Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig overgår de bra stundene de dårlige, minnes da jeg pulte dattera til en local MC gangleder mens jæveln sov i naborommet og jeg var supposed to sleep on ze couch, det var heftig shit! :!:

Verken for å flame, være jævelig, eller forhåndsdømmende her, men jeg kan absolutt ikke dy meg:

 

Hva gikk du ut med i snitt etter ungdomsskolen?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg til å ikke tenke så mye!

 

Nå veit ikke jeg så mye om deg, men prøv å vær sosial, utvid vennekretsen din før du drar. Dette er da for å "øve" deg til du kommer dit. Når du kommer til USA så vil du ikke få venner av deg selv, du må gjøre en liten innsats du også!

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg til å ikke tenke så mye!

 

Nå veit ikke jeg så mye om deg, men prøv å vær sosial, utvid vennekretsen din før du drar. Dette er da for å "øve" deg til du kommer dit. Når du kommer til USA så vil du ikke få venner av deg selv, du må gjøre en liten innsats du også!

 

hva tar du meg for? jeg har nok av venner og er masse sosial, så jeg tviler på at jeg trenger å jobbe med det. jeg er blir bare utrolig nervøs når jeg snakker med ukjente, altså voksne!

Lenke til kommentar

Epletyv, det er bare å ta kontakt med dem. De er sikkert like spente som deg.

Det blir utrolig mye lettere å møte dem om du har snakket med dem før du kommer. Jeg snakket med min vertsfamilie med mikrofon på skype før jeg reiste og det hjalp utrolig mye, selv om det er skummelt den første gangen :grin:

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler deg til å ikke tenke så mye!

 

Nå veit ikke jeg så mye om deg, men prøv å vær sosial, utvid vennekretsen din før du drar. Dette er da for å "øve" deg til du kommer dit. Når du kommer til USA så vil du ikke få venner av deg selv, du må gjøre en liten innsats du også!

 

hva tar du meg for? jeg har nok av venner og er masse sosial, så jeg tviler på at jeg trenger å jobbe med det. jeg er blir bare utrolig nervøs når jeg snakker med ukjente, altså voksne!

 

Haha, slapp av! :)

 

Prøver bare å gi noen tips, og som sagt veit jeg ingenting om deg. Men hvorfor er det så annerledes med voksne? Folk er jo alltid ukjente før du blir kjent med dem...

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Hei! Jeg reiser til USA i sommer men har enda ikke fått vertsfamilie. Man kan vell si jeg var litt sent ute med å søke..

 

Jeg har et lite problem, jeg er ikke helt sikker på om jeg virkelig vil reise fordi livet mitt her hjemme er helt fantastisk for tiden.

I tillegg spiller jeg håndball på et ganske så bra lag og jeg vet at skal jeg til USA må jeg slutte og også gi opp landslagsdrømmen. (Jeg er ganske god).

 

Jeg trenger å bestemme meg raskt! Hjelp? :)

Lenke til kommentar

Så.. Hmm. Jeg tror du egentlig kommer til å angre hvis du ikke reiser.

Jeg føler akkurat det samme untatt håndball tingen. Jeg tenker at jeg vet ikke om jeg vil pga venner osv. Men da igjen vil tiden hjemme nesten stå "stille". Man kommer til å oppleve så sykt mye mer enn alle andre som blir igjen i Norge. Jeg snakkes med ei som kom hjem fra New Zealand for en uke siden etter å ha vært der i 9 mnd. Hun hadde hatt det helt fantastisk selvom hun hadde byttet familie og at vertsbroren hennes hadde prøvd seg på ho (=S). Når ho kom hjem var det som om tiden her hadde stått stille, ingenting som hadde skjedd i forhold til det ho selv hadde opplevd og gjort. Du har èn sjanse til å gå på highschool og den er NÅ.

 

Ikke det at jeg vet hvor god du er i håndball. Men å ta litt fri fra det har ikke så stor forskjell når man er så ung som det vi er nå. Man kan trene seg stort opp igjen. Men igjen det finnes utrolig mange gode håndballspillere i Norge, men 9 mnd borte fra det spiller ingen rolle. Du kan fort trene deg opp igjen.

 

Men ja. Jeg har enda ikke vært i USA men jeg er så sikker på at om du ikke drar at du vil angre. Det kommer ikke til å skje noen ting hjemme. Og tro meg, jeg vet ganske hvordan du tenker, med venner osv osv osv.. Men jeg minner meg alltid på at jeg kommer til å oppleve sykt mye, får mange gode minner, selvom det kommer til å bli noen vansklige stunder, så har jeg fått gode venner og ikke minst en familie nr.2. Jeg liker ikke å snakke om det med venner så mye, for da blir jeg bare trist, men uansett jeg gleder meg noe sykt, og å la noe som denne muligheten falle bort vil være et stort feiltak. ihvertfall for meg, både nå og i senere tid. Ikke la en sjanse som dette gå fra deg!

 

Håper du selv tenker litt over det, og tar en beslutning som du tror er best for deg og din framtid=)

Lenke til kommentar
Hei! Jeg reiser til USA i sommer men har enda ikke fått vertsfamilie. Man kan vell si jeg var litt sent ute med å søke..

