Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det ja, men du kan jo sende en mail til diverse organisasjoner og høre. Men hvis du skal få året godkjent så må du vel ha noen spesielle fag siden du går på idrettslinje? Det er mye som må sjekkes opp og tenkes over, og anbefaler ingen forhastede valg. :)

Lenke til kommentar
Ok..Noen som vet om det er for sent å søke til 09/10 skoleåret nå?

 

Samme hvilken linje du gå på, men du må ha fag der nede som ligner på fag du skal ha hjemme. Så må skolen hjemme godkjenne fagene. Hadde en kompis på elektro som hadde tenkt å dra, hadde vært på intervju og blitt tatt med i programmet. Men så fant EF at han gikk elektro og sa at det da kan bli et problem å få året godkjent.

Lenke til kommentar
Ok..Noen som vet om det er for sent å søke til 09/10 skoleåret nå?

 

Naar jeg sokte i fjor, sokte jeg i mai. Trodde ogsaa det var for sent, men de har alltid ledige plasser! Anbefaler aa tenke gjennom det en ukes tid eller noe, og saa soke. Ikke forhast deg!

PS: Jeg har ikke hatt det beste aaret, men anbefaler likevel aa reise!!!!!

Lenke til kommentar
Hvem søkte du med Mia?

:)

 

STS. Samarbeidsorganisasjonen dems ERDT/Share! i Wisconsin/Minneosta omraadet er ikke aa anbefale i det hele tatt. Ikke noe bra!!

 

Anbefaler aa tenke gjennom det en ukes tid eller noe, og saa soke. Ikke forhast deg!

 

Søk, gå på intervju, også kan du bestemme deg. Det er sent å søke nå, men ja det er flere som har plasser ledig.

 

Ja, det er sant. Jeg gjorde faktisk det naar jeg tenker meg om., Hehe.

Lenke til kommentar
Har nok et spørsmål. Innser at neste skoleår er for tidlig, altså VG2. Men er det mulig å søke når jeg begynner på VG3 om to år? Og isåfall, hvilken type skole havner jeg på da?

 

Vil ikke si at neste skoleaar er for tidlig.Mulig naar det kommer til personlige valg og slike ting, men jeg var ennaa ubestemt paa om jeg i det hele tatt skulle soke paa denne tiden i fjor. Saa hvis du fortsatt onsker aa dra, ville jeg absolutt valgt dette aaret. Hva med russetiden? Vil du virkelig kaste den bort? I tillegg er det ikke mulig aa faa stipend hvis du gjor det i VG3 aaret ditt. Jeg vet ikkeom du kan faa det godkjent eller ikke, saa det faar andre ta seg av ;)

Lenke til kommentar
Ok..vet du om det har noe å si hvilken linje jeg går på? Om jeg går på idrett eller allmenn, er det et fett? I forhold til studiekompetanse osv..

 

I USA har du flere fagvalg, så det burde ikke bli noe problem med å få idrettsfagene du trenger osv, hvertfall lettere enn om du hadde dratttil et annet land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...