Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg og skal reise med Explorius til høsten, og har berre posetivt å si om dei ;) Viss du spørr om noe får du svar på dagen og dei er hyggelige og prøver å hjelpe deg best mulig.

 

Når du søker sender du først inn eit interreseskjema. Innen ein veke sender dei deg eit skjema du skal fylle ut på engelsk. Det er sånne typiske spørsmål: How would you adjust to living in a smaller community? og What are your expectations of your hostfamily? (Viss du vil kan eg sende deg skjemaet :) )

 

Når du har sendt inn skjemaet avtalar du tidspunkt til eit intervju. Enten personleg intervju, eller viss du bur så langt ute på bondelandet som meg; telefonintervjue. Du blir spurt omtrent dei same spørsmåla som i det skjemaet... Ein liten del på ca. 15 min på engelsk. Derreter venter du opp til 1 veke så får du svar om du har kommt inn :)

 

 

Edit: Viss du vil vite om vertsfamilien min kan du sjekke bloggen i signaturen...

Endret av Bjørnar!
Lenke til kommentar
100 dager til jeg drar. tror jeg tisser på meg.. vet ikke helt hvorfor jeg skriver i denne tråden

 

pff bare vent til uken før du drar du, den siste uken så sov jeg fra 7:00 (om morgenen) til 12 på formidagen, tok bikkja ut på løpetur klokken 4 om morgenen, og de mest random ting siden jeg ikke kunne sove. du kommer til å skjønne hva jeg mener når du kommer dit ;)

 

Og bare vent til du har goodbye party / sier byebye til alle vennene dine i Norge, du kommer bare å smile, mens etter de drar og du ikke skal se de igjen kommer du til å føle et stooort tomrom :D men du har mye å se frem til ;)

Lenke til kommentar

Her kommer litt flere spørsmål

 

Tas det hensyn til hvis man feks ønsker småsøsken i familien?

Hvilke sporter og andre skole aktviteter fins det?

Kan jenter spille amrikansk fotball?

Hva er Track and Field og Cross Country ?

er det sånn at man betaler for det meste sjøl der borte eller gjør vertsfamilien det?

Va må man ta av fag der borte for å få året godkjent der borte, skal begynne på allmen te neste år?

må man ta noen fag som privatist når man kommer tilbake?

har noen oplevd diskriminering der borte, har hørt om en skole vor de fargede elevene satt på en side av sipisesalen og de andre på den andre siden?

Puh litt mange spørsmål men men :p

Lenke til kommentar
Her kommer litt flere spørsmål

 

Tas det hensyn til hvis man feks ønsker småsøsken i familien?

Hvilke sporter og andre skole aktviteter fins det?

Kan jenter spille amrikansk fotball?

Hva er Track and Field og Cross Country ?

er det sånn at man betaler for det meste sjøl der borte eller gjør vertsfamilien det?

Va må man ta av fag der borte for å få året godkjent der borte, skal begynne på allmen te neste år?

må man ta noen fag som privatist når man kommer tilbake?

har noen oplevd diskriminering der borte, har hørt om en skole vor de fargede elevene satt på en side av sipisesalen og de andre på den andre siden?

Puh litt mange spørsmål men men :p

 

1. Det tror jeg ikke, men det går an å spørre.

2. Avhenger fra skole til skole. Sjekk her hva mine skole har: http://bartow.ga.schoolwebpages.com/educat...68f0affd61b8ecd og klubber finner du her: http://bartow.ga.schoolwebpages.com/educat...iondetailid=122

3. Nei, bortsett fra en til to "Powder Puff"-kamper i året. Vår er i dag. Sjekk bloggen min i morgen for bilder.

4. Track and field er friidrett, Cross Country er løping i terreng. Litt som orientering, men du slipper å orientere deg, bare løp etter en gitt løype.

5. Min vertsfamilie betaler for omtrent all maten min. $2 til skolemat hver dag, samt all restaurantmat, om jeg er sammen med dem. Dette er ikke noe de må, men min familie gjør det likevel. Ikke forvent at de skal betale alt for deg.

6. Snakk med rådgiveren din.

7. Snakk med rådgiveren din. Det spørs om du får alle fagene du trenger godkjent.

8. Nei, ikke på min skole ihvertfall. Grupperinger er det, og litt smårasisme, slik som at Rednecks hele tiden kaller svarte for "niggers". Men utenom det, så er det ikke noe diskriminering, nei.

Lenke til kommentar
Hvordan går det med den meget oppdaterte bloggen din, Fredrik?

Du går vel ikke i mine og Ingrids fotspor? :)

 

haha uff, ja er ikke noe motivert til å skrive mer altså, selv om jeg har egentlig masse å skrive om Hawaii, Pacers - Cav's (LEBRON JAMES LIZZM) gamet osv! og idag er det bursdagen min ;D

 

tenkte å gå glipp av natt til 1. mai og ikke bli sunget for av hundrevis av drita folk skulle bli kjipt, men så var det fett med kake med 18 lys og glasur hvor det stod 'Gratulerer med dagen kjekken - happy birthday we love you' og med rundt 1200 folk i kantinen som sang og kastet meg opp i været idag og da :D har masse å fortelle, du må være mer på msn ass..

 

luv in the club <3

Endret av FredrikUSA91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...