Gå til innhold

Tråden for utvekslingsstudenter


MartinF

Anbefalte innlegg

Har ikke akkurat vært veldig aktiv i denne tråden, men når har jeg i hvert fall fått værtsfamilie og det etter 2 uker bare. Dvs at det er 2 uker siden søknaden min var ferdig.

 

SKal til Indiana, Muncie=) Det er en værtsbror som er født i 96 og en i 90, men han har flyttet ut.

 

Leste en blogg som var akkurat i samme by og er egentlig veldig fornøyd;) NOen som har vært der?

 

eyyy jeg er i muncie ;) men skal til Hawaii nå, men vi kan snakkes om du vil, finn ut hvilken skole du skal på (Southside eller Central) osv! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal på Delta High school. Bor i Ashbrook Lane hvis det sier deg no.. ;)

 

Sender deg en PM med msn;)

 

 

Siden du ikke er på msn nå og jeg må stikke på veien til Hawaii nå så kan jeg bare skrive litt her som du kan glede deg over frem til jeg er tilbake og kan fortelle deg alt om hvordan det er her;

 

- Skolen din vant (amerikansk) football sectional (finalen mellom alle skolene rundt i central indiana) (vant i finalen over skolen min..)

- vant basketball sectional (vant i finalen over skolen min..) og de gikk til semi-state men ble slått ut før state (hvis ikke dette sier deg så mye betyr det at skolen din eier i basketball som er største sporten her borte, nesten statsmestere i staten som er kjent for basketball = VELDIG POSITIVT)

- utrolige pene jenter, en av de beste skolene med tanke på pene jenter

- perfekt størrelse på skolen, ikke for liten og ikke for stor

- velstående folk (dette kan være positivt, og negativt), men er utrolig bra folk der selv om de har utrolig mye penger (Delta blir betegnet som den "rike" skolen rundt her)

- bra utvalg av sporten, men tenker du kanskje spiller fotball (soccer)? vi knuste Delta i soccer :p det er sporten de er værst i tenker jeg

- må bare nevne volleyball jentene der igjen <3

 

kommer ikke på mer, må løpe å få på hawaii skjorta og dra :dribble:

 

snakkes senere ;) du var UTROLIG heldig med plassering, du har bare masse å glede deg til

Lenke til kommentar

Ja som noen kanskje vet reiser jeg med EF og idag har jeg fått vertsfamilie. Idaho, Idaho Falls. Kom til fjellstatene som jeg ønsket. Men som jeg skjønte det (fødselsdato) er mannen i huset nesten 90 og kona nesten 70. Og de har ingen barn. Så tja, det var litt merkelig. Får kanskje litt mer informasjon snart. Får bare håpe han er en rik jævel som har alt for mye penger å bruke på seg selv og kona si :p

Ellers er alt topp og gleder meg uansett helt vilt!

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar
Ja som noen kanskje vet reiser jeg med EF og idag har jeg fått vertsfamilie. Idaho, Idaho Falls. Kom til en fjellstat som jeg ønsket. Men som jeg skjønte det (fødselsdato) er mannen i huset nesten 90 og kona nesten 70. Og de har ingen barn. Så tja, det var litt merkelig. Får kanskje litt mer informasjon snart. Får bare håpe han er en rik jævel som har alt for mye penger å bruke på seg selv og kona si tongue.gif

Ellers er alt topp og gleder meg uansett helt vilt!

 

Gratulerer med vertsfamilie GreVeen og Asgeri! :!:

 

Bra du kom der du ville, du får det sikkert flott med familien. Sjølv om dei kan daue hvert øyeblikk :tease:

Lenke til kommentar

Oij, Hmm syns nok de var litt gammle. Men Gratulerer så mye. Så gøy at du kom dit du helst ville. For meg så har det ennå ikke helt gått opp for meg at jeg skal bo hos en familie som jeg har kontakt med et helt år. Men den tiden kommer. Utrolig rart xD

 

Haha.. jeg fikk lurt en del i dag med å si at vertsfamilien hadde trekt seg xD Ganske artig egentlig, men glad det ikke skjedde. Haha xD

Lenke til kommentar

Bjørnar har slettet bloggen sin xD Det er egentlig utrolig dumt, \hvis ikke han har slettet den så blir den hvertfall ikke oppdatert, noe som jeg syns er utrolig synd for det var nesten den eneste bloggen jeg fulgte med på xD. No offence dere andre. Hehe.

 

Men Bjørnar.. haha Bra spøk. Haha. Thomas prøvde å lure folk med at han hadde fått vertsfar, noen gikk på den, men etter at ejg fant ut at vertsfaren var han som hadde hovedrollen i C.S.I. NY da er det så en AprilSpøk. Haha. Nice

Lenke til kommentar

No fekk eg ein mail frå Kathrine om at eg har fåt vertsfamilie! :w00t: Eineste problemet er at det ikkje er ein vanleg vertsfamilie, men ein blanding av Boarding School og familie...

 

Tilbudet er å bo i en liten by som heter Ukiah i staten Oregon. Her er det en skole med en god del internasjonale studenter, og studentene bor på skolen og mange deler rom (2-mannsrom).

 

Alle studentene har vertsforeldre som bor på skolen, så det vil alltid være voksne som er der for dere. Med andre ord så er det litt Boarding School/College stemning, men samtidig er mye det samme som hos en vertsfamilie (med mange studenter som vertssøsken). Jeg blir fortalt at dette er et utrolig spennede sted for de studentene som er der, og det arrangeres en masse

 

morsomme aktiviteter for studentene som bor på skolen.

 

Dette er virkelig noe utenom det vanlige. Det virker som at verstforeldrene bur på skolen med deg, men det virker veldig rart :hmm: Så leste eg om ein som hadde 16 (!) utvekslingsstudenter hos seg. Etter litt søking fant eg ut at Ukiah har færre innbyggere enn den ungdomsskulen min, 250 personer.

 

Eg er veldig usikker på ka eg skal gjere. Siden det var så pass spesielt var dette bare eit tilbud og eg kunne velge om eg ville eller ikkje. På ein måte har eg lyst- Det er ein veldig fin plass, akkurat sånn eg har drømt om å komme til, men så er det skulen... Eg har ikkje lyst å gå på internat, i hvert fall ikkje èin med vertsfamilie hengende rundt og ser meg over skulderen. Og så skulle eg gjerne sett at det var "litt" fleire innbyggere i byen :p

 

Edit: Gjennomsnitslønnen er på $34000 og 18% lever under fattigdomsgrensen! :ohmy:

Endret av IceWolf
Lenke til kommentar
Ja som noen kanskje vet reiser jeg med EF og idag har jeg fått vertsfamilie. Idaho, Idaho Falls. Kom til fjellstatene som jeg ønsket. Men som jeg skjønte det (fødselsdato) er mannen i huset nesten 90 og kona nesten 70. Og de har ingen barn. Så tja, det var litt merkelig. Får kanskje litt mer informasjon snart. Får bare håpe han er en rik jævel som har alt for mye penger å bruke på seg selv og kona si :p

Ellers er alt topp og gleder meg uansett helt vilt!

 

Gratulerer! Så kult!

Er i Montana nabo staten til Idaho, så kan hende jeg kan svare på spørsmål hvis du lurer på noe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...