagene kan riktignok være engelsk, noe som du får kompetanse på uansett. Vil anbefale deg å ta så mange valgfag som mulig sånn at du har litt å velge i når du kommer hjem. Selv om du søker deg inn på en retning kan du endre det når skolen har startet hvis det blir for vanskelig, så det er greit å ha litt å velge i.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg holder på med visumstyret nå, og har nettopp vært å tatt passbilde. Problemet er bare at det ikke er 5x5 cm, men heller slik som skolebildene er, altså litt lengre på den ene siden (noe jeg trodde var norsk standar?). Jeg er klar over at det er veldig strenge klare når det gjelder akkurat dette, så vil det si at bildene jeg har vært å tatt er useless?

Endret av Ida_92
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg holder på med visumstyret nå, og har nettopp vært å tatt passbilde. Problemet er bare at det ikke er 5x5 cm, men heller slik som skolebildene er, altså litt lengre på den ene siden (noe jeg trodde var norsk standar?). Jeg er klar over at det er veldig strenge klare når det gjelder akkurat dette, så vil det si at bildene jeg har vært å tatt er useless?

Bør gå helt fint. Jeg brukte vanlig passfoto, altså norsk standard passfoto (ikke kvadratisk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...