Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Tråden for utvekslingsstudenter

MartinF

Anbefalte innlegg

Jo de er det.. de startet opp i 2007 i norge man har holdt på i flere år i sverige. Men selvom de er nye betyr ikke det at de ikke er gode.. F.eks, de sender bare ut 70 pers til USA, man får med camp i 4 dager e noen land inkl. i prisen. Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med de hittil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som et lite innskudd i den diskusjonen så syns jeg at organisasjon ikke har så veldig mye å si.. man tror at det er liksom alt opp til organisasjonen og opplevelsen kan bli en HEEEELT annen hvis du reiser med den istedenfor den, det kan jo skje, men bare ta vekk all "glamouren" og da finner du at det er ganske svart hvitt med alle organisasjoner, du får en familie, du lever der og alt er opp til deg og omgivelsene, alt kommer ann på familien din og hva du gjør ut av det.. hadde det ikke vært enklere med visum, få plass på skole osv (via organisasjoner) kunne man like så godt lagt ut en annonse på nettet og funnet en familie selv og kommet over og levd her og ikke merket så mye forskjell annet enn at du kanskje ikke får være med på disse utrolige fantastiske "møtene" opptil flere ganger i mnden.. :)

my 19 cents

Lenke til kommentar

Og en annen ting er det at fks. Speak, og andre organisasjoner som ikke drifter i USA, eller andre land selv, har underorganisasjoner, som kan ha andre regler enn din organisasjon har, og dermed skal du følge dem.

For min del, så har jeg ikke brukt organisasjonen i det hele tatt. Har møtt områdereppen på velkomstmøte en gang, og snakket med henne på tlf 3 ganger. I tillegg har hun signert et papir for meg, så jeg fikk reist til NYC i romjula. Så nei, om du har et fint åt, uten problemer, så betyr ikke organisasjonen noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Vet noen om hvor jeg kan se hvor mange plasser det er igjen hos EF (High School, USA)?

Er det informasjonsmøte 4/6/2009, men blir ikke det litt sent?

Kapli: Gratulerer :)

Du må ringe hvis du skal!!! med en gang!! :D

Jaja :p Er ikke noe man burde gjøre på sparket akkurat, men må snakke med familie osv først :thumbup:

Lenke til kommentar
Vet noen om hvor jeg kan se hvor mange plasser det er igjen hos EF (High School, USA)?

Er det informasjonsmøte 4/6/2009, men blir ikke det litt sent?

Kapli: Gratulerer :)

Du må ringe hvis du skal!!! med en gang!! :D

Jaja :p Er ikke noe man burde gjøre på sparket akkurat, men må snakke med familie osv først :thumbup:

Intervjuet kan du ta på sparket, du binder deg ikke på noen måter.

Om du virkelig vurderer å dra, så ville jeg tatt sjansen nå. Så får du snakke med dine foreldre i mens du venter på svar. Kanskje om en uke er det fullt/stopp.

Lenke til kommentar
AFS'ere: AFS har lagt ut oversikt over hvilken område av USA vi skal til(hvilken flyplass vi skal fly til). Altså ikke v.fam eller stat, men fortsatt veldig gode nyheter.

Jeg skal for min del til Østkysten(flyr til New York).

Det betyr nok desverre ikke at du er garanter til å komme på østkysten, større sjangse for at du kommer i en av sør-statene. Tvilling søstra mi fløy til New York, hun er nå I Tennessee, to andre jeg kjenner fløy dit også, de er i henholdsvis Alabama og Oklahoma..

Så vet du det, og ikke begynn å tenke for mye på østkysten. (:

Lenke til kommentar

Leonie: Selv om TN ikke ligger på kysten, så kaller man det for Østkysten. Jeg sier gjerne at jeg bor på Østkysten, men jeg bor jo i Nord-Georgia, langt fra havet liksom. Samme med fks. Arizone, eller Nevada, de ligger på vestkysten.

Men stemmer nok det med hvor du flyr ja. Ikke at jeg kjenner AFS inn og ut, men er vel godt mulig at folk som lander i New York skal videre til Arkansas, Louisiana osv.?

Lenke til kommentar
AFS'ere: AFS har lagt ut oversikt over hvilken område av USA vi skal til(hvilken flyplass vi skal fly til). Altså ikke v.fam eller stat, men fortsatt veldig gode nyheter.

Jeg skal for min del til Østkysten(flyr til New York).

Det betyr nok desverre ikke at du er garanter til å komme på østkysten, større sjangse for at du kommer i en av sør-statene. Tvilling søstra mi fløy til New York, hun er nå I Tennessee, to andre jeg kjenner fløy dit også, de er i henholdsvis Alabama og Oklahoma..

Så vet du det, og ikke begynn å tenke for mye på østkysten. (:

Det er 22 stater som er tilkoblet det å fly til New York, men alle er på østkysten eller grenser til en østkyst-stat.

Det var østdelen av USA jeg ville til og nå er jeg jo nermere det;)

Lenke til kommentar
Leonie: Selv om TN ikke ligger på kysten, så kaller man det for Østkysten. Jeg sier gjerne at jeg bor på Østkysten, men jeg bor jo i Nord-Georgia, langt fra havet liksom. Samme med fks. Arizone, eller Nevada, de ligger på vestkysten.

Men stemmer nok det med hvor du flyr ja. Ikke at jeg kjenner AFS inn og ut, men er vel godt mulig at folk som lander i New York skal videre til Arkansas, Louisiana osv.?

Ja, folk som evt skal til Arkansas, Louisiana osv tror jeg også flyr dit, så vidt jeg vet så flyr de som skal til Kansas gjennom New York også.

Sier ikke at han ikke kommer til østkysten, men det er ikke så alt formange som befinner seg på østkysten selv om det er 2 blogger her inne som er i New York. Selv om han ender opp i North Carolina/South Carolina, Tennessee, Georgia eller hvor det nå skulle være så ser jeg ikke på det som "typisk" østkyst. Når folk hører Georgia og Tennessee så tenker de på sør-statene. Det er helt annereledes enn å være i New York, f.eks. No jeg vet du vet Martin ;)

Lenke til kommentar

Skjønner jeg :) Men sånn generelt så vil jeg si at jeg bor på Østkysten, men samme det :) Vi er nok enige.

EDIT: Bah, i morgen tidlig reiser vi 16 stykker fra skolen min inn til Atlanta for deltagelse på FBLA State Leadership Conference.. Jeg er så sykt nervøs, men går sikkert bra. Blir godt å møte mamma på lørdag da, så har noe å se frem til!

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Skjønner jeg :) Men sånn generelt så vil jeg si at jeg bor på Østkysten, men samme det :) Vi er nok enige.

EDIT: Bah, i morgen tidlig reiser vi 16 stykker fra skolen min inn til Atlanta for deltagelse på FBLA State Leadership Conference.. Jeg er så sykt nervøs, men går sikkert bra. Blir godt å møte mamma på lørdag da, så har noe å se frem til!

Lykke til! :D og ha det kjekt med mamsen :)

Lenke til kommentar

Mitt aar her i USA har vaert helt fantastisk! However, vil ikke si jeg har vaert fornoyd med samarbeids organisasjonen ERDT/Share!. Jeg reiser med STS. Her er adressen min hvis dere vil lese historien min, og hva som skjer. For aa si det saann:

1. Ble flyttet inn til familie hvor faren var suicidal. :hmm:

2. Byttet familie. :w00t:

3. Ble beskyldt for aa ha drukket nesten hver helg; skjedde aldri. :nei:

4. Bli naa, naar det er 2 mnd igjen, flyttet til en ny familie, ny skole, ny stat og ny by. :cry:

WOW. I'm speachless. :ermm:

http://mialampe.ipublish.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...