Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Randy kunne du velge selv hvor du ville reise til (stat)?

Og kunne du velge hvor du ville til i den staten ?

 

Jeg hadde områdevalg i Midtvesten, men fikk istedenfor familie i Burbank.

 

Man kan velge omtrent hvor.

 

Man kan ikke velge hvor i staten nei

Lenke til kommentar
for late:

 

ISS = detention

 

Feil. ISS er In School Suspension. Gjør du noe du ikke skulle ha gjort, kan du bli plassert i ISS, hvor du sitter hele eller deler av skoledagen på et rom og har ikke lov til å snakke med noen osv. Man kan også få OSS, Out of School Suspension, og da får du ikke komme på skolen.

 

Detention er som regel noe du får får å være for sen eller litt sånne ting. Vanligvis 45 minutter etter skolen er ferdig.

 

er du seriøs når du sier man får gjensittelse bare ved å skate i skoletiden? Jeg skater jo inni skolebygget der jeg går nå...

 

Dette er ikke Norge, som noen over så fint sa.

Lenke til kommentar
Dette er ikke Norge, som noen over så fint sa.

 

Syns det er svært uklart. Kan du fortelle meg lit om moralet rundt skateboard slik du har opplevd det i USA? (Ta hensyn til at noen stater er mer skatevennelige enn andre da. Jeg bor svært nærme der skating ble oppfunnet)

Lenke til kommentar
Syns det er svært uklart. Kan du fortelle meg lit om moralet rundt skateboard slik du har opplevd det i USA? (Ta hensyn til at noen stater er mer skatevennelige enn andre da. Jeg bor svært nærme der skating ble oppfunnet)

 

På skolen jeg gikk på, var skaterne sett på som de som drev med dop og de som drakk mye. Derfor ble de også sjekket mye opp i, og de kom som regel i trøbbel mye fortere enn oss andre, da skolen var mye ute etter å "ta de". Dette kan selvfølgelig variere veldig(!) fra skole til skole, og stat til stat (jeg bodde i Wisconsin).

 

Jeg vil anbefale deg å se det litt an. Skjønner godt at du er kjempenysgjerrig på hvordan USA er, og at du veldig gjerne vil vite alt før du drar, men, som sagt, anbefaler jeg virkelig å bare ta det som det kommer. Ellers er det store muligheter for at du blir kjempeskuffet.

 

Og SELVFØLGELIG: lykke til!!

Lenke til kommentar
for late:

 

ISS = detention

 

Feil. ISS er In School Suspension. Gjør du noe du ikke skulle ha gjort, kan du bli plassert i ISS, hvor du sitter hele eller deler av skoledagen på et rom og har ikke lov til å snakke med noen osv. Man kan også få OSS, Out of School Suspension, og da får du ikke komme på skolen.

 

Detention er som regel noe du får får å være for sen eller litt sånne ting. Vanligvis 45 minutter etter skolen er ferdig.

 

er du seriøs når du sier man får gjensittelse bare ved å skate i skoletiden? Jeg skater jo inni skolebygget der jeg går nå...

 

Dette er ikke Norge, som noen over så fint sa.

 

 

For å adde litt til det;

 

det kommer ann på hvordan skole du kommer på, på skolen min har vi ingen detention etter skolen, vi har tre forskjellige form for straff:

 

Lunch Detention: du må spise lunsj sammen med en lærer og andre studenter som er i samme situasjon som deg, du kan få dette ved å komme f.eks til skolen til 2. time fordi du forsov deg.