 

Jeg har et lite problem, jeg er ikke helt sikker på om jeg virkelig vil reise fordi livet mitt her hjemme er helt fantastisk for tiden.

I tillegg spiller jeg håndball på et ganske så bra lag og jeg vet at skal jeg til USA må jeg slutte og også gi opp landslagsdrømmen. (Jeg er ganske god).

 

Jeg trenger å bestemme meg raskt! Hjelp? :)

 

Jeg hadde samme problemstillingen; jeg var utrolig god i kunstlop, nesten paa landslaget. Bestemte meg til slutt for at dette var sjanse jeg ikke ville la gaa fra meg. Jeg mener, haandball kan du komme inn i igjen naar du kommer hjem, right? Du kommer aldri til aa drive med haandball resten av livet, og jeg tror at hvis du ikke drar, kommer du til aa angre. Jeg ville aldri, selv med alle de negative opplevelsene jeg har hatt, byttet dette aaret for ett aar med kunstlop.

 

Beklager, det er vanskelig aa forklare hvorfor jeg valgte USA, men jeg tror du maa tenke paa hva du kommer til aa gaa glipp av hvis du reiser i forhold til alt du kommer til aa oppleve! Hvilket aar vil gi deg mest? Norge kommer alltid til aa sitte aa vente paa deg naar du kommer tilbake uansett, mens USA er en "once in a lifetime" opplevelse. Tenk paa all livserfaringen du faar.

 

Ett ord til deg: DRA.

Lenke til kommentar
To andre ord til deg: ikke dra.

Begrunnelse for den, takk.

 

*snip*

Forst og fremst; du er ikke sent ute med aa faa familie. Trodde selv jeg var sent ute, men fikk familie i juni, dagen etter ambassadebesoeket. De som venter til slutten av August derimot, venter lenge.

 

Jeg anbefaler deg til aa reise. Du kan holde deg veldig godt fysisk trent i USA og, selv uten haandballen. Reiser du ikke naa, vil du sannsynligvis angre resten av ditt liv. Hvis dette er noe du virkelig vil, saa reis.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Kan du utdype Stifi og ikkje berre komme med konklusjonen?

 

REKEN: Eg meiner du må føle på kva du vil aller helst sjølv... Handballen kan du ta opp igjen som nokon seier, sjølv om det kan bli vanskelig.

 

Du må veie det positive opp mot det negative og sjå kva som er best for deg. Og husk, vennene dine er der når du kjem heim igjen også... Dei har berre opplevd mykje mindre enn deg ;)

Endret av Bjørnar!
Lenke til kommentar

Saa, som sikkert mesteparten vet, bor jeg naa i min fjerde vertsfamilie, etter aa ha byttet stat og skole for ca. en maaneds tid siden. Ble flytter pga. paastaatt drikking, noe som aldri kunne bli bevist, men som de likevel ikke kunne ignorere. Dere kan lese historien her:

 

http://mialampe.ipublish.no/news/show/71773

 

ANYWAYS. Jeg trodde meg og den nye vertsfamilien kom helt fint overens. De har alltid fortalt meg at hvis de hadde noen problemer i det hele tatt, ville de snakke med meg, ikke omraaderepresentanten. Siden de ikke har tatt noe opp med meg, regnet jeg med at alt var helt ok. Tydeligvis ikke! Da jeg gikk paa dataen igaar, hadde de glemt aa lukke en email. Jeg skulle akkurat til aa bare lukke den, da jeg saa navnet mitt. Vet jeg ikke burde gjore det, men ble jo nysgjerrig, saa jeg leste akkurat der navnet mitt stod:

 

“Mia is something else. She thinks she can tell us what to do, and it’s not working for her. I don’t think the kids at school care too much about her now that they have gotten to know her. It makes me miss you so much, cause you were always so respectful and nice, and she’s not.”

 

Da tenkte jeg bare WOW. Enda en type familie #1. Er det ikke bare flott aa faa enda en saann vertsmor? En som slenger dritt om deg bak ryggen din? Snakket med vertsbror om dette i gaar, og han sa han ikke tvilte paa at det var sant. Han saa at naar den tyske studenten (som hun sendte mailen til) de hadde hatt i fjor, kom ikke overens med noen andre i familien enn vertsmoren. Hun tok ham visst med overalt, uten aa inkludere verken brodre eller sostre. Vertsbror sa han trodde hun ville ha studenter der for aa redde ekteskapet, da alt hun gjorde med den tyske studenten i fjor, var ting hun ikke ville gjore med mannen hennes. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjore med dette? Snakke med omraaderepresentanten og risikere at de snakker med vertsfamilien om det?

 

Jeg kommer kjempefint overens med resten av familien, og jeg trodde jeg kom overens med henne ogsaa, men tydeligvis ikke. Under hele oppholdet mitt i USA har ogranisasjonen alltid vaert imot meg, og jeg foler at hvis jeg snakker med omraaderepresentanten min om dette, kommer de til aa snakke med vertsmor.

 

I'm speechless. Help?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...