Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg fått kontakt med familien min som jeg skal bo hos i Arizona. Moren i familien foreslår en hel masse ting jeg kan delta på i byen, blant annet snakker hun om et program man kan delta i. Det går ut på at eldre high school elever skal være med yngre elever som kanskje ikke har en bror eller søster.

There are many elective courses to choose from and after school clubs.  One after school activity which might interest you is participating in the Big Brothers/Big Sisters program.  There is an elementary school grades Kindergarten through 6th across the street from the high school.  Tuesday afternoons for part of the school year, they match older high school students with grade school students and have planned activities.  In essence, you become the "big brother" to a little kid who may not have a father or any brothers.

Er personlig litt skeptisk, men lurerpå om noen av forumistene har noe kjennskap til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann :)

lurte på om noen som allerede har vært i usa som utveklingsstudent kan anbefale noen stater til meg.

jeg har valgt å søke california på 1. etter anbefaling av bekjente!

men vet ikke hvilke to andre stater jeg skal velge.

hørt at georgia, north carolina/south carolina og new jersey er bra ? hva sier dere til dette? er det andre stater som er bedre enn andre??

er åpen for tips :)

blir glad for svar!!

hilsen en jente 16, som reiser med aspect!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke reist selv, men trur california er oppskryt, new Jersey trur jeg er genialt, egentlig hele New England er nok supert, det samme gjelder midtvesten, trur også Sør-østkysten er bra, selvom Georgia f. eks sikkert har en del veldig kristne folk: )

Lenke til kommentar
Jeg har Visa Electron og banken lovte meg at dette skal fungere i alle amerikanske minibanker som tar vanlige Visa kort! Reglene er forandret så vi under 18 får ikke Visa kort selv om foreldrene skriver under (noe sånt de sa...) :)

Visa elektron funker fint her i USA, er på utveksling nå og alle vennene her bruker det. Ingen nye regler om at vi ikke kan få visa hvis vi er under 18. jeg fikk det for 2 uker siden, og jeg er da ikke myndig ennå. mange andre her som har det også.

Dritarti på camp forresten, anbefaler dere som reiser på utveksling å få med dere det.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke reist selv, men trur california er oppskryt, new Jersey trur jeg er genialt, egentlig hele New England er nok supert, det samme gjelder midtvesten, trur også Sør-østkysten er bra, selvom Georgia f. eks sikkert har en del veldig kristne folk: )

9195570[/snapback]

okei ;) ja, hørt det er bra i new jersey! har du vært der selv? :)

Lenke til kommentar

9195570[/snapback]

okei ;) ja, hørt det er bra i new jersey! har du vært der selv? :)

9207320[/snapback]

Nei, desverre.

Lenke til kommentar

De begynte nok tidligere

Alle organisasjonene sier at det blir bare vanskeligere og vanskeligere å finne vertsfamilier, alle plasser untatt Tyskland! Av de studentene som kommer til Norge (med min org.) mangler 2/3 av de vertsfamilie... DET er trist det.

Si ifra om noen vil være vertsfamilie forresten! :) Skulle gjerne vært det selv, men har sykdom i nærmeste familie som gjør det umulig i hvert fall i år.

Lenke til kommentar

Virker som Speak er utrolig trege på å skaffe vertsfamilier, men som sagt før så er det jo noen som fikk familie i januar, så de har da gjort litt. Er ikkeno spesielt bedre med EF da, er fortsatt noen her på campen som ikke vet hvor de skal etter vi er ferdig her om 2 dager.

Men dere som drar, hvor skal dere?(Hvis ikke spørsmålet er stilt for mange ganger) Drar selv til Iowa den 10, men er for øyeblikket i Massachusetts på camp. Alt for varmt her om dagen.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vil tro at Speak har litt å si for hva som skjer der borte. Tviler på at Speak ikke jobber noe som helst for å finne familiene. Selvfølgelig er det de i USA som står for det, men Speak i Norge er vel litt delaktig.

Hvis ikke, hva er det de på kontoret i Oslo jobber med nå da?

De jobber helt sikkert med campene i NY, men er det alt de gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...