 

ISS: In School Suspension, dette er et fengsel for å si det mildt, du sitter i et klasserom hvor du ikke har lov å prate, du har ikke lov å høre på musikk, du har ikke lov å lese noe som helst, du har ikke lov å sove, du har ikke lov å bøye ryggen, du må sitte helt strakt oppreist. Du kan oppnå ISS ved å skippe, få mer enn 6 tardys (du får en tardy hver gang du kommer fra 1 sekund (bokstavelig talt 1 sekund, ikke tro du slipper tardy selv om du er 1 meter fra døren når bell'en ringer) til 5 minutter (mer enn 5 minutter da får du ikke komme inn i timen og må gå til study hall og får ikke attendance for den timen) for sent til en time, du kan også få dette for å komme i en fight, banne, telefon i timen eller andre regelbrudd. Og jeg kan love deg at hvis du får heldags (7 timer ISS) så er det faen ikke gøy.

 

OSS: Out of School Suspension, dette er den VÆRSTE form for staff du kan få. Ja, er det ikke rart at å sove lenge, være hjemme å chille er den værste straffen du kan få? Men når du har OSS så kan du fort bli sett på som et problembarn av andre, du mister attendance for alle skoletimene, og du kan ikke "gjøre opp" (make up) arbeidet du skulle ha gjort denne dagen, så dette kan bety at karakteren din faller fra A til C hvis du skulle hatt en prøve den dagen.

 

Personlig har jeg hatt alle 3, ikke noe å skryte av akkurat, men dere kommer til å se at det ikke skal mye til for å få litt pes for den minste ting.

 

 

 

 

Dette er ikke Norge, som noen over så fint sa.

 

Syns det er svært uklart. Kan du fortelle meg lit om moralet rundt skateboard slik du har opplevd det i USA? (Ta hensyn til at noen stater er mer skatevennelige enn andre da. Jeg bor svært nærme der skating ble oppfunnet)

 

Skatere her er litt delt, noen av de er kule, men er du skater så må du gå i spesielle klær som ser helt fucked up, noen har fet stil men de blir sett på som.. litt spesielle

 

noe BMX'ere og skatere har til felles her borte er at de ofte er i veldig skittene/problemfylte miljøer. Mye hasj, mye bråk med politiet siden de skater f.eks på college campus, skolen osv noe som ikke alltid er like populært. Det er mange som har vært i f.eks skater miljøet i mange år, som nå er ute av det og de er veldig takknemmelige for det. Men vil du skate, så er jeg sikker på at det finnes noen fete skatere der ute, bare pass litt på så du ikke kommer i stress med politiet ;)

 

 

Forøvrig er det 2 uker og 5 dager igjen nå :) bare 6 skoledager igjen!

Lenke til kommentar
Feil. ISS er In School Suspension. Gjør du noe du ikke skulle ha gjort, kan du bli plassert i ISS, hvor du sitter hele eller deler av skoledagen på et rom og har ikke lov til å snakke med noen osv. Man kan også få OSS, Out of School Suspension, og da får du ikke komme på skolen.

 

Detention er som regel noe du får får å være for sen eller litt sånne ting. Vanligvis 45 minutter etter skolen er ferdig.

.

 

Oj, viste ikke at det var så mye forskjellige ting, trodde ISS var "detention" Da lærte jeg noe nytt.

 

Fredrik, bare lurer litt på hvordan du har klart å få alle tre :p Og hadde du 7 timer ISS!?

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar

Blir man plassert i ISS en hel skoledag, så vil det i hans tilfelle sikkert være sju timer (skoletimer). Min skole har bare 4 perioder, men skoledagen er fra 8.05 til 3.25. Sju timer og 20 minutter totalt det vel? Og da blir man jo i ISS i 4 timer, altså 4 skoletimer.

 

Dette er et annet interessant tema. Nemlig hvordan timene er her borte. Våre perioder er på 90 minutter, mens jeg vet andre skoler har bare 45 hver time.

Lenke til kommentar
Feil. ISS er In School Suspension. Gjør du noe du ikke skulle ha gjort, kan du bli plassert i ISS, hvor du sitter hele eller deler av skoledagen på et rom og har ikke lov til å snakke med noen osv. Man kan også få OSS, Out of School Suspension, og da får du ikke komme på skolen.

