Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No har eg sendt ein mail til Kathrine om at eg ikkje tar i mot tilbudet om internatskulen. Det var mest fordi det var ein internatskule, men også for den låg på ein så forbanna øde plass... 250 inbyggere, 18 % under fattigdomsgrensen, 7 lærere på heile skulen (1-12 klasse)

 

Håper berre eg har gjort det rette valget og at eg ikkje kjem til å angre :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du tok det rette valget. Det hadde ikke vært så greit egentlig tror jeg. Det eneste som er positivt er jo at man får være med venner osv hele tiden og veldig sosial, men ellers, så er det ikke så greit kan jeg tro. Mra valg=)

 

Hehe.. så morro da Haavard=) Det blir morro=D

Endret av Anna-E
Lenke til kommentar
Skjer med at ingen er i Nevada. har sjekket blogger fra både 07/08, + 08/09.. hmm.. årrh!

 

Prøv googlesøk på blogger, jeg søkte og søkte alle mulige kombinasjoner av tyskland, organisasjoner og ord jeg kunne komme på i utvekslingssammenheng, og tilslutt kom jeg over 5 bloggere som er der nede nå. Typ alle resultatene fram til side 10 og 20 var helt på villspor, og midt inni alt sølet fant jeg en blogg, også var det nytt søk igjen... og igjen

Lenke til kommentar
Eg er egentlig ganske negativ til dette, men er det noen som har opplevd noe lignende og kan fortelle litt korleis det var? :)

 

 

Edit: Vil gjerne høre om folk som har levd i små samfunn også ;)

Hejdu!

Tror jeg er rette personen til å svare på dette! Muahah

Jeg bor et lite stykke fra Ukiah, men vi er i samme league som dem!

Hvis du har sjansen til å takke nei til det tilbudet, gjør det.

Her hvor jeg bor har de såkalte dorms også, her er det 14 gutter som bor fordelt på 2 hus hvor vertsmor sover i det ene og vertsfar i det andre.

Vi har hatt 2 gutter som har flyttet rett og slett fordi at engelsken deres ikke blir bedre mtp at de bor sammen med en bunch av andre folk som ikke er særlig god i engelsk heller. Jeg bor hos vertsfamilie så jeg har ikke blitt rammet av den situasjonen.

Eneste forskjellen er vel at i Ukiah har de både jenter og gutter på dormen, og ja, størsteparten av Ukiah sin skole er utvekslingsstudenter. De er det dårligste laget i leaguen, mest fordi at vanligvis blir alle amerikanerne busted på fest og blir kastet av lagene så det er kun utvekslingsstudenter igjen.

 

Utav alle disse småskolene er Ukiah den hvor de sier at standarden er dårligst på skolen osv.

 

Du ville nok fått en positiv opplevelse med masse forskjellige kulturer og sånt, men du er nok som alle andre på jakt etter amerikanere, amerikansk kultur og amerikansk engelsk.

Jeg har masse positive ting å fortelle og, dette skriver jeg kun fordi det virket som om du hadde muligheten til å takke nei, og tro meg, du kan få det bedre enn dette! Så hvis du kan og vil skifte, gjør det.

 

Hvis du vil ha alle de positive sidene kontakt meg enten her eller på pm :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du gjorde det riktige valget jeg og. Storre byer er alltid bedre.

 

Forste byen jeg bodde i var 15000 innbyggere, og skolen hadde ca 2000 elever. Var kjempegreit, fordi samtidig som at jeg kunne bli utrolig gode venner med et par, og noksaa gode venner med en hel haug, var det alltid nye folk aa bli kjent med.

 

Andre byen jeg naa bor i har 2000 innbyggere, og 192 elever paa skolen. Maa si jeg virkelig savner der jeg bodde tidligere, men samtidig er det lettere aa bli kjent med folk her. De er veldig aapne for aa bli kjent med nye folk.

 

Alt i alt ville jeg valgt en storre by. Ja, det tar kanskje litt lengre tid aa bli kjent med folk, men naar du faktisk har blitt kjent med folk, er det utrolig(!) mye bedre aa bo i en storre by :)

Lenke til kommentar

Jah her hvor jeg bor er det kjempemasse smabyer med bare noen hundre paa hvert sted, jeg havnet i en av de hvor vi er ca 600-700 folk, jeg stortrives, er lei og vil hjem med hadde en positiv erfaring!

Ukiah er en av disse smaabyene bare at den er litt mer shitty enn de andre!

 

Du gikk vel ikke paa langhaugen mia? :) (sry for offtopic)

Lenke til kommentar
Herligt med mange svar :)

 

No tenkte eg at eg skulle få opp ein blogg snart... Eg meiner eg har lest litt om det i denne tråden, men spør likevel ;) Kva bloggeside er bra, men lett, å bruke?

 

blogspot.com eller blogg.no

 

 

forresten, alle sammen dra til Hawaii neste år a.. dette er helt sykt chill, sitter her nå med 30 grader og kjempe sol og skal akkurat ned å surfe og sole oss nå :) det er så utrolig verdt pengene med helt sykt opplegg

 

aloha!

Lenke til kommentar
Jah her hvor jeg bor er det kjempemasse smabyer med bare noen hundre paa hvert sted, jeg havnet i en av de hvor vi er ca 600-700 folk, jeg stortrives, er lei og vil hjem med hadde en positiv erfaring!

Ukiah er en av disse smaabyene bare at den er litt mer shitty enn de andre!

 

Du gikk vel ikke paa langhaugen mia? :) (sry for offtopic)

 

Jo, det gjorde jeg. Haha! Hvordan det?

Lenke til kommentar
Jah her hvor jeg bor er det kjempemasse smabyer med bare noen hundre paa hvert sted, jeg havnet i en av de hvor vi er ca 600-700 folk, jeg stortrives, er lei og vil hjem med hadde en positiv erfaring!

Ukiah er en av disse smaabyene bare at den er litt mer shitty enn de andre!

 

Du gikk vel ikke paa langhaugen mia? :) (sry for offtopic)

 

Jo, det gjorde jeg. Haha! Hvordan det?

 

Gikk der jeg og, oog forhåpentligvis skal jg det neste år og!

Leste bloggen din og så at det var deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...