Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med å søke over hele landet. Det gjorde jeg da du da har berdre muligheter for å finne en familie som passer deg;) (søkte også så sent at jeg ikke fikk muligheten til å velge stat da med speak:P)

 

Ja, skjønner hva du mener:) men vil liksom heller skrive noen stater og jeg tror nok jeg skal få en bra familie uansett siden jeg søker tidlig:P men takk for tipset

Lenke til kommentar
Hva med å søke over hele landet. Det gjorde jeg da du da har berdre muligheter for å finne en familie som passer deg;) (søkte også så sent at jeg ikke fikk muligheten til å velge stat da med speak:P)

 

Ja, skjønner hva du mener:) men vil liksom heller skrive noen stater og jeg tror nok jeg skal få en bra familie uansett siden jeg søker tidlig:P men takk for tipset

om du søker tidlig eller ikke har ikke så mye å si for om du får en bra familie eller ikke :p jeg søkte i april i fjord, og fikk familie forige fredag, familien min har nettopp sett på alle de de kunne velge mellom. Det jeg mener å si er at, uansett om du søker nå eller om 5 mnd, så vil ikke det ha så mye å si på familien, de fleste familier velger student etter jul, så da har de som søker sent like stor sjanse for å få bra familie som de som søker tidlig! (kan vel og slenge med at da jeg fikk stat fikk jeg og velge by, så jeg skal vel ikke si så mye om det er smart eller ikke, for jeg har vært dritt heldig :p ) haha! men skulle jeg dratt til USA, ville jeg nok tatt nation wide!

Lenke til kommentar
Hva med å søke over hele landet. Det gjorde jeg da du da har berdre muligheter for å finne en familie som passer deg;) (søkte også så sent at jeg ikke fikk muligheten til å velge stat da med speak:P)

 

Ja, skjønner hva du mener:) men vil liksom heller skrive noen stater og jeg tror nok jeg skal få en bra familie uansett siden jeg søker tidlig:P men takk for tipset

om du søker tidlig eller ikke har ikke så mye å si for om du får en bra familie eller ikke :p jeg søkte i april i fjord, og fikk familie forige fredag, familien min har nettopp sett på alle de de kunne velge mellom. Det jeg mener å si er at, uansett om du søker nå eller om 5 mnd, så vil ikke det ha så mye å si på familien, de fleste familier velger student etter jul, så da har de som søker sent like stor sjanse for å få bra familie som de som søker tidlig! (kan vel og slenge med at da jeg fikk stat fikk jeg og velge by, så jeg skal vel ikke si så mye om det er smart eller ikke, for jeg har vært dritt heldig :p ) haha! men skulle jeg dratt til USA, ville jeg nok tatt nation wide!

 

Jeg reiser med afs;)

 

men mente det ikke sånn bokstavelig, men jeg kommer lengre opp på listen da:) og i afs så var det noe med at det er vertsfamilien som velger?

Lenke til kommentar
Reiser du med AFS får du ikke velge stat.

 

Edit: Hvis ikke du mente stat som i land, da. Da har du en del å velge i :p

 

Hæ? nå skjønte jeg ikke noe:P jeg velger usa, men får jeg ikke velge mer enn det da? Kan jeg komme hvor som helst?

Lenke til kommentar

Det kan selvfølegelig være annerledes med afs, det vet jeg absolutt ingenting om, men jeg vet at familien min så på meg og hun andre norske samtidig når de skulle velge student!, jeg sendte inn alle papirer i starten av september, hun i januar!

 

men herregud, bare velg hvis du vil, er ikke det jeg mener! jeg måtte velge to byer utav 6, jeg var skikkelig usikker, og det at jeg endte opp med å velge yeppoon var helt tilfeldig, altså, uken før jeg sendte inn var jeg sikker på at jeg ville til mackay! hadde jeg sendt papirene en uke før ville jeg altså ikke fått den familien jeg har fått (har pratet med hun som bor hos de nå, hun vil ikke dra hjem og bort fra vertsfamilien liksom, og sier at jeg er så utrolig heldig som det går ann). Det kan altså være familier i en av statene du ikke velger som kan være perfekt for deg! hadde jeg hatt valget, hadde jeg latt det stått åpent!

