Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Mariuslk:

 

Vi skal ha akkurat det samme;) Har også tenkt NTNU og har alle de samme problemstilling.

 

Min plan så langt er følgnde.

 

Ingen av de karkterene jeg får i USA teller eller vil hjelpe meg.

 

SÅnn som jeg tenker då vil deg derfor så og si bare fokusere på matte og pysikk da jeg tror det blir vansklig nok. Med det vil jeg ta Pre-Calc eller Calc ( hva enn noen anbefaler meg) og Phzics eller AP physics( nok en gang det samme). resten vil jeg bare ta ganske lette, morrsome fag som feks fotografi da. Pluss et reflekteringsfag så jeg forsatt tenker litt:P

 

De eneste kravene på skolen min som jeg går på nå, Ullern VGS, er at jeg har 30 timer i uka og minst 3-5 timer matte i uka.

 

Noen som har noen tanker om dette?

 

Ble litt rotetet, men dette er det jeg har tenkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som har tenkt å gå AP Calc., blir ikke det en smule overdrivelse? De fleste har jo sagt at Pre Calc er det faget som passer best som en erstatning for R1, og lærerene på skolen min sier også at det eneste man mister er sannsynelighet (ga dem lista over kapitler i Pre Calc som Bjørnar la ut her). Ei i parallellklassen har allerede fått familie og snakket om fag, og han som styrer med sånt på skolen min sa også at Pre Calc var det beste alternativet på skolen hennes.

Lenke til kommentar

En stund siden jeg var innom her. Jeg husker stresset før jul da jeg måtte ta det endelige valget, da jeg hadde papirer å fylle ut, legeattester og skjemaer som skulle fylles ut, da jeg feiget ut og valgte å ikke gjennomføre et utvekslingsår i USA.

 

Nå sitter jeg her med en klump i halsen og leser om de som har vært i USA et år. Jeg husker august da tanken slo meg og jeg begynte prosessen, da jeg begynte å lese bloggene til folk som skal dra. Nå slår det meg at tiden har gått sinnsykt raskt og de samme folkene skal hjem eller har reist hjem.

 

Ville bare oppmuntre de som skal dra og si at jeg er så utrolig lei meg og misunnelig på dere som skal dra, fordi man kan dømme dere ut ifra valget dere har tatt. Å være utvekslingsstudent i et år i utlandet er skikkelig tøft gjort og jeg tror dere vil få mye igjen for det. Jeg er sjalu, jeg vil, men jeg tørr ikke. Og det kommer jeg til å angre på resten av livet, men sånn ble det for min del. Kommer til å følge to-tre blogger hver dag og kommentere, jeg ønsker dere en utrolig opplevelse. Lykke til, ikke lenge igjen nå.

 

Mvh,

Bamsemumsen :)

Lenke til kommentar
Nå har jeg nettopp mailet 7-8 organisasjoner for å høre hva de har å si :) Jeg skal til USA 2010/11 - bør jeg begynne å søke nå?

 

IKKE kontakt EF! De sender deg masse reklamedritt i posten, e-mail og SMS! Men du er ganske tidlig ute, ja! Du får sikkert statsgaranti da :)

 

 

Det der ER så sant!!! jeg har sagt fra til de flere ganger at jeg ikke ville ha mail. Jeg fikk til og med meldinger for ikke å snakke om post.

 

Jeg sa til og med fra til dem at jeg ikke reiser med dem, men speak.

 

Det ente med at jeg måtte dukke opp PÅ kontoret deres og klage. Da først ser det ut til at det har stoppet.

 

Ikke kontakt ef med mindre du mener det:p

Lenke til kommentar
Mariuslk:

 

Vi skal ha akkurat det samme;) Har også tenkt NTNU og har alle de samme problemstilling.

 

Min plan så langt er følgnde.

 

Ingen av de karkterene jeg får i USA teller eller vil hjelpe meg.

 

SÅnn som jeg tenker då vil deg derfor så og si bare fokusere på matte og pysikk da jeg tror det blir vansklig nok. Med det vil jeg ta Pre-Calc eller Calc ( hva enn noen anbefaler meg) og Phzics eller AP physics( nok en gang det samme). resten vil jeg bare ta ganske lette, morrsome fag som feks fotografi da. Pluss et reflekteringsfag så jeg forsatt tenker litt:P

 

De eneste kravene på skolen min som jeg går på nå, Ullern VGS, er at jeg har 30 timer i uka og minst 3-5 timer matte i uka.

 

Noen som har noen tanker om dette?

 

Ble litt rotetet, men dette er det jeg har tenkt.

 

Ser greit ut det der :)

 

Ang. dere som kritiserer EF for å sende ut så mye drit, jeg ser den men jeg ser ikke helt problemet. Vil du ikke ha det, så er det ikke mer stress enn å ringe inn og be dem melde deg av lista. Det fungerer nok som oftest.

 

EDIT: Var jo en heftig reiserute det der ja :p

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
Når dere som har vært i USA var der måtte dere lese i norsk boka og Krl og sånn for å holde dere oppdatert?

 

Jeg må lese Historie og norsk på egenhånd, før oppfølging i begge fagene via Its'learning. Slik at jeg kan skrive en stil iløpet av året og kanskje ta en historie prøve. Bare for å se hvordan jeg ligger ann i fagene.

Lenke til kommentar
Mariuslk:

 

Vi skal ha akkurat det samme;) Har også tenkt NTNU og har alle de samme problemstilling.

 

Min plan så langt er følgnde.

 

Ingen av de karkterene jeg får i USA teller eller vil hjelpe meg.

 

SÅnn som jeg tenker då vil deg derfor så og si bare fokusere på matte og pysikk da jeg tror det blir vansklig nok. Med det vil jeg ta Pre-Calc eller Calc ( hva enn noen anbefaler meg) og Phzics eller AP physics( nok en gang det samme). resten vil jeg bare ta ganske lette, morrsome fag som feks fotografi da. Pluss et reflekteringsfag så jeg forsatt tenker litt:P

 

De eneste kravene på skolen min som jeg går på nå, Ullern VGS, er at jeg har 30 timer i uka og minst 3-5 timer matte i uka.

 

Noen som har noen tanker om dette?

 

Ble litt rotetet, men dette er det jeg har tenkt.

 

Ser greit ut det der :)

 

Ang. dere som kritiserer EF for å sende ut så mye drit, jeg ser den men jeg ser ikke helt problemet. Vil du ikke ha det, så er det ikke mer stress enn å ringe inn og be dem melde deg av lista. Det fungerer nok som oftest.

 

EDIT: Var jo en heftig reiserute det der ja :p

 

Det er jeg helt enig i. Men problemet kommer når dette ikke fungerer. Og jeg er ganske sikker på at jeg krysset av at jeg ikke skulle ha spam. Sa ifra flere gnager per mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...