 

Detention er som regel noe du får får å være for sen eller litt sånne ting. Vanligvis 45 minutter etter skolen er ferdig.

.

 

Oj, viste ikke at det var så mye forskjellige ting, trodde ISS var "detention" Da lærte jeg noe nytt.

 

Fredrik, bare lurer litt på hvordan du har klart å få alle tre :p Og hadde du 7 timer ISS!?

 

Hehe, for det første, så prøver jeg ikke leke noe badass, prøver bare å vise hvor lett det kan være å komme i trøbbel her borte.. Alle lærerne elsker meg, jeg har lærere som gir meg f.eks 500/500 poeng (noe som gjør at du i teorien ikke trenger å møte opp på 9 uker og når du kommer tilbake har du fortsatt A) på en bok jeg aldri en gang har åpnet, bare fordi de liker meg.

 

Er litt av hvert egentlig, har hatt mange lunch detentions siden jeg liker å sove, så kommer ofte til f.eks 4th period rundt klokken 12, siden jeg er/var vant med vgs i norge hvor du kan komme og gå som du vil. Men lunch detention er chill, det er ikke noe spess straff, du sitter bare å spiser lunsjen din og prater med andre folk enn du normalt gjør. Mye morsomme historier som blir delt her.

 

ISS har jeg hatt et par ganger for ulike grunner, men bare en gang har jeg vært der 7 klokketimer (8:05-3:05), og det var pga mye som bygde seg opp fra tidligere regelbrudd, som f.eks da vi hadde senior skip day og hadde akkurat hatt en frokost-BBQ og kjørte på vei hjem forbi skolen, med musikken på fullt med subs og politiet på skolen var selvfølgelig utenfor, og da de hørte oss på en mils avstand så stoppet de oss, og da ble vi busted for å skippe, men det var jo liksom etter vi hadde chillet hele dagen så neste dag ble det 3 timer i ISS og det var egentlig fortjent og verdt det. Så er det flere periods jeg bare har vært i andre klasser, og jeg liker faktisk maten på skolen så det er ofte jeg føler for å ha både 1st lunsj (11:50-12:25) og 2nd lunsj (12:40-13:15) så da er jeg borte fra 5th period og dette vises jo på attendance så dette + noen andre referrals som å bli tatt for å banne (woooow) og for å komme til en football kamp en dag hvor jeg egentlig var "syk" resulterte i at de satt meg 7 timer der inne ja :p

 

OSS ble bare fordi jeg hadde skippet alt for masse og f.eks hatt over 25 timer borte fra historie :p og det er ganske big deal her, når snittet på attendance ligger på 95% hver dag. Men tok en dag hjemme med et smil jeg :)

 

 

ble masse surr og lite kronologisk her men grunnen er at klokken er 4 på natten og jeg kom akkurat inn fra en livlig natt og skal nå opp om 3 timer på siste utvekslingsstudent meet for så å ha prom + after prom + after after prom så kommer til å være så sinnsykt trøtt siden jeg ikke skal sove på 26 timer minst :D

 

vet ikke om du fikk noe ut av det men er det mer så bare spør ;)

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som blir litt dårlig av å lese innleggene til FredrikUSA91?

 

Ta det med ro.. Her i Olympia, Washington tror jeg vi bare har lunch detention og jeg kjenner ingen som har fått det i år. Folk har mobilen liggende på pultene, med vibrering (det bråker), jeg kommer forseint til timen hele tiden, og får "anmerkning" kanskje hver fjerde. Jeg sover i 6. time hver dag, og skulker timer i ny og ne. Har aldri fått noen som helst straff. Så den super overkontrollerende torturmetoden Fredrik beskrev sjokkerte meg ganske kraftig.

 

Forresten. Gratulerer med Grap Prix of 17. MAAAII :D:D:D

 

Har du en blogg eller noe?

Lenke til kommentar

Fredrik jeg digger deg! :p

 

Har aldri hatt verken detention eller ISS eller noe av det slaget. Og jeg er vel for sen til 5th period (lunsj) hver dag, selv om de aldri skriver meg ned på tardies. I tillegg så skulker jeg 8 period en god del, aka. minst en gang i uken, men har aldri kommet i noen spessiel trøbbel pga. det. Vertsfamilien min er litt naiv siden, det har hendt 10 ganger at jeg har fått unexcused absence når jeg har vært der, så de tror jeg er der hele tiden ((:

 

Man lever da bare en gang, er ikke som vi er skikkelig bad ass eller noe. I'm not gonna lie, jeg fester en god del her, hvertfall en gang i uka, vanligvis 2. Digger vennene mine her, vi har det alltid kjempe gøy! Og nei jeg tar ikke noen spessielle sjangser, drikker bare i "trygge" omgivelser, og vi drar aldri noen plass hvor jeg kan bli busta heller.

 

Kos deg på prom + after prom + after after prom (party?) Fredrik, lev livet!

Lenke til kommentar

Hallo, alt det der er veldig forskjellig fra skole til skole, sted til sted osv osv!

Min skole er veldig liten, og lærerne er liksom "whatever", noen ganger skriver de opp at du er sen, andre ganger ikke!

 

Skolen vår er delt inn i 9 week semesters...

Så hvis du er sen mer enn 3 ganger på de 9 ukene får du 1 gjensitting etter skolen (halvtime)

Får du mer enn 3 gjensittinger i løpet av de 9 ukene får du 1 dag i ISS, som jeg sa, forskjellig fra skole til skole.

 

Vanligvis setter de studenter i kopirommet ved siden av office, hvor folk snakker med folk som kommer ut og inn og går forbi, sitter med pc, hører på ipod, txter osv osv...

 

Vi har også slik at første gjensitting er en halvtime, neste gjensitting er en time, tredje gjensitting halvannen osv.

Så du kan kun få halvannen time!

 

Det er masse forskjellige regler og da, hvis jeg banner skal jeg få 1 detention (gjensitting)

hvis jeg snakker drit om noen inkludert lærere får jeg 2..

Vår rektor er en trangsynt jævel, snakker du stygt om han får du 3 detentions...

Hvis noe mer enn håndflatene toucher mellom en jente og en gutt, detention osv osv osv osv!

Lenke til kommentar
Fredrik jeg digger deg! :p

 

Har aldri hatt verken detention eller ISS eller noe av det slaget. Og jeg er vel for sen til 5th period (lunsj) hver dag, selv om de aldri skriver meg ned på tardies. I tillegg så skulker jeg 8 period en god del, aka. minst en gang i uken, men har aldri kommet i noen spessiel trøbbel pga. det. Vertsfamilien min er litt naiv siden, det har hendt 10 ganger at jeg har fått unexcused absence når jeg har vært der, så de tror jeg er der hele tiden ((:

 

Man lever da bare en gang, er ikke som vi er skikkelig bad ass eller noe. I'm not gonna lie, jeg fester en god del her, hvertfall en gang i uka, vanligvis 2. Digger vennene mine her, vi har det alltid kjempe gøy! Og nei jeg tar ikke noen spessielle sjangser, drikker bare i "trygge" omgivelser, og vi drar aldri noen plass hvor jeg kan bli busta heller.

 

Kos deg på prom + after prom + after after prom (party?) Fredrik, lev livet!

 

 

Hehe, takk ser ut som vi er i samme båt.

 

Når du snakker om festing så vil jeg bare si at det er økonomisk-uansvarlig å ikke feste i USA, med tanke på at en corona er en dollar (vs 27kr i norge?) og en stor flaske smirnoff er 10.99 :/ men som sagt, pass på! finn deg trygge omgivelser, som jeg f.eks fant huset til sønnen til han "styrer'' byen (industri osv), hvor politiet ikke hadde lov å komme (uskreven regel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...