Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på en ting. Jeg har fått beskjed om å ta kontakt med skolen min, men hvem skal jeg skrive til?

Skal jeg skrive direkte til rektor?

Kanskje det er noen på skolen som har litt ''ansvar'' for internasjonale studenter? det pleier å stå på nettsider, men rektor funker sikkert fint :)

Lenke til kommentar

Ehm uuhm...

 

Så at noen snakket her om 2x23kg kofferter...

I USA er det normalt å få ha 2x23 kg, men når du kommer til norge er 2x20 kg normalt...

Såå det vil si at om du pakker riktig vil du ha maks 6 kg overvekt!

Min far fant ut for meg at det var 80 kr pr kg overvekt så 480 kr.

 

Så ikke tenk, woho jeg har mine siste dager i statene jeg skal bruke alle pengene mine på billig dritt jeg ikke kan få i Norge, du kommer til å trenge penger på reisen hjem!

Og husk alle sammen, du kan ha TO kofferter med 23 kilo i HVER.

Det betyr ikke 26 kilo i en og 20 kilo i en annen, eller 46 kilo i en eneste en ;)

 

Sier ikke at folk her inne er dum, men har erfart fler dumme folk på det området enn det skulle vært lovlig.

Så jah!

(Samme tabben kan gjøres på vei TIL statene og, så pass på kommende utv. studenter)

 

Og en ting til, spør om å få sendt all bagasjen til final destination, da alle baggasje reglene gjelder med det første flyselskapet du flyr med. Så du ikke må sjekke inn bagasjen 4 ganger og betale overvekt 3 av de :)

Endret av smismas
Lenke til kommentar

Må rette litt på deg her, smismas. Hos SAS får du kun 1x20 kg, ikke 2x20 kg, mens Norwegian gir deg 2x20. Det som derimot er riktig, er at du kan sjekke inn bagasjen til final destination, og da slipper du bagasjereglene for innenlandsreisen(e).

 

Det viktigste, alltid, er å sjekke bagasjereglene til alle flyselskap du vil være innvolvert i, slik at du er klar over reglene hos dem. Spesielt ut fra USA, og innenlands i Norge. Men som sagt mange ganger tidligere, så er 2x23 kg vanlig fra USA til Europa, og 1 eller 2x20 kg er vanlig i Norge, noe som avhenger av flyselskap.

Lenke til kommentar

Spørs helt hvor god skolen din. På skolen min hadde det ikke vært sjanse. Nordmenn som har spilt fotball kan absolutt prøve seg som kicker, men ikke mye annet enn det. Men som sagt, avhenger av nivået på skolen din. Det samme gjelder alle andre sporter, så og si.

Lenke til kommentar

Overraskende bra, ihvertfall noen individuelle spillere. Nå snakker jeg kun for min skole, og de dem spilte mot, så skal ikke si noe om resten av landet. Men er mange gode hispanics her ihvertfall. Det irriterende, er at spillere som spilte football, og var gode der, karrer til seg plasser på soccerlaget, selv om dem suger. Quarterbacken på vårt football lag er helt ok i football, og trenerne elsker han, men han suger i soccer. Likevel fikk han spille, fordi trenerne elsker han. Irriterende :p

Lenke til kommentar
MartinF: Kan vi endre tittelen på tråden til "Tråden for utvekslingsstudenter" eller noe mer passende? Spesifiseres jo i første post at den er ment for alle, og det er jo en stor del som faktisk skal til andre land. :)

 

At det er en stor del, er vel å ta i, men ja, vi kan sikkert få til det etterhvert.

 

Mange av soccerlagene har ogsaa majoritet av meksikanere noe som generelt betyr at mange av spillerne er hasjroyekere. Hoeres rasistisk ut, men er desverre ikke det.

 

Idiotisk utsagn.

Lenke til kommentar
Hurra, vertsfamilie :)

 

Gratulerer. Hvor skal du hen? :)

 

Skal til en liten by i England, det fikk jeg vite for et par uker siden.

Men deilig å ha fått vertsfamilie også :D

 

En av få her som ikke skal til USA. Reiser med fylkeskommunen :)

 

Hordaland fylkeskomune? :) da skal vel du i så fall til Cardiff(aner ikkje kordan ein skriver det :p )?

Lenke til kommentar
Ehm uuhm...

 

Så at noen snakket her om 2x23kg kofferter...

I USA er det normalt å få ha 2x23 kg, men når du kommer til norge er 2x20 kg normalt...

Såå det vil si at om du pakker riktig vil du ha maks 6 kg overvekt!

Min far fant ut for meg at det var 80 kr pr kg overvekt så 480 kr.

 

Så ikke tenk, woho jeg har mine siste dager i statene jeg skal bruke alle pengene mine på billig dritt jeg ikke kan få i Norge, du kommer til å trenge penger på reisen hjem!

Og husk alle sammen, du kan ha TO kofferter med 23 kilo i HVER.

Det betyr ikke 26 kilo i en og 20 kilo i en annen, eller 46 kilo i en eneste en ;)

 

Sier ikke at folk her inne er dum, men har erfart fler dumme folk på det området enn det skulle vært lovlig.

Så jah!

(Samme tabben kan gjøres på vei TIL statene og, så pass på kommende utv. studenter)

 

Og en ting til, spør om å få sendt all bagasjen til final destination, da alle baggasje reglene gjelder med det første flyselskapet du flyr med. Så du ikke må sjekke inn bagasjen 4 ganger og betale overvekt 3 av de :)

 

jeg kom hjem fredag og hadde rundt 5-6 kg overvekt og betalte 50 dollar for det, med american airlines kan du ha opptil 70lbs (ca. sjekk selv for nøyaktig) og bare betale 50 dollar overvekt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...