 

EDIT: så dere hadde skrevet at det ikke går ann å velge stat, så da spiller det vel ingen rolle med det jeg skrev :p

Endret av stine92
Lenke til kommentar
Ja, hvis du velger AFS i USA kan du ikke velge stat du ønsker å havne i.

 

 

Åja, haha. da har noen sagt feil til meg for jeg har trodd det:P Men det var egentlig like greit, for da slipper jeg å tenke mer på det:) håper bare jeg ikke kommer et alt for kaldt sted:P

Lenke til kommentar

Jeg reiser med explorius i år, og jeg kunne velge en stat jegville komme til, så skulle de prøve å finne familie der. Men jeg ville ikke velge stat, for hvis jeg kom til en familie som ikke var så bra, og at jeg da hadde muligheten for å havne et helt annet sted hos en annen familie var da bedre, Så jeg søkte over hele USA. Men nå er jeg kjempe fornøyd. Kom til en helt Super familie i Las vegas=)

Lenke til kommentar
Jeg reiser med explorius i år, og jeg kunne velge en stat jegville komme til, så skulle de prøve å finne familie der. Men jeg ville ikke velge stat, for hvis jeg kom til en familie som ikke var så bra, og at jeg da hadde muligheten for å havne et helt annet sted hos en annen familie var da bedre, Så jeg søkte over hele USA. Men nå er jeg kjempe fornøyd. Kom til en helt Super familie i Las vegas=)

 

Ja, det er det jeg også tenker nå. Det er selvfølgelig noen stater jeg har mer lyst til å bo i enn andre, men hvis den "perfekte" familien bor i en annen stat enn de jeg søker i og jeg da kommer til en helt annen. + at det er jo vanskelig i det hele tatt å vite hvilken stat og hvilken by/sted som er "kjekkest":)

Lenke til kommentar
Jeg har slengt meg på i siste øyeblikk og har valgt california som stat.

 

Er det noen som har vært der? Hvordan var det?

må bare fortelle deg at california er ikke bare kyst, store byer og sol.

Du har nordcalifnornia hvor du vil få snø på vinteren, sør hvor det vil være varmt, du har store kystbyer og små kystbyer, større byer langt fra kysten og små byer langt fra kysten.

 

California er så utrolig mye mer enn hva de fleste tror, så jeg hååper virkelig ikke at du forventer å komme til en rik familie i et svært hus, i en rik pen suburb til en stor by på kysten i sørcalifornia hvor det er surfing og strandchilling hver dag.

Du kan være heldig, men du kan også havne på en bondegård på grensen til oregon, nevada eller arizona.

 

Du kan selvfølgelig spørre folk hvordan det er, men skal du få et generelt inntrykk må du spørre mange.

Gå inn på forskjellige blogger og se om de linker til folk som er i california, det er mitt tips :)

 

Men skal jeg være ærlig, vær åpen, ikke forvent noe, og tenk positivt når noe skjer!

Hvis du spør noen som har vært heldig om hvordan det er og gleder deg sykt, og blir helt innmari skuffet når du havner på landet og kommer til å ha et totalt motsatt liv enn hva de hadde, misunner jeg deg ikke!

 

Så vær åpen, tålmodig og bare vent på en vertsfamilie :)

Kan ta litt ekstra tid siden det er cali, er stor pågang for alle tror de kommer til en storby eller O.C liksom..

Lenke til kommentar

da er klokken 5 am og jeg har akkurat drukket en 5 hour energy drink + en 7 hour energy drink så nå kan jeg vel være våken til flyet går om 12 timer (;)) ble nok overvekt da, men heldigvis så er det bare 50 dollar ekstra med American Airlines! :) Året har gått så utrolig fort, og skal bli veldig deilig å komme hjem

 

lykke til, til dere som drar til høsten og LEV LIVET mens du er her borte, gjør alt mellom himmel og jord (: du kommer jo aldri til å se 99% av folkene her borte igjen uansett

Lenke til kommentar

FOr å svare til det litt ovenfor (EDIT: forrige side:P). Tror ikke det har så mye å si når du søker og når du får familie.

 

Jeg var en av de eller den siste som fikk plass med speak og en av de første som fikk familie om ikke den første.

Endret av OleKristofer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...