Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei lurte på hvilke regler folk får av vertsfamiliene sine??

 

Det er selvsagt like forskjellig som reglene mellom deg og dine venner hjemme. Fellestrekkene er at de i USA kan være litt mer beskyttende osv. Tidligere hjem, ikke alene med gutter/jenter, ikke alkohol osv osv

 

Men så klart varierer dette også mellom familie til familie

Lenke til kommentar

Hei... Jeg skal ikke til USA skoleåret som kommer, men muligens neste... Jeg lurer på noe.. Jeg har sinnsykt lyst til å komme til Colorado, helst denver (elsker å stå på ski), men er det mulig å søke til steder? En jeg kjenner kom til colorado mener jeg, men endte opp med å dra til Orlando (han drar til neste skoleår).

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar
hei lurte på hvilke regler folk får av vertsfamiliene sine??

 

Det er selvsagt like forskjellig som reglene mellom deg og dine venner hjemme. Fellestrekkene er at de i USA kan være litt mer beskyttende osv. Tidligere hjem, ikke alene med gutter/jenter, ikke alkohol osv osv

 

Men så klart varierer dette også mellom familie til familie

 

Lurte på va folk som er eller har vært i usa har fått som regler

Lenke til kommentar

Bare å bla bakover her, det.

 

Forventes å gå i kirka i timesvis på søndager fordi alle gjør det, ikke være ute senere enn 22, ikke ha med folk av motsatt kjønn hjem, ikke drikke alkohol, ikke røyke osv. Du går på en seriøs smell hvis du forventer "knulle baywatch-damer hele døgnet og party party".

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

har noen reist med afs?

sitter å leser på sidene deres men så lurte jeg på hva som er inkludert i prisen for det står liksom"Deltakeravgiften dekker:

Hvis du reiser med AFS er det ingen økonomiske overraskelser underveis. Avgiften inneholder alt du trenger, uten skjulte kostnader. Den inkluderer alt så nær som legesjekk i Norge før avreise, eventuelle vaksiner før eller under oppholdet, lommepenger og eventuelle språkprøver i Norge. " og så står det en del punkter nedover, men det var det med Den inkluderer alt så nær som somjeg ikke skjønte.

inkluderes det ikke i prisen da?

litt forvirra :hmm:

Endret av ingatoppen93
Lenke til kommentar

Hadde du brukt god tegnsetting, som spørsmålstegn, så hadde vi kanskje fortstått hva du mente og.

 

Jeg tror dog at du spør om alt er inkludert? Så vidt jeg vet, så er alt av utgifter dekket i prisen ja. Reise til Oslo både for ambassade og alt sånn, om du ikke bor i nærheten.

Lenke til kommentar
Hmm, no har det gått ein uke siden eg fekk e-post av vertsfamilien, men eg har enda ikkje hørt noko frå Explorius... Merkelig :hmm:

Burde eg sende ein melding til Kathrine og spørre ka som skjer?

Det samme skjedde med meg. Det som var greia hos meg, var at familien kontaktet meg før explroius i norge hadde fått papirene på at jeg hadde fått familie. tør å tippe på at du har ICES som organisasjon i usa?

Endret av Gryly
Lenke til kommentar
har noen reist med afs?

sitter å leser på sidene deres men så lurte jeg på hva som er inkludert i prisen for det står liksom"Deltakeravgiften dekker:

Hvis du reiser med AFS er det ingen økonomiske overraskelser underveis. Avgiften inneholder alt du trenger, uten skjulte kostnader. Den inkluderer alt så nær som legesjekk i Norge før avreise, eventuelle vaksiner før eller under oppholdet, lommepenger og eventuelle språkprøver i Norge. " og så står det en del punkter nedover, men det var det med Den inkluderer alt så nær som somjeg ikke skjønte.

inkluderes det ikke i prisen da?

litt forvirra :hmm:

Alt er dekt med AFS, ja. Det de mente i teksten du referer til er at prisen ikke dekker legesjekk i Norge og eventuelle vaksiner du må ta. Dette må du betale selv.

 

Reiser selv med AFS og så langt er jeg kjempefornøyd, men har ikke begynt på selve utvekslingsåret ennå så kan vel ikke uttale meg så sterkt :p

Lenke til kommentar
Hmm, no har det gått ein uke siden eg fekk e-post av vertsfamilien, men eg har enda ikkje hørt noko frå Explorius... Merkelig :hmm:

Burde eg sende ein melding til Kathrine og spørre ka som skjer?

Det samme skjedde med meg. Det som var greia hos meg, var at familien kontaktet meg før explroius i norge hadde fått papirene på at jeg hadde fått familie. tør å tippe på at du har ICES som organisasjon i usa?

Hehe, ja eg har ICES i usa :p Okei, men då går det vell bra... Kor lang tid tok det før du hørte noe frå Explorius?

Lenke til kommentar
Hmm, no har det gått ein uke siden eg fekk e-post av vertsfamilien, men eg har enda ikkje hørt noko frå Explorius... Merkelig :hmm:

Burde eg sende ein melding til Kathrine og spørre ka som skjer?

Det samme skjedde med meg. Det som var greia hos meg, var at familien kontaktet meg før explroius i norge hadde fått papirene på at jeg hadde fått familie. tør å tippe på at du har ICES som organisasjon i usa?

Hehe, ja eg har ICES i usa :p Okei, men då går det vell bra... Kor lang tid tok det før du hørte noe frå Explorius?

 

Det tok vel fem dager eller noe sånt. Jeg ringte å spurte, men det var ikke noe big deal egentlig. Tror bare at ICES er litt treige av seg :p

Lenke til kommentar
Hadde du brukt god tegnsetting, som spørsmålstegn, så hadde vi kanskje fortstått hva du mente og.
lage kvalm

Med 'vi', så mener du 'du', eller? Tror ikke vi andre hadde et problem med å skjønne hva som stod der.

 

Jeg synes det er utrolig teit at du må ødelegge tråden med attituden din. Vær så snill.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å merke at den tråden her blir mer og mer MartinF mot røkla. Virker som det er lettere at alle stiller seg mot én, enn at man faktisk prøver å ta diskusjonene selv. Jeg forstår MartinF veldig godt, da det er et faktum at mange som poster her ikke eier rettskrivningsevne, og oppfører seg, tilgi meg, som bortskjemte drittunger. Jeg syntes MartinF virker som en av de mer våkne utviklingsstudentene i USA i år, og istedet for at dere går imot han burde dere heller høre på han.

 

Som om det kommer til å skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...