FredrikUSA91 Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 da har jeg fått avreise datoen. kathrine skulle sette meg opp på den gruppa som drar 4 August til New York, og det er ca sånn nesten akkurat 4 mnd til =D=D morro morro Best å kjøpe kamera i NY eller hjemme? midt i NY kan være dyrere enn i Norge, men finn et stor kjede som Best-Buy (USAs Elkjøp), de har masse bra og mye billigere enn i Norge. spørs igjen hvordan type kamera du skal ha da, jeg snakker om et vanlig digitalt kamera for normale mennesker Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Dollaren er vell høy nå. Ville kjøpt den hjemme Nei. Best å kjøpe kamera i NY eller hjemme? Kjøp kamera i USA. Du sparer på den uansett. Dollaren ligger nok under/akkurat 6 til høsten. Lenke til kommentar
Nash Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Dollaren er vell høy nå. Ville kjøpt den hjemme Nei. Daså Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Sist jeg sjekket, i går med andre ord, så kostet en dollar 6,32 NOK. Det er normalt nivå. I tillegg når hun reiser til høsten, så er nok kursen på normalt nivå igjen, rundt 6 NOK per dollar. Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Hmm, okey. Bare tenkte at hvis jeg kjøper det i Norge får jeg tatt bilder hele NY turen, kjøper jeg den der går jeg gjerne glipp av en del.. Nå ligger dollaren i 6.82 altså ganske høyt. Men Jees jeg får se! Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Gratulerer med avreise dato Anna! Gleder meg til eg får familie Men er det noen som reiser med Explorius, som har fått svar på om dei skal på orienteringsmøte Lørdag 7. juni eller søndag 8. juni? Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg har ikke fått vite det enda. Men det blir vel satt opp snart tenker jeg. Har alle fått mail av Kathrine i dag? Og takk.. Gleder meg =D Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Ja, eg har fått Kjente det kriblet i magen når eg fekk mailen og såg det var Kathrine. Tenkte bare "vertsfamilie, vertsfamilie" Det gjer eg kvar gang eg får mail... Må skjerpe meg, eg får sikkert ikkje vertsfamillie før tre dagar før eg reiser Endret 30. mars 2009 av IceWolf Lenke til kommentar
Gryly Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg har ikke fått vite det enda. Men det blir vel satt opp snart tenker jeg. Har alle fått mail av Kathrine i dag? Og takk.. Gleder meg =D Jeg tror alle har fått mail i dag ja:) Jeg har også tenkt på det med at man ikke får tatt bilder i begynnelsen, eller før man drar hjemme fra, hvis man kjøper i NY :S Lenke til kommentar
Anna-E Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) hmm.. Ja ikkesant.. tror jeg kommer til å kjøpe i Norge, ønske det til bursdagen eller no.. Greit med kamera i sommer også, bare det ikke hopper på vannet! Hehe.. Men kanskje vi kommer i NY sammen, det blir morro! Endret 30. mars 2009 av Anna-E Lenke til kommentar
sforum Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg har ikke fått vite det enda. Men det blir vel satt opp snart tenker jeg. Har alle fått mail av Kathrine i dag? Og takk.. Gleder meg =D Jeg tror alle har fått mail i dag ja:) Jeg har også tenkt på det med at man ikke får tatt bilder i begynnelsen, eller før man drar hjemme fra, hvis man kjøper i NY :S Jeg hadde kjøpt i Norge slik at man får tatt bilder helt fra begynnelsen av Lenke til kommentar
Gryly Skrevet 30. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg kommer nok til å ønske meg det til bursdagen min jeg også.. Det er virkelig flott å ha bursdag så tett opp til at jeg skal dra:P Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Hmm, eg hadde ikkje tenkt å ta med kamera til USA... Tenkte det holdt med mobilkameraet Noen erfaringer? Kanskje eg skulle kjøpe meg eit før/mens eg er der Berre dumt eg allerede har hatt bursdag.... Eg håper eg reise etter 8. august Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Nå spørs det hvilket kamera du har på telefonen, men vanligvis funker det utrolig dårlig, kontra et digitalkamera. Du kommer til å ta masse bilder her borte, så da kan du like så gjerne investere i et kamera, slik at minnene blir lagret på skikkelig vis, ikke igjennom et mobilkamera. Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Eg har ikkje akkurat verdens beste mobilkamera; Sony Eriksson k550 Kanskje eg skulle spørre mamma og pappa om dei ville investere litt i eit kamera så dei kan sjå kordan eg har det der borte Endret 31. mars 2009 av IceWolf Lenke til kommentar
makila Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 IceWolf: SE K550 ville jeg aldri satset på å brukt gjennom et helt år i USA. Litt viktig at det er grei kvalitet på bildene også, synes du ikke? Trenger ikke være så veldig dyrt heller. Du greier deg fint med et kamera til langt under 2000 kroner. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg har fått vaget mellom offentlig, semi-privat og privat skole. Jeg tror jeg skal gå for privat, tror det er mer sannsynlig for å få året godkjent da. Noen som har noen innspill? Lenke til kommentar
MiaUSA Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Saa kjekt aa hoere at alle har faatt mail Kjenner det kribler i magen naa, huh? Jeg har fått vaget mellom offentlig, semi-privat og privat skole. Jeg tror jeg skal gå for privat, tror det er mer sannsynlig for å få året godkjent da. Noen som har noen innspill? Jeg ville gaatt for offentlig, egentlig kun fordi de som oftest er storre (det er i hvert fall min erfaring). Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Du skal vel til Argentina( tror jeg), ikke at jeg vet mye om det, men jeg ville nok egentlig gått privat. Tenker bare at det ikke nødvendigvis er veldig høy standar på de offentlige skolene, men igjen, jeg vet ikke noe om skolestandaren der. Tror bare at privat skole vil være bedre. Lenke til kommentar
asgeri11 Skrevet 31. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2009 Har ikke akkurat vært veldig aktiv i denne tråden, men når har jeg i hvert fall fått værtsfamilie og det etter 2 uker bare. Dvs at det er 2 uker siden søknaden min var ferdig. SKal til Indiana, Muncie=) Det er en værtsbror som er født i 96 og en i 90, men han har flyttet ut. Leste en blogg som var akkurat i samme by og er egentlig veldig fornøyd;) NOen som har vært